02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

2021’in Sosyal Medya Trendleri Neler?

  •     
  •     
Blog
14.06.2021

2021’in Sosyal Medya Trendleri Neler?

     

    

Sosyal medya, dijital dünyayı şekillendiren fenomenlerden biri durumunda. Özellikle Y ve Z kuşakları arasında hayli yaygın şekilde kullanılan bu fenomen, e-ticaret siteleri ya da online alışveriş firmaları tarafından da sosyal ticaret aracı olarak kullanılıyor. 

    

Akıllı telefonların ve tabletlerin hayatımızın değişmez bir parçası haline gelmesi ile sosyal medya kullanımında da düzenli bir artış olduğu gözlemleniyor. Ayrıca pandemi döneminde yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları salgın sırasında sosyal medya kullanımlarını %72 ve sosyal medya paylaşımlarını da %43 oranında artırmış durumda. 

    

Bu nedenle bu yazımızda 2021’in sosyal medya trendlerini inceleyeceğiz. Haydi gelin, maddeler halinde inceleyelim ve sosyal medyanın nabzını tutalım. 

    

InstaShop ve IGTV 

    

InstaShop, Instagram’ın bir süredir kullanımda olan sanal ticaret platformu olarak dikkat çekiyor. Türkiye’de de kullanıma açılan bu özellik, birçok marka tarafından ürün tanıtımı ve satış kanalı olarak yaygın şekilde kullanılıyor.

    

Ürün kataloğunuzu Instagram profilinize entegre etmenize izin veren bu uygulama; hedef kitlenizi geliştirmek, yeni kitleler edinmek ve kullanıcıların Instagram’dan çıkmadan ürünlerinizi gezebilecekleri yeni bir keşif kanalı sağladığı için oldukça yararlı.

    

Bunun yanı sıra Instagram’ın sürekli gelişen uygulamalarından biri de IGTV. Bu özellik sayesinde günümüzde birçok kullanıcı, içerik üreticisi ve marka, uzun videolar çekiyor ve bunları IGTV’de paylaşabiliyor.   

    

Video İçerikleri ve Reels Videoları 

    

Video içerikleri son yıllarda yazılı içeriklerden daha çok tercih ediliyor ve daha kolay şekilde tüketiliyor. Bu durumda mobilin yükselişinin ve videoların artık her ortamda kolaylıkla izlenebiliyor olmasının etkisi var. Bu nedenle video içeriklere olan ilgi 2021’de de devam edecek.

    

Ayrıca Instagram’ın bir süredir kullanılan yeni kısa süreli video özelliği Reels da 2021 yılı içerisinde trend olan sosyal medya araçlarından. Kullanıcılar Reels ile ses, efekt ve yeni yaratıcı araçlar kullanarak kısa videolar çekebiliyor ve bu videoları düzenleyebiliyor. 

    

Canlı Yayınlar ve Canlı İçerikler 

    

Instagram, YouTube gibi sosyal medya mecraları üzerinden yapılan canlı yayınlarda da artış söz konusu. Özellikle markalar pandemi süreci ile beraber yüz yüze etkinlikler yerine kullanıcılarla bu şekilde bağlantı kurmaya çalışıyor. 

    

Dolayısıyla bu yılın öne çıkan sosyal medya başlıklarından birisi de canlı yayınlar ve canlı içerikler. 

    

Kullanıcılar Tarafından Oluşturulan İçerikler

    

Orijinal hali User Generated Content olan ve Türkçede “Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik” anlamına gelen UGC, 2021 yılı içerisinde trend olan bir başka başlık. Kullanıcıların, aldıkları ürünlerle ya da hizmetlerle ilgili paylaştıkları fotoğraflar, attıkları tweet’ler veya yapılan yorumlar UGC olarak nitelendiriliyor. 

    

Kullanıcı tarafından oluşturulan bu içerikler, markalar için sosyal kanıt görevi görüyorlar ve müşterilerle olan ilişkileri güçlendiriyorlar.

    

Tematik Sosyal Platformlar

    

Facebook, Instagram, Twitter ve YouTube gibi platformlar uzun süredir sosyal medya kullanımlarını belirliyor. Ancak son dönemlerde yeni sosyal medya platformları ortaya çıktı ve popülerlikleri de giderek arttı. 

    

Örneğin TikTok son dönemlerde oldukça yaygın bir şekilde kullanılıyor. Bunun yanı sıra oyun dünyası Twitch gibi sosyal mecraları tercih ediyor. Dolayısıyla bu tür tematik platformların kullanımı bir trend halini aldı. 
Bu madde ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlama Yönetimi Nasıl Yapılır? yazımıza geçebilirsiniz.