02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.


  •     
  •     
E-Ticaret
2020

Koronavirüs Salgını Sonrasında Hangi Sektörlere İlgi Artacak?

Coronavirüs, koronavirüs ya a Covid-19 şeklinde anılan salgın bir süredir hayatımızın merkezinde yer alıyor. Tüm dünyayı alarm haline geçiren bu salgın bazı olağanüstü tedbirlerin alınmasına de sebep oldu. 

Bu süreçte havacılık, turizm gibi bazı sektörler için olumsuz bir tablo meydana gelirken yükselişe geçen farklı sektörler de oldu. Özellikle internetten satış yapan e-ticaret siteleri ve firmaları açısından bu süreç oldukça olumlu şekilde seyretti. 

Evde geçirdiğimiz süreçte online alışverişe dair kullanıcı davranışlarında da bazı değişiklikler meydana geldi. Uzmanlara göre bu değişiklikler koronavirüs salgını sonrasında da devam edecek. Bu yazımızda size koronavirüs salgını sonrasında büyümeye devam edecek sektörlerden bahsedeceğiz. 

Tarım ve Organik Ürünler

Tarım ve organik ürünler, koronavirüs salgınında en çok gelişim kaydeden sektörlerden biri konumuna geldi. Özellikle geçtiğimiz nisan ayındaki verilere bakıldığında yaklaşık %47 oranında bir artış söz konusu.

Organik ürünlere ve tarım sektörüne dair her şeyin online alışveriş şeklinde gerçekleştirilebilmesi de kullanıcılar açısından bir kolaylık sağladı.

Streaming Servisler

İnternet üzerinden kullanıcılarına hizmet sunabilen streaming servisler son yıllarda hayatımızın vazgeçilmez parçası konumunda. Yeni nesil medya araçları aracılığıyla hayatımıza giren bu servisler; müzik,film/dizi, kitap gibi farklı alanlarda olabiliyor.  

Verilere göre dijital streaming servislerinin kullanımı koronavirüs salgını boyunca yaklaşık %10 artış gösterdi. Netflix ve Spotify gibi streaming servislerinin koronavirüs sonrasında da büyümeye devam etmesi bekleniyor. Ayrıca piyasaya Disney+, HBO Max gibi farklı küresel firmaların dahil olmasıyla beraber bu sektördeki hem yerel hem de uluslararası rekabet daha da kızışacak. 

Oyun Konsolları 

Dizi/film ve müzik platformlarının yanı sıra oyunlara ve oyun konsollarına olan ilgide de ciddi bir artış meydana geldi. Oyun üreticisi olan şirketler, kullanıcıların oyun için yaptıkları harcamalarının koronavirüs sürecinde yükseldiğini belirtiyor. Önümüzdeki süreçte streaming platformlar ile birlikte oyun konsollarındaki büyümenin de devam edeceğini söyleyebiliriz. 

Ayrıca belirtmekte fayda var; dijital oyunlar ve oyun konsollarının yanı sıra oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında bulunuyor. 

Mobilya ve Ev Aletleri 

Mart ayından beri alınan verilere göre tüketicilerin mobilyalara ve ev ürünlerine de ilgisinin arttığı gözlemleniyor. Normalleşme sürecinde de bu ilginin devam edeceği düşünülüyor. Özellikle beyaz yakalı kesimin “home office” olarak çalışmaya başlaması; çalışma masası ve sandalyesi, kanepe, bahçe mobilyası, elektronik ev aletleri, bilgisayar aksesuarları gibi yaşam alanında kullanılacak ürünlere ilgiyi arttırmış durumda. 

Temizlik ve Hijyen Ürünleri

Temizlik ve hijyen ürünlerine olan ilgi de koronavirüs salgınıyla beraber artmış durumda. Örneğin bu süreçte ıslak mendil kullanımı %55 gibi bir artış gösterdi. Pandemi sonrasındaki normalleşme sürecinde de dezenfektan, eldiven, maske, kolonya gibi hijyen ürünleri hayatımızın değişmez parçaları olacak. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Koronavirüs Sonrasında Mobil Kullanımı Nasıl Olacak ve E-ticaret Siteleri Neler Yapmalı? içeriğimize geçebilirsiniz.