02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Google Reklam Türlerinin Olmazsa Olmazları

  •     
  •     
Blog
10.06.2021

Google Reklam Türlerinin Olmazsa Olmazları

     

    

Google Ads ya da eski adıyla Google Adwords, dijital pazarlamanın en çok kullanılan araçlarından biri. Online alışveriş firmaları ya da e-ticaret siteleri için hayati önem taşıyan bu araç, yeni kitlelere ulaşabilmek ve sektörde öne çıkabilmek için oldukça önemli.  

    

İnternet kullanan müşterilerin çok büyük bir kısmı aramalarını Google üzerinden yaptığı için arama motoru reklamcılığı olarak tanımlanan SEM çalışmaları da Google Ads paneli üzerinden gerçekleştiriliyor. 

    

Marka bilinirliğini, marka değerini ve site trafiğini artırmak için kullanılan Google Ads, dijital dünyanın olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Bu nedenle bu yazımızda Google Ads’den ve Google reklam türlerinden bahsedeceğiz. Beraber inceleyelim. 

    

Google Ads: Dijital Pazarlamanın Gözdesi

    

Google Ads, Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde ya da Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Aynı zamanda bu pazarlama aracı, dijital reklam ekosistemi açısından en fazla bütçenin kullanıldığı kanallardan biridir. 

    

Dünyanın en çok kullanılan arama motoru olan Google ve Google Ads aracılığıyla verilen reklamlar, reklam veren sitenin ürünlerinin ve hizmetlerinin ilgili aramalarda gösterilmesini sağlar. Bu sayede hem web sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz hem de potansiyel müşterilerle iletişime geçebilirsiniz.

    

Hedef kitle ve ihtiyaçlar doğrultusunda ideal reklam modelini seçmek ve minimum maliyet ile maksimum performansa ulaşmak, Google Ads'in temel prensipleri arasında. Peki, Google Ads'in reklam türleri nelerdir? Maddeler halinde inceleyelim.

    
  • Arama Ağı Reklamları (Search Ads)
    

Search Ads olarak da bilinen Arama Ağı Reklamları, Google Ads'in en temel reklam türlerini içerir. Search Ads; arama motorunun sonuç sayfasını, bu sayfanın sekmelerini ve türevlerini kapsar. Bu türdeki reklamlar arama sonuçlarının altında ya da üstünde, görseller ve alışveriş sekmelerinde, haritalarda ve Google Play uygulamalarında gösterilir.  

    
  • Görüntülü Reklam Ağı Reklamları (Display Ads)
    

Görüntülü Reklam Ağı Reklamları ya da Display Ads, doğru kitleye ulaşabilmek adına geliştirilmiş stratejilerden meydana gelir. Bu reklamlar YouTube videolarında, web sitelerinde ve mobil uygulamalarda gösterilir. Display Ads, adından da anlaşılabileceği üzere görsel temelli reklamları içerir. 

    

Harekete geçirici mesaj içeren Truview Video Reklamlar, YouTube'a özel Video Discovery Reklamları, atlanamayan video içi Bumper Reklamları gibi türler bu kapsamda yer alır. 

    
  • Remarketing Reklamları (Yeniden Pazarlama Reklamları)
    

Remarketing ya da Yeniden Pazarlama Reklamları; e-ticaret siteleri açısından en önemli pazarlama modellerinden biridir. Bu reklamlar kişiselleştirilmiş olarak gösterilir. Bu nedenle dönüşüm oranlarına etkisi oldukça yüksektir.

    

Remarketing reklamlar; kullanıcılara daha önce ziyaret ettikleri siteleri ve inceledikler ürünleri spesifik olarak hatırlatır. Bu da e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan çıkan bir kullanıcının geri dönme ve alışveriş yapma oranını yükseltir. 

    

Remarketing reklamlar; standart, dinamik, video, arama ağı reklamlarına yönelik ve müşteri listesiyle remarketing olmak üzere 5 farklı şekilde kullanılabilir. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Bounce Rate Neyi Gösterir, Neyi Göstermez, Nasıl Düşürülür? yazımıza geçebilirsiniz.