02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Koronavirüs Sonrasında Mobil Kullanımı Nasıl Olacak ve E-ticaret Siteleri Neler Yapmalı?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
26.06.2020

Koronavirüs Sonrasında Mobil Kullanımı Nasıl Olacak ve E-ticaret Siteleri Neler Yapmalı?

     

    

Coronavirüs, koronavirüs ya a Covid-19 şeklinde anılan salgın ile birlikte toplumların tüketim alışkanlıklarında bazı değişimler meydana geldi. Özellikle bu süreçte sosyal izolasyon ve karantina kuralları gereği fiziki mağazalardan yapılan offline alışverişin yerini sanal mağazalardan yapılan online alışveriş aldı.

    

Ayrıca koronavirüs sebebiyle dünya çapında birçok yeni trend ortaya çıktı ve yemek yapmak gibi bazı eski alışkanlıklara da geri dönüldü. Bu süreçte evlerimizde daha fazla zaman geçirdiğimiz ve hemen her şeyi dijital mecralar üzerinden almaya çalıştığımız için e-ticaret sitelerinin satışlarında da ciddi bir artış meydana geldi.

    

Uzmanlara göre bu durum, kullanım alışkanlığı yaratacak ve salgın sonrasında da e-ticaret hacmi büyüyecek. Ancak bunu başarmak için e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi gereken bazı hususlar var. Gelin, dikkat edilmesi gerekenleri beraber inceleyelim.

    

Mobile Uyumlu Olun

    

Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %70’ten fazlası alışverişlerini mobil kanallar üzerinden gerçekleştiriyor. İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının cirosunun %60’tan fazlası mobil üzerinden geliyor. Dolayısıyla var olan mobil kullanım oranlarının bu süreç sonrasında daha da artacağı varsayılıyor.

    

Ayrıca tüketici talebinin en yaygın olduğu gıda alanındaki küresel pazar büyüklüğü, 2017 yılında 3,8 milyar dolar civarındaydı. Bu rakamın 2023 yılında 16 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Yani önümüzdeki süreç, mobilin ve gıda sektörünün altın çağı olacak gibi görünüyor. Bu nedenle mobil uyumlu e-ticaret siteleri ve mobil uygulamalar da e-ticarette başarı için kaçınılmaz.

    

Sosyal Medya Trendlerini Takip Edin

    

Salgın süresince sosyal medya kullanımında da ciddi bir artış olduğu gözlemleniyor. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların sosyal medya kullanımı salgın öncesine göre yaklaşık 2 kat artmış durumda.

    

Özellikle bu süreçte temizlik, evde ekmek yapmak ya da ev dekorasyonu gibi konular kullanıcıların ilgisini çekiyor. Dolayısıyla e-ticaret sitelerinin; sosyal medya gündemini ve trend konu başlıklarını yakından takip edip buna göre içerik çalışmaları yapması gerekiyor.

    

Stoklarınızı Doğru Şekilde Yönetin

    

Koronavirüs salgını süresince fiziki mağazaların yerini sanal mağazalar aldı. Ancak bu tür süreçlerde bazı e-ticaret firmaları stok sorunları yaşadı ve tüketicilerinin yoğun taleplerine tam olarak karşılık veremedi.

    

Bu nedenle e-ticaret firmaları salgın sonrasında da online alışverişin yoğun şekilde devam edeceğini göz önünde bulundurmalı ve stok yönetimlerini uzun vadeli şekilde yapmalı. Ayrıca salgın boyunca üretimde bir düşüş olduğunu da unutmamak gerekiyor. O yüzden e-ticaret firmaları stok kanallarını ve tedarikçilerini geliştirmeli.

    

Alternatif Ödeme Seçenekleri Sunun

    

Covid-19 salgını dolayısıyla temassız ödeme, hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Artık fiziki ödemelerden olabildiğince kaçınıyoruz ve sanal ödeme yapmayı tercih ediyoruz.

    

Uzmanlara göre bu alışkanlık salgın sonrasında da devam edecek ve kullanıcılar olabildiğince pratik şekilde ödeme yapmak isteyecek. Bu nedenle e-ticaret firmalarının kullanıcılarına tek tıkla ödeme, kart saklama, link ile ödeme gibi sanal POS ödeme imkanları sunması gerekiyor.

    

Ödeme almanın kolay yolu olan iPara size bu konuda yardımcı olabilir. iPara özellikleri ile kullanıcıların beklediği şekilde yenilikçi olabilir ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarabilirsiniz.