02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticarette Kargo Anlaşması Nedir-Nasıl Yapılır?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
16.07.2020

E-Ticarette Kargo Anlaşması Nedir-Nasıl Yapılır?

     

    

Kargo maliyetlerini düşürmek isteyen e-ticaret firmalarının ihtiyaç duydukları kargo anlaşması hakkında detaylı bilgiler bu yazımızda!

    

E-Ticarette Kargo Anlaşması Nedir? Nasıl Yapılır?

    

E-ticaret sektöründe yer alan her firma için en önemli gider kalemlerinden biri kargodur. Firmalar için kargo maliyetini düşürmenin yolu, kargo anlaşması yapmaktır. iPara olarak bu yazımızda kargo anlaşması yapılırken dikkat edilecek konulara değindik.

    

Kargo Anlaşması Gerekli Midir?

    

Bu sorunun cevabı “Kesinlikle evet!” olarak verilebilir. Birçok tüketici için ürüne verilen binlerce lira göze batmazken, kargo için ödenen ücret rahatsız edici olabilmektedir. Bu nedenle, kargo ücretini çok düşük tutmak ya da ücretsiz olarak müşterilere sunmak gerekmektedir. Kargo anlaşması doğru firma ile ve avantajlı şartlarla yapıldığında, maliyetleri düşürmesinin yanı sıra müşteri memnuniyeti açısından da olumlu etkiler yaratır.

    

Aynı zamanda, tek bir kargo şirketi ile anlaşma yapmak yerine birçok kargo şirketi ile yapılacak olan anlaşmalar sayesinde müşteriye seçenek sunma ve kargo firması tercih etme imkânı da doğmaktadır.

    

Kargo Anlaşmaları ile İlgili Bilinmesi Gereken Konular

    

Gönderi Ücretleri

    

Kargo ücretlerini belirleyici faktörlerin başında, kargonun boyutu ve ağırlığı gelmektedir. Anlaşmalar genellikle boyut ve ağırlık üzerinden yapılsa da işlem hacmi yüksek olan firmalar tüm gönderi boyut ve ağırlıkları için sabit bir kargo fiyatı alabilmektedir. Aylık yüksek hacimli satış ile sabit kargo ücretinin yanı sıra, görece düşük fiyat almak da mümkün olabilmektedir.

    

Taahhütlü Kargo Anlaşmaları

    

Kargo firmaları, anlaşma yapmak isteyen e-ticaret firmalarını taahhüt imzalama konusunda ikna etmeye çalışırlar. Bu sayede, e-ticaret firmasına bir kota belirleyebilir ve bu kota dahilinde belirli bir dönem ödeme alabilirler. Bu durum kargo firmaları için bir avantaj olsa da kotada belirtilen satışı yakalayamayan e-ticaret firmaları için ek maliyet doğurmaktadır. Taahhütlü kargo anlaşmasının bir diğer olumsuz etkisi ise, anlaşmada belirtilen süre içerisinde kargo firmasına bağımlı kalınmasıdır.

    

Eğer imkân varsa, kargo firmaları ile taahhütsüz anlaşma yapmak doğru olacaktır.

    

Kargo Şubesinin İşletmeyle Arasındaki Mesafe

    

Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük ve trafiği sorun olan şehirlerde kurulu olan e-ticaret firmaları için kargo firmasının şubesinin işletmeye olan yakınlığı önem taşımaktadır. Müşteriler için önemli bir kriter olan kargo süresini kısaltmak için bu konu mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.

    

Kargo Süresi

    

Türkiye’nin herhangi bir noktasından diğer bir noktasına kargo gönderim süresi ortalama olarak 1-3 gündür. Bazı kargo firmaları bu sürenin de üzerine çıkabilmekte; bu durum müşteriler tarafından olumsuz karşılanabilmektedir. Bu nedenle, en kısa kargo süresini taahhüt eden kargo firmasını tercih etmek gerekir.

    

Aynı Gün Kargo Konusunda Bir İpucu

    

Aynı gün kargo avantajı ile ürün satışı gerçekleştiren firmalar için anahtar konu, kargonun ulaşma süresidir. Bu nedenle, aynı gün kargo ibaresi olan ürün siparişi veren müşterilere bu kargoları ulaştırabilmek için, geç saatlere kadar çalışan kargo firmaları ile anlaşma yapmak daha doğru olacaktır.

    

En Titiz Kargo Firması

    

Kargo firmaları ile ilgili genel şikayetlerden biri, gönderilerin özensiz bir şekilde taşınması ve bu süreçte zarar görmesidir. Bu nedenle, seçilecek olan kargo şirketi ile ilgili araştırma yapmak ve müşteri memnuniyeti yüksek olan kargo firmasını tercih etmek gerekmektedir.

    

İade Kargo Konusu

    

Tüketici Hakları Kanunu, belirli ürünler dışındaki tüm ürünlerin herhangi bir gerekçe gösterilmeden iade edilebilme hakkını tüketicilere tanımaktadır ve ürün iadesi sırasında oluşacak kargo ücretini satıcı olan firmaya yüklemektedir. E-ticaret firmalarının bu durumu da göz önünde bulundurmaları ve kargo anlaşmalarını buna göre yapmaları, can sıkıcı kargo ücreti sürprizlerinin oluşmasının önüne geçecektir.

    

E-ticaret ve pazarlama gibi konularda bilgiler içeren yazılarımıza ulaşmak için web sitemizde yer alan blog bölümünü ziyaret edebilirsiniz. iPara ürün ve hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.