02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Ara Tatil Dönemlerinde Satışlarınızı Artıracak Pazarlama İpuçları

  •     
  •     
Blog
20.06.2020

Ara Tatil Dönemlerinde Satışlarınızı Artıracak Pazarlama İpuçları

     

    

Ara tatil ve okula dönüş zamanları, e-ticaret sitelerinin en çok kampanya yaptıkları ve kazançlarını artırdıkları dönemlerin başında gelir. Kullanıcıların yoğun şekilde online alışveriş yaptıkları bu dönemlere iyi hazırlanan firmalar, yüksek cirolara ulaşabilir.

    

Ancak bu dönemlerde yapılan satışlar birçok sektörü kapsadığı için firmalar arasındaki rekabet de artar. Bu yazımızda bu dönemleri en olumlu şekilde geçirebilmeniz ve ara tatilde internetten satış yaparken başarılı olabilmeniz için dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız. 

    

2021 yılının ilk ara tatili 15-19 Kasım 2021 tarihlerinde, yarıyıl tatili 24 Ocak- 4 Şubat 2022 tarihlerinde gerçekleşecek. 2. dönem ara tatili ise 11-15 Nisan 2022 tarihlerinde olacak. Satış stratejinizi belirlemek adına bu tarihleri not etmekte fayda var. 

    

Hazırsanız başlayalım ve 2021-2022 ara tatillerini değerlendirebilmek adına online satış için bazı ipuçları verelim.   

    

Ara Tatil İçin Landing Page Hazırlayın

    

Bu tür zamanlarda web sitesine bir landing page (hedef sayfa) hazırlamak oldukça önemli. Yapacağınız kampanyalar ya da reklamlar üzerinden kullanıcıları doğrudan bu landing page içeriğine yönlendirebilirsiniz.

    

Ara tatil döneminde satmayı düşündüğünüz ürünlerinizi yönlendirme yaptığınız sayfada sunabilir, ürünlerinizi kategorize edebilir ve yapacağınız promosyonları gösterebilirsiniz.

    

Ana Sayfanızı Güncelleyin

    

Ara tatil dönemlerinde satışlarınızı artırmak için e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Ana sayfanızda öne çıkardığınız ürünleri değiştirebilirsiniz ve bu döneme dair ürünleri öncelikli şekilde gösterebilirsiniz.

    

Ayrıca ana sayfanızda yapacağınız kampanyaları gösterebilir ve ürünlerinizi yeni düzende konumlandırabilirsiniz.

    

Ara Tatil Dönemlerinde Satacağınız Ürünleri Kategorileştirin    

    

Landing page ve ana sayfa güncellemesi işlemlerinin dışında e-ticaret sitenizde ara tatil dönemlerinde satacağınız ürünler için bir kategori de oluşturabilirsiniz. Bu dönemle ilgili ve dikkat çekecek ürünlerinizi belli bir kategori altında toplayarak, kullanıcıların bu ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

    

Ara Tatille İlgili Anahtar Kelimeler Kullanın

    

Ara tatil gibi belli dönemler için içeriklerinizde farklı anahtar kelimeler kullanmanız gerekebilir. Google Trends üzerinden ara tatille ilgili sıkça aratılan kelimeleri bulup hazırlayacağınız içeriklerde kullanabilirsiniz. Kullanacağınız anahtar kelimeler arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmanıza ve sitenize daha çok trafik çekmenize yardımcı olur.

    

Geçtiğimiz Sezonun En Çok Satan Ürünlerini Araştırın

    

Sitenizden ya da başka pazar yerlerinden alışveriş yapan kişiler bir önceki ara tatil sezonunda neler almış, geçen yılın satın alma oranları nasılmış kontrol edin. Bu sonuçlara göre stratejinizi belirleyin. Her sene benzer ürünler satılmayabilir, ancak size mutlaka bir fikir verecektir.

    

Ara Tatil Dönemleri İçin Kampanyalar Hazırlayın

    

Bu tür dönemlerde firmalar arasında rekabet düzeyi de arttığı için kullanıcıların sizi tercih etmesi adına bazı ürünlerinizde indirimler ya da promosyonlar yapabilirsiniz. En çok satılan ürünleriniz için farklı kampanyalar yapabileceğiniz gibi en az satılan ürünlerinizin de görünür olmasını sağlamak adına farklı fırsat seçenekleri sunabilirsiniz.

    

Müşterilerinizin Kampanyalardan Haberdar Olmasını Sağlayın

    

Yaptığınız kampanyaları mail ve sosyal medya gibi müşterileri bilgilendirebileceğiniz kanallar üzerinden duyurun. İlgi çekecek çağrılarda bulunun. Kampanyalı ürünlerinizi müşterilerinize gösterip sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

    

Ürün Sayfalarınızı Kişiselleştirerek Optimize Edin

    

Sayfanıza gelen potansiyel müşterilerinizin baktıkları ürünlerin daha çok hangi ürünlerle birlikte alındığına dair veri sunun. Aynı zamanda genelde birlikte bakılan ürünleri de gösterebilirsiniz. Bu şekilde sayfanıza gelen müşterilerinize kendilerine uygun ürünleri bulma konusunda yardımcı olabilirsiniz. Bu durum sonrasında satışlarınıza da etki edecektir.

    

Reklam Hedeflemelerinizi Doğru Yapın    

    

Bu dönemlerde arama motorları ya da sosyal mecralar üzerinde vereceğiniz reklamların hedeflemelerini doğru şekilde yapmanız oldukça kritik. Hedef grubunuzu detaylı şekilde belirlemeniz ve reklamlarınızı da farklı şekillerde oluşturmanız size müşteriye ulaşma konusunda hayli yardımcı olacak. 

    

Satış oranlarınızda verimli sonuçlar elde edebilmek ve ilgili kullanıcılara ulaşabilmek için reklamlarınızda yapacağınız hedeflemelerin önemi büyüktür.

    

Mobile Uyumlu Olun   

    

Ülkemizdeki yetişkin bireylerin yaklaşık %98’i mobil telefon kullanıyor ve bu bireylerin %77’si akıllı telefonlara ya da tabletlere sahip. Önümüzdeki süreçte bu kullanım oranları daha da artacak.    

    

Yapılan araştırmalara göre de e-ticaret siteleri için ziyaretçi trafiğinin büyük çoğunluğu mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Özellikle giyim ve elektronik cihaz kategorilerinde. Dolayısıyla e-ticaret sitenizin mobil cihazlara uyumlu olmasına özellikle dikkat etmelisiniz.

    

Ödeme Sistemlerinde Kolaylık Sağlayın    

    

Ara tatili gibi satış oranlarınızı artırabileceğiniz dönemlerde sitenizin pratik ve hızlı ödeme imkanlarına sahip olması oldukça önemli bir detaydır. Kullanıcılara mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra sanal POS imkanları gibi imkanlar da sağlamalısınız.    

    

iPara sayesinde e-ticaret sitenizde hızlı, pratik ve güvenli ödeme alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.