02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Yaz Mevsiminde Satışları Artırma İpuçları

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
08.07.2020

E-ticaret Siteleri İçin Yaz Mevsiminde Satışları Artırma İpuçları

     

    

Yaz mevsimi, e-ticaret sektörü de dahil olmak üzere birçok sektörde satışların düştüğü bir dönemdir. Bu dönemde tüketiciler bir rehavete kapılır ve tatil moduna girerler. Bu da satışları durağanlaştırır.

    

Yapılan araştırmalara bakılarak da bu dönemde e-ticaret hareketliliğinin ciddi biçimde düşüş gösterdiği görülebilir. Bu durağanlık, okulların açıldığı yeni döneme kadar sürer ve bu dönem çoğunlukla “ölü sezon” olarak ifade edilir. 

    

Ancak bu süreçten olumsuz etkilenmemek ve satışlarınızı artırmak için uygulayabileceğiniz bazı yöntemler bulunur. Bu yazımızda internetten satış yapan online alışveriş siteleri için bazı önerilerde bulunacağız. Yaz mevsiminde satışlarınızı artırmak için yapabileceklerinizi beraber inceleyelim. 

    

Yaz Mevsimine Özel Kampanyalar Planlayın

    

Bu dönemde satışlarda bir dalgalanma yaşandığı için kampanya yapmak oldukça caziptir. Dolayısıyla bu dönemde yaz temasını yansıtacağınız ve kullanıcılara yaz mevsimi ruhunu aşılayacağınız özel kampanyalar düzenleyebilirsiniz. 

    

Bu süreçte yaz mevsimi ile ilgili içerik çalışmalarına ağırlık verebilir ve ürün kataloğunuzu bu şekilde revize edebilirsiniz.  

    

Yaz Ruhunu Yansıtan Özel Ürünler Sunun

    

Yaz mevsimi boyunca belli aralıklarla özel ve limitli sayıda ürünü satışa çıkartabilirsiniz. Ancak bunu yaparken yaz temasını özellikle yansıtmalı ve ürünlerinizi sınırlı sayıda sunmalısınız. Sınırlı sayıda ürün olması, kullanıcılarda bir aciliyet hissi yaratabilir. Bu da satışlarınıza olumlu şekilde yansıyabilir.

    

Mobil Kullanıcılara Ağırlık Verin 

    

Mobil kullanım yükselen bir trend olarak karşımıza çıkıyor. Artık internet kullanıcılarının %70’ten fazlası mobil cihazlar üzerinden alışverişlerini gerçekleştiriyor. Dolayısıyla sitenizin mobile uyumlu olması oldukça kritik bir detay. 

    

Özellikle 18-34 yaş arasındaki kullanıcı grubu, siparişlerinin büyük bir kısmını akıllı cihazları üzerinden vermeyi tercih ediyor. Bu nedenle sitenizi mobil kullanıcılara uygun hale getirmelisiniz. 

    

Sosyal Medyayı Aktif Şekilde Kullanın

    

Koronavirüs salgısını süresince sosyal medya kullanımında da ciddi bir artış meydana geldi. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların sosyal medya kullanımı salgın öncesine göre yaklaşık 2 kat artmış durumda. Dolayısıyla sosyal medyayı etkili şekilde kullanarak yeni tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bu süreçte trendleri takip ederek farklı içerikler üretebileceğiniz gibi sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenleyerek de sitenize trafik çekebilirsiniz.

    

Retargeting Reklamlardan Faydalanın

    

Retargeting reklamlar, dijital pazarlama alanında sıklıkla kullanılan reklam çeşitlerinden biridir. Sosyal medyadaki reklamlarınıza entegre olarak kullanabileceğiniz “retargeting” yani “tekrar hedefleme” reklamları ile sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar ulaşabilir ve onları ürünlerinizi almaya ikna edebilirsiniz.

    

Bu reklamlara ek olarak da “geo-location targeting” yani “lokasyon hedeflemeli” reklamlardan da faydalanabilirisniz.

    

Alternatif Ödeme Seçenekleri Sunun 

    

Yaz mevsiminde satışlarınızı artırmak için yenilikçi ve pratik ödeme çözümlerinden de faydalanabilirsiniz. Sitenizdeki tek tıkla ödeme, link ile ödeme ya da sanal POS özellikleri, kullanıcı deneyimine olumlu şekilde yansıyabilir ve alışveriş oranlarını artırabilir.

    

Bu konuda, online ödeme almanın kolay yolu olan iPara size yardımcı olabilir. iPara ile e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. 

    

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Youtube İçeriklerinin E-ticaret Firmaları İçin Önemi Nedir? içeriğimize geçebilirsiniz.