Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Günümüzde akıllı telefonlar, tabletler ve mobil cihazlar hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru konumunda. Yapılan araştırmalara göre 2021 yılında dünya çapında 5.22 milyar mobil kullanıcı bulunuyor ve bu sayı dünya nüfusunun %66’sını oluşturuyor. Ayrıca bu sayılar her geçen gün biraz daha artıyor.
Mobil kullanımdaki bu artış da kullanıcıların alışveriş eğilimlerini ve alışkanlıklarını değiştiriyor. Artık e-ticaret siteleri ya da online alışveriş platformları ağırlıklı olarak mobil uygulamalar üzerinden ziyaret ediliyor.
O yüzden bu yazımızda 2021 yılında dikkat çeken mobil alışveriş trendlerinden bahsedeceğiz. Maddeler halinde inceleyelim.
Chatbot Kullanımı
Chatbotlar, günümüzün öne çıkan teknolojilerinden biri. Artık kullanıcılar bir web sitesini ziyaret ettiğinde, chatbotlar kullanıcılara rehberlik ediyor. Sohbet robotu olarak da tanımlanan bu botlar, kullanıcıların sorularına cevap veriyor.
Yapay zekanın gelişimiyle beraber hayatımıza giren chatbotlar, kullanıcı ihtiyaçlarını sezgisel olarak anlamak ve yardımcı olmak için kullanılıyor.
Çok Kanallı Alışveriş Deneyimi
Çok kanallılık ya da omnichannel, 2021'in öne çıkan kavramlarından. Yeni nesil bir yöntem olan omnichannel, tüm kanalları bütünsel olarak algılamak ve yönetmek üzerine çalışıyor.
Bu çok kanallı model içerisinde online alışveriş sitenizin, mobil uygulamanızın, sosyal medya hesaplarınızın, fiziksel mağazanızın ve teslimat ağınızın birbirleriyle entegre şekilde çalışması gerekiyor. Bu sayede kullanıcılar size her platformdan rahatlıkla ulaşabiliyor.
Beacon Teknolojisi
Beacon teknolojisi, son dönemlerde yaygın şekilde kullanılmaya başlandı. İşaret anlamına gelen Beacon, işletmelerin kullanıcıları hedeflemesine yardımcı oluyor. Bu teknolojiye sahip ürünler veya cihazlar, sinyaller yayarak yakınlarındaki akıllı telefonlar ile etkileşime geçebiliyor.
Mesafeye bağlı olarak kullanıcılara ulaşan bu teknoloji ile cihazlar, etkileşime geçtikleri kişilere de istenilen bilgileri iletebiliyor. Örneğin alışveriş sırasında yakınınızdaki bir mağaza ya da mağazadaki bir ürün, Beacon sinyalleri yayabiliyor. Bu sayede sinyalleri alan kullanıcılar ile iletişime geçiliyor ve ürüne özel fırsatlar ya da bilgiler sunulabiliyor.
Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR), son dönemlerde öne çıkan ve şirketler tarafından da kullanılmaya başlanan teknolojiler. Kullanıcıların düşünme ve karar verme deneyimlerini değiştiren bu teknolojiler, mobil uygulamalar üzerinden de aktif olarak kullanılmaya başlandı.
Kullanıcılara yepyeni bir görünüm ve deneyim sunmayı amaçlayan AR ve VR teknolojileri; sağlık, eğlence gibi sektörlerin yanı sıra online alışveriş sitelerinin ve e-ticaret sektörünün de kullanım alanı içerisinde bulunuyor.
Kolay Ödeme Seçenekleri
Son yıllarda öne çıkan ve kullanıcıların mobilden alışveriş yaparken dikkat ettiği özelliklerden birisi de kolay ödeme seçenekleri. Özellikle mobil ödeme sayfaları üzerinde pratik şekilde ödeme bilgilerini alabilmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlayabilmeniz oldukça önemli. Aksi takdirde kullanıcılar sepeti terk edebiliyor ve alışveriş yapmaktan vazgeçebiliyor.
Bu konuda iPara size yardımcı olmaya hazır. iPara sayesinde online alışverişte hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın link ile ödeme, sanal POS veya kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Dijital Pazarlamada Persona Nedir: Ne İşe Yarar ve Nasıl Oluşturulur? yazımıza geçebilirsiniz.