02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticarette En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
26.05.2020

E-Ticarette En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir?

     

    

Dijital çağın yükselişi ile birlikte fiziksel mağazaların yerini internetten alışveriş aldı. Özellikle Y neslinin teknolojiye olan merakı ile beraber de online satış konusunda yeni normlar ortaya çıktı. Artık E-Ticaret, ekonominin itici güçlerinden birisi konumunda bulunuyor.
Global olarak 2019 yılı itibariyle 3.5 trilyon ABD Doları civarına erişen E-Ticaret pazarı, önümüzdeki süreçte de hızla büyümeye devam edecek. Ancak bu büyük ve güçlü pazarda pay sahibi olabilmek sanıldığı kadar kolay değil.
Bir E-Ticaret sitesi kurmak ve sektörde kalıcı olmak istiyorsanız sizin için E-Ticarette yapılan hataları yazdık. Haydi, en sık karşılaşılan E-Ticaret hatalarına göz atalım.

    

Kötü Hazırlanmış Ürün Açıklamaları
Bir ürün satın almak istediğiniz zaman ilk bakacağınız şey genellikle o ürünün özellikleri olur. E-Ticaretteki dinamikler gereği web sitenizde sanal mağazadaki ürünlere ait bir sayfa ve o ürünleri anlatan ürün açıklamaları için ayrılmış alanlar bulunmalıdır.
Ürünleriniz için açıklama kısımları ne kadar detaylı oluşturulursa kullanıcılar açısından o kadar güven verici olur. Beklentileri karşılamayan ürün açıklamaları ise potansiyel müşterileri uzaklaştırabilir.

    

Ürün Görsellerinin Kalitesizliği
E-Ticaret siteleri açısından kullanıcıların ürünleri inceledikleri ve alışverişe ikna oldukları sayfa, çoğunlukla ürün görsellerinin bulunduğu sayfadır. Bu sebeple ürün açıklamaları kadar ürünlerin görsellerine de dikkat etmelisiniz ve yüksek çözünürlüklü, kaliteli görseller kullanmalısınız. Görsellerinizin kaliteli, büyük ve farklı açılardan olmasına özen göstermezseniz potansiyel müşterilerinizin sepeti terk etmesine yol açabilirsiniz.

    

Hedef Kitleyi Yanlış Belirlemek
E-Ticarette yapılan en ciddi hatalardan biri de markaya dair hedef kitlenin belirlenmemiş ya da yanlış belirlenmiş olmasıdır. Bir E-Ticaret sitesi açtığınızda tüm kullanıcıları hedefleyemezsiniz. Hizmetlerinizin, ürünlerinizin hitap ettiği doğru hedef kitleyi belirlemeniz ve firma olarak bu kitlenin profiline uygun bir şekilde pazarlama çalışmaları yürütmeniz gerekir.

    

SEO Uyumlu Olmayan Web Sitesi
SEO (Search Engine Optimization) çalışmaları yapmak, sitenizin trafiği açısından oldukça değerlidir. Firmanızın web sitesi için organik trafik oluşturmaz ve sadece reklamlara bağımlı kalırsanız uzun vadede zarar edebilirsiniz. Sitenizde yapacağınız teknik SEO hataları, sitenizin yanlış biçimde indekslenmesine ve arama motorlarındaki sorgulamalarda görünmemesine yol açabilir. Yani SEO uyumlu web sitesi sahibi olmak en önemli ihtiyaçlardan biri.

    

Depo Yönetiminde Yetersiz Kalmak
Depo yönetimi ve stok takibi, E-Ticaretteki başarı oranınızı önemli ölçüde etkiler. Stoğunuzun, firmanızın E-Ticaret operasyonlarıyla uyumlu şekilde yönetilmesi, müşteri memnuniyeti açısından kritik bir detaydır. Stoğunuzda olan/olmayan ürünlerin bilgisi, ürünlerin tedarik süresi ve benzeri konulardaki yönetim sürecinin sorunsuz şekilde sürdürülebilmesi gerekir.

    

Karmaşık Ödeme Sayfaları

    

E-Ticaret sitesi kurduğunuzda ödeme konusunda da pratik çözümler sunmanız gerekir. Online alışverişlerdeki sepet terk etme oranlarının büyük kısmı ödeme zorlukları kaynaklıdır. Çünkü karmaşık ya da yetersiz ödeme seçenekleri, müşterilerin satın alma işlemini yarıda bırakmalarındaki en büyük etkenlerden biridir.
Eğer siteniz karmaşık ve güven vermeyen bir ödeme sayfasına sahipse kullanıcılar son adımı atmaktan vazgeçebilir, alışverişi tamamlamadan sitenizden ayrılabilir. Sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri ise alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir.