02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

2020 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir?

Her yıl ilerleyen teknoloji ve kullanıcı alışkanlıkları, dijital pazarlama trendlerinde de değişikliklere neden oluyor. Giderek yaygınlaşan akıllı asistanlar ve chatbot gibi uygulamalar, 2020’nin en önemli trendleri arasında yer alıyor. E-ticaret de bu değişim ve gelişimden tabii ki payını alıyor. 2020’de e-ticarette öne çıkacak 4 trendi ve bilmeniz gerekenleri sizin için yazdık.

Akıllı Asistanlar ile Yeni Nesil SEO’ya Hazırlıklı Olun

Google, Apple ve Amazon gibi şirketlerin geliştirdikleri asistanlar, arama motorları üzerinden yapılan sorgulara göre anlamlı cevaplar veriyor. ABD ve İngiltere gibi ülkelerde hızla yaygınlaşan akıllı asistanlar, SEO açısından çeşitli sorunlara neden oluyor. Çünkü insanlar yazı yazarken kullandıkları bazı kelimeleri, sesli arama yaparken kullanmıyor ve bu nedenle de eskiden hazırlanan bazı sayfalar ilk sırada çıkamıyor. Bir diğer sorun ise akıllı asistanların genellikle sorgu ekranında çıkan başlıklardan ilk 3’ünü listelemesi. Yani bir sorgu sayfasının ilk 3 başlığında olmadığınız zaman kullanıcıların karşısına çıkmanız zorlaşıyor. Bu nedenle e-ticaret siteniz için SEO bakımından güçlü sayfalar hazırlamanız gerekiyor.

Chatbot’lar Giderek Yaygınlaşıyor

Özellikle yeme-içme ve bankacılık gibi sektörlerde kullanılan chatbot teknolojisi, başta Kuzey Amerika olmak üzere birçok bölgede yaygınlaşmaya başladı. Türkiye’de de 2020 yılında daha fazla yaygınlaşması bekleniyor. Chatbot’lar yardımıyla kullanıcılara hızlı ve kolay cevap verilebiliyor. Böylece hem müşteri ilişkileri biriminin iş yükü azalıyor hem de kullanıcı memnuniyeti artıyor.

Günümüzde yapay zeka, chatbot’lar için çok küçük bir noktada kullanılıyor. Genellikle hazırlanan senaryolar sistem tarafından tanınıyor ve senaryolara uygun olarak yazılmış cevaplar, kullanıcılara anında iletiliyor. Eğer kullanıcı gelen cevaptan memnun kalmazsa müşteri ilişkilerinden sorumlu ekibe bağlanıyor. 2019 yılında yaygınlaşan, 2020 yılında ise daha da hızlı büyümesi beklenen chatbot sisteminde bu yıl yapay zekanın yaygınlaşması bekleniyor. Yani kurgulanmamış cevaplar için chatbot en kötü ihtimalle taslak cevaplar üretebiliyor olacak. Böylece sorun çözme kabiliyeti ve dolayısıyla müşteri memnuniyeti artacak.

Sosyal Medya Kanalları ile İletişim Kurun

Whatsapp ve Facebook Messenger gibi iletişim kanalları, tüketicilerin günümüzde en çok kullandıkları mesajlaşma uygulamaları arasında yer alıyor. E-posta pazarlamaya ek olarak Whatsapp ve Facebook Messenger’a da ağırlık verilmesi durumunda geri dönüşler hem daha hızlı hem de kullanıcıların daha çok benimsediği şekilde yapılmış olur. Aynı zamanda Facebook Messenger gibi araçlar, chatbot kullanımına izin verdiği için bu yolla birden çok trendi takip etmiş olursunuz.

Kapıda Ödeme Tarihe Karışıyor

Önceden para yüklenip kullanılabilen ininal Kart gibi ödeme yöntemlerinin yaygınlaşması ile beraber 2020 yılı itibarıyla kapıda ödeme yönteminin çok çok daha az kullanılması bekleniyor. Çünkü kapıda ödeme yöntemiyle neredeyse her sipariş için ekstra ödeme yapılması gerekiyor ve kullanıcılar artık bu ek ödemeyi yapmak istemiyor. Bunu yerine kullanıcılar, ek ödeme talep etmeyen sanal POS’lara yöneliyor. iPara gibi sanal POS sunan sağlayıcılar ile tüm e-ticaret siteleri, banka ya da kredi kartı ile ödeme alabilir hale geliyor. Böylece kullanıcılara güvenli, pratik ve ek maliyetsiz ödeme imkanı sunuluyor.