02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Bir E-ticaret Sitesinin Tasarım Prensipleri Nelerdir? | iPara

  •     
  •     
Blog
08.07.2020

Bir E-ticaret Sitesinin Tasarım Prensipleri Nelerdir? | iPara

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret firmaları için kullanıcıların ilgisini çekecek ve aynı zamanda kullanıcıların aradıklarını kolayca bulabileceği bir siteye sahip olmak oldukça önemlidir. Tabii web sitelerindeki tasarım stilleri ya da teknolojik detaylar her yıl değişiklik gösterebilir. Trendler doğrultusunda da web sitelerindeki görünümler farklı bir hal alabilir. 

    

Ancak bir web sitesinin sahip olması gereken tasarım ilkeleri bellidir. E-ticaret sitesi tasarımlarını bu ilkelere göre yapmanız, web sitenizdaki kullanıcı deneyiminin gelişmesini sağlar.

    

Bu tasarım prensipleri ile web sitesi navigasyonu ya da ürün sayfası görünümü ile ilgili detaylardır. Bu detaylara dikkat etmeniz de sitenizin daha kullanışlı olmasına yardımcı olur. Şimdi, e-ticaret siteleri için tasarım prensiplerine beraber göz atalım. 

    

● Site İçi Arama

    

E-ticaret sitelerinde olmazsa olmaz tasarım prensiplerinden biri site içi arama özelliğidir. Sitenize gelen kullanıcılar, menü ya da kategori sayfaları dışında da belli ürünlere kolay şekilde ulaşabilmek isterler.

    

Dolayısıyla site içi arama özelliği hayli kritik bir detaydır ve bu özelliği sitenizde her zaman ulaşılabilecek bir yerde sergilemeniz gerekir. Sitedeki menü çubuğunun üzeri veya header olarak geçen üst bölüm, site içi arama için ideal bir yerdir.

    

● Navigasyon 

    

Sitenizde bulunması gereken tasarım prensipleri doğrultusunda kolay navigasyona da yer vermelisiniz. Online alışveriş için sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, menü üzerinde aradıkları kategori ve sayfaları zahmetsiz şekilde bulmalılar.

    

Bu nedenle kategori hiyerarşisi yapmalısınız, ilgili ürünleri gruplandırmalısınız ve kullanıcılara rahat bir  yönlendirme sağlamalısınız. 

    

● Mobil Uyum 

    

Günümüzde kullanıcıların %70'ten fazlası online alışverişlerini mobil kanallar üzerinden gerçekleştiriyor ve bu oranın önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. Dolayısıyla web sitelerindeki tasarım prensipleri arasında mobil cihazlara uyumluluk hayli kritik bir detaydır.

    

Akıllı telefonlar dışında tabletleri de kapsayan bu tasarım prensibi, responsive design yani uyumlu tasarım olarak ifade edilir. Uyumlu tasarımlar farklı çözünürlükteki bilgisayar ekranlarına da yarar sağlar. 

    

● Güvenlik

    

İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin güvenlik donanımlarının son derece iyi olması gerekir. Kullanıcıların kişisel bilgilerinin ve profillerinin sızdırılmaması, firmaların sorumluluğundadır. Olası saldırı sonrasında yaşanılacak sorun, markalaşma sürecinize ve imajınıza da zarar verir. Bu nedenle güvenlik konusu, özellikle dikkat etmeniz gereken bir ilkedir. 

    

● Ürün Fotoğrafları 

    

E-ticaret sitenizde dikkat etmeniz gereken tasarım prensiplerinden bir tanesi de ürünlerinizin yüksek çözünürlüklü ve yüksek kaliteli fotoğraflarının olmasıdır. Kullanıcılar, almak istedikleri ürünlerle ilgili ilk izlenimleri ürün fotoğraflarından alırlar. Bu nedenle sitenizdeki ürünleri tanıtan görsellerin ya da fotoğrafların yüksek kalitede olması gerekir.

    

● Eyleme Çağrı Butonları

    

Kısa ve açık eyleme çağrı butonları da web sitenizde özen göstermeniz gereken tasarım prensipleri arasındadır. Kullanıcılarınıza bilgi vermek, yaptığınız kampanyaları duyurmak, yeni ürünlerinizi tanıtmak gibi farklı amaçlar için eyleme çağrı butonları kullanmalısınız. 
Bu öneri ile yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız İtibar Yönetiminde E-ticaret Firmalarının Dikkat Etmesi Gerekenler içeriğimize geçebilirsiniz.