02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Sitelerinin Fiziki Mağazalara Etkileri Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
08.07.2020

E-ticaret Sitelerinin Fiziki Mağazalara Etkileri Nelerdir?

     

    

E-ticaret pazarı her geçen yıl kademeli olarak büyümeye devam ediyor. 2019 yılı içerisinde ülkemizde %39 oranında büyüyen e-ticaret sektörü, 2020 yılında da tüm dünyada yaşanılan olumsuzluklara rağmen büyümesini devam ettirmeyi başardı.

    

Türkiye'deki e-ticaret hacminin 2020 yılı itibarıyla 40 milyar TL'yi bulması, sektörün geldiği noktayı anlatmak için yeterli. Ayrıca markalar için artık internetten satış yapan bir online alışveriş sitesi kurmak, fiziki mağazalarına da olumlu şekilde yansıyor ve mağazaları büyütüyor.

    

Firmaların sahip olduğu e-ticaret siteleri, uzun vadede gelirlerini artırmalarını sağlarken aynı zamanda fiziki mağazalarının yeni kitlelere ulaşmasına da yardımcı oluyor. Bu yazımızda e-ticaret sitelerinin fiziki mağaza kavramına etkilerini inceleyeceğiz.

    

Lokasyondan Bağımsız Olabilirsiniz 

    

Fiziki mağazaların sahip olduğu en önemli dezavantaj; belli bir konuma bağlı kalmak ve o konumdaki kitleye hitap etmek. Fiziki mağazaların bulundukları konum dışındaki tüketicilere ulaşmaları pek mümkün olmuyor.

    

Ancak internetten satış yapan bir e-ticaret siteniz olduğunuzda lokasyondan bağımsız olursunuz ve tek bir bölgeye bağlı kalmazsınız. Ürünlerinizi dilediğiniz şehir ve hatta ülkeye gönderebilirsiniz. Bu da fiziki mağazanıza değer katan bir unsur olur.

    

Kullanıcılara Kolaylık Sağlayabilirsiniz

    

Türkiye’de e-ticaret pazarının düzenli olarak büyümesi ve kullanıcıların online alışveriş yapmaya alışması, internetten satış yapmayı daha kolay daha elverişli hale getiriyor. Özellikle koronavirüs salgınından ve karantina koşullarından sonra kullanıcılar fiziki mağazalara gitmekten çekiniyor.

    

Bu nedenle firmaların e-ticaret sitesi üzerinden ürün satışlarına devam etmesi hem kullanıcılara kolaylık sağlıyor hem de firmanın zarar etmesinin önüne geçiyor. 

    

7/24 Hizmet Sunabilirsiniz 

    

E-ticaret sitesi sahibi olduğunuz zaman yılın her günü ve günün her saati satış yapma imkanına sahip olabilir ve tüketicilere ulaşabilirsiniz. Böylece sürekli olarak e-ticaret siteniz üzerinden ürünlerinizi satma imkanınız olur.

    

Ayrıca tatil dönemlerinde, hafta sonlarında ya da mağazanızı kapatmanız gereken farklı zamanlarda işinizi devam ettirebilirsiniz. 

    

Farklı Kitlelere Ulaşabilirsiniz 

    

İnternetten satış yapmaya başladığınızda, dijital pazarlama çalışmaları yaparak yeni ve farklı kitlelere ulaşabilir, markanızı geliştirebilirsiniz. Sadece fiziki mağazanız olduğunda, belirli bir kitle ile sınırlı kalmanız olasıdır. Ancak firmanızın bir online alışveriş sitesi ve sanal mağazası olursa ürünlerinizle ilgili olan herkese ulaşma imkanınız olur. 

    

Ürün Tanıtımlarınızı Kapsamlı Hale Getirebilirsiniz 

    

E-ticaret sitesi sahibi olduğunuzda dijital ve sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı içerik pazarlama çalışmalarıyla da destekleyebilirsiniz. Böylece hem görünürlüğünüzü artırarak kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz hem de verdiğiniz hizmetelere ya da sattığınız ürünlere yönelik tanıtımlarınızı daha kapsamlı hale getirebilirsiniz. 

    

Ürün tanıtımlarınızı daha kapsamlı hale getirmek de uzun vadede markalaşmanızı ve büyümenizi sağlar. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticarette Ürün Tanıtımı Sürecinde Yapılması Gerekenler Nelerdir? içeriğimize geçebilirsiniz.