02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Koronavirüs Sonrasında E-ticaret Satışları Nasıl Gelişecek?

  •     
  •     
Son gelişmeler
25.06.2020

Koronavirüs Sonrasında E-ticaret Satışları Nasıl Gelişecek?

     

    

Corona virüs, koronavirüs ya da Covid-19 gibi isimlerle anılan salgın, tüm dünyayı etkisi altına almış durumda. Evlerimizde salgının sona ermesini beklerken bir yandan da salgın sonrasında olacakları ve yaz döneminde firmaların gideceği yönü merak ediyoruz.

    

Bu süreçte tüketiciler online alışverişe yöneldi ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri de bu dönemi br avantaja çevirmeyi başardı. Daha önce online alışveriş deneyimi olmayan ya da internetten alışveriş yapmaya mesafeli duran tüketiciler bile sosyal izolasyon nedeniyle ihtiyaçlarının büyük kısmını e-ticaret siteleri üzerinden karşılamaya başladı.

    

Peki, koronavirüs salgını sonrasında e-ticarete ilgi bu dönemdeki gibi kalacak mı ve kullanıcı alışkanlıkları ne yönde olacak? Gelin, beraber inceleyelim.

    

Yeni Alışveriş Alışkanlıkları Oluşacak

    

Koronavirüs dolayısıyla hayatlarımıza ‘yeni normal’ denilen bir kavram girdi. Uzmanlara göre bu süreç sonrasında tüketici alışkanlıklarımıza yeni şeyler eklenecek. E-ticaret firmalarının kullanıcılar açısından kritik bir noktada bulunacağı öngörülüyor. Ayrıca tüketicilerin artık ihtiyaçlarını anlık ihtiyaçlar, günden güne değişen ihtiyaçlar ve yeni ihtiyaçlar olmak üzere çeşitlendireceği düşünülüyor.

    

Koronavirüs salgını sonrasında kişisel bakım, yemek pişirme, evde spor, ev dekorasyon fikirleri ve evcil hayvan sahibi olma gibi konulara ilginin daha da artacağı öngörülüyor. Kullanıcıların salgın sürecinde bu başlıklara dair birçok arama yaptığı biliniyor ve yaz mevsiminde de bu konuların trend olacağı düşünülüyor.

    

Tüketicilerin Ürün Taleplerinde Artış Olacak

    

Uzmanlara göre koronavirüs salgını sonrasında tüketicilerin ürün beklentilerinde değişiklikler olacak ve talep artacak. Bu nedenle internetten satış yapan e-ticaret firmalarının tedarik zincirini geliştirmesi oldukça önemli olacak.

    

Kullanıcıların artan talepleri doğrultusunda e-ticaret firmalarının geniş bir ürün gamı sunabilmesi ve yeni iş modelleri geliştirebilmesi de gerekecek.

    

Ayrıca bu dönemde büyük birçok markanın koronavirüs salgınına hazır olmadığı gözlemlendi. Bu nedenle bu dönem sonrasında birçok marka ya da market zinciri dijital dünyaya daha çok önem verecek. Fiziki mağazaların yerini sanal mağazalar alacak ve markalar iletişimlerinin büyük bir kısmını e-ticaret siteleri üzerinden sağlayacak.

    

Temassız Alışveriş ve Ödeme Konusunda Pratik Çözümler Gelişecek

    

Salgın sonrasında alışveriş alışkanlıklarındaki değişimlerden biri de ödeme yöntemiyle ilgili olacak. Kullanıcıların artık temassız alışverişte ısrar edeceği ve mobil ödemenin yükselişinin de devam edileceği öngörülüyor. Fiziki ödemeler yerine sanal ödemeler hayatımızın önemli bir parçası olacak ve para ile olan temasımız giderek azalacak. Bu nedenle markaların bu süreçte sanal mağazalarına yatırım yapması kadar ödeme sistemlerini de gözden geçirmesi ve bu anlamda kendilerini geliştirmeleri gerekiyor.

    

Değişen ödeme alışkanlıklarına karşı e-ticaret sitenizde iPara ile hızlı ve güvenli şekilde ödeme imkanları sunabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme, kart saklama ya da ödeme linki gibi yenilikçi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini olabildiğince kolaylaştırabilirsiniz.

    

Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız 2020’nin Sosyal Medya Trendleri Neler? içeriğimize geçebilirsiniz.