02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

Sömestir Tatilinde E-ticaret Satışları Nasıl Artırılır?

Sömestir tatili pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Tüketicilerin yoğun şekilde internetten alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan sömestir ya da diğer adıyla yarı yıl tatili, sizin için de yüksek ciroya ulaştığınız bir zaman dilimi olabilir.

Bu kadar önemli bir fırsatı mümkün olan en yüksek satış oranı ile kapatabilmek yani sömestir tatilinde satışları artırmak için e-ticaret sitenizin sömestir sezonunu en iyi şekilde karşılaması son derece önemli. Bu yazımızda sizin için son derece kârlı olabilecek sömestir sezonunu en iyi şekilde karşılamanız ve online alışverişte başarılı olmanız için dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız.

1. Sömestir Tatili İçin Kampanyalarınızı Belirleyin

Sömestir tatili içerisinde yapacağınız kampanyaları önceden belirlemeniz önemli bir detay. Hangi ürün veya ürün gruplarında indirimler ve fırsatlar sunacağınızla ilgili çalışmalar yapmalısınız. Ayrıca hangi dönemlerde bu kampanyaları duyaracağınızı da planlamalısınız.

Kampanyalarınızı tüketiciler tatile çıkmadan önce yaparsanız alacağınız geri dönüşler de daha fazla olacaktır. Bu nedenle kampanya dahilinde olacak ürünlerinizi önceden belirlemeniz önemlidir.

2. Sezona Uygun Ürünleri Ön Plana Çıkarın

Sömestirde kış ruhunu yansıtabilir ve bu döneme uygun ürün ve hizmetleri analiz ederek belirleyebilirsiniz. İster elektronik ister kozmetik kategorisinde satış yapıyor olun, her kategorinin bu aylara uygun parçalarını ön plana çıkarabilirsiniz.

Ayrıca ürün belirleme aşamasında hem daha önceki satışlarınızdan hem de online pazar yerlerinin bu aylardaki popüler ürünlerinden faydalanarak detaylı bir araştırma yapabilirsiniz.

3. Sömestir Tatiliyle İlgili Anahtar Kelimeler Seçin

Google Trends üzerinden sömestir tatilinde popülerliği artan anahtar kelimeleri araştırabilirsiniz. Yapacağınız reklam kampanyalarında da sektörünüzde trend olan anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz.

Ayrıca sömestir döneminde trend olan anahtar kelimeler üzerinden sosyal ağlar dışında adwords reklamları da oluşturabilirsiniz. Böylece arama motorları üzerinden de web sitenize trafik çekebilirsiniz.

4. İçerik Üretimine Önem Verin

Her şeyin indekslendiği dijital çağda, e-ticaret siteleri için içerik üretimi oldukça kritik bir konu. Sömestir tatili gibi aramaların daha sık yapıldığı dönemlerde de sitenizin sahip olduğu metin ve video içeriklerinin önemi daha da artıyor.

Bu sebeple tüm içeriklerinizi gözden geçirerek eklemeler ve SEO yönlendirmelerine uygun düzenlemeler yapabilirsiniz. Bu sırada uygun ürünlerin açıklamalarında sömestir tatiline vurgular da yapabilirsiniz.

5. Mobile Uyumlu Olun

Türkiye’de yetişkin bireylerin yaklaşık %98’i mobil telefona sahip ve bu bireylerin %77’si akıllı telefon kullanıyor. Hatta araştırmalar bu oranın önümüzdeki dönemde daha da artacağını gösteriyor. Türkiye'de en sık işlem gerçekleştirilen e-ticaret platformları ve pazar yerlerinden alınan bilgilere göre günümüzde kategori gözetmeksizin ziyaretçi trafiğinin büyük çoğunluğu mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Özellikle de giyim ve elektronik cihaz kategorilerinde.

Bu nedenle e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan ve mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntülendiğinden emin olun.

6. Ödeme Sistemlerinde Alternatif Sağlayın

Sömestir tatili gibi yılın en çok satış yapılan dönemlerinde sitenizin pratik ve hızlı ödeme imkanlarına sahip olması oldukça önemlidir. Müşterilerinize mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra sanal POS imkanı da sağlamalısınız. Çünkü tüm araştırmalar gösteriyor ki kullanıcıların online alışverişi yarıda bırakmalarının yani sepet terk oranının artmasının en büyük sebeplerinden biri, e-ticaret sitesindeki online ödeme sistemlerinin karmaşıklığı ve yetersizliği.

iPara sayesinde e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli ödeme alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız “2020 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir?” başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.