02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Bundle Ürünler ile E-Ticaret Satışlarınızı Nasıl Artırırsınız?

  •     
  •     
Blog
27.10.2020

Bundle Ürünler ile E-Ticaret Satışlarınızı Nasıl Artırırsınız?

     

    

E-ticaret sektöründe her gün birçok farklı pazarlama ve satış stratejisi ile karşılaşıyoruz. Temel amacı satışları ve karlılığı artırmak olan bu stratejiler deneyim, bilgi ve fikirler gibi farklı faktörlerin bir araya gelmesiyle oluşturuluyor ve genellikle işe yarıyor. Sanal POS hizmeti sunan iPara olarak bu yazımızda, e-ticaret satışlarını artırmanın etkili bir yolu olarak öne çıkan ve pazarlama stratejileri arasında dikkat çeken “Bundle ürünler” konusunu ele aldık.

    

Bundle Ürün Nedir?

    

Bundle ürün; birden fazla ürünün bir araya getirilip bir paket halinde satılması anlamına gelir.

    

Müşteriler Bundle Ürünleri Neden Tercih Ederler?

    

Müşterilerin bundle ürünleri tercih etmesinin birkaç temel nedeni vardır. Bu nedenlere bakacak olursak;

    
  • Fiyat avantajı: Normal şartlar altında, bundle ürüne konu olan ürünleri ayrı ayrı satın aldıkları takdirde ödeyecekleri tutardan daha düşük bir tutarla karşılaşan müşteriler, tasarruf imkânı yakalamakta ve bu durum sonucunda satın alma işlemini gerçekleştirebilmektedirler.
  • İhtiyaç hissetmek: Normalde müşterinin aklına o anda gelmeyen ama bundle ürün sayesinde ihtiyacı olduğunu fark ettiği ek ürünleri satın almaya karar verebilmektedir. Örneğin; klavye ve Mouse alan bir müşteriye bundle ürün olarak mousepad önermek, o anda müşterinin aklına gelmeyen ama ihtiyacı olabilecek bir ürünü uygun fiyatla sunmak demektir. Bu teklifin sonucunda, müşterilerin bir kısmı bundle ürüne yönlenebilir.
  • Kargo avantajı: Bir ürün için kargo ücreti ödemeye razı olan müşteri, aynı kargo ücreti karşılığında birden çok ürün satın almış olacağından, farklı bir şekilde tasarruf imkanına kavuşmuş olacaktır.
    

Bundle Ürünün Firmalara Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

    

Bundle ürün satışının asıl kazananı, doğru şekilde kurgulama yapmış ve bunu müşterilerine anlatmış olan e-ticaret siteleridir. Bundle ürünlerin e-ticaret sitelerine sağladıkları avantajlara bakacak olursak;

    
  •  Stok fazlasından kurtulma: Firmalar, satışı yavaş ya da sezonu geçmiş ürünleri, satışı yüksek ve ilgili ürünlerle bundle yaparak stok fazlası ürünlerden kurtulabilir ve bu ürünleri paraya çevirebilirler.
  • Satış miktarını artırma: Bundle ürünler sayesinde, tek olarak satılan ürünlere göre daha yüksek satış rakamına ulaşılır. Bu sayede, işletmenin kasasına daha fazla para girer.
  • Maliyetleri düşürme: Daha fazla satış demek, stoklara daha fazla ürün girmesi anlamına gelecektir. Bu durum, üretici, distribütör ya da kargo firmalarıyla pazarlık gücünü artırıcı etki yaratacaktır.
  • Maliyetsiz reklam imkânı: Bundle ürün satın alan müşteriler, bu satın alma işleminden fayda sağladıkları takdirde çevreleriyle bu bilgiyi paylaşma ihtiyacı duyabilirler ve bu da bundle ürün satışını gerçekleştiren e-ticaret sitesinin bedavaya reklam yapması anlamına gelir.
    

Bundle ürün konusunda çalışma yaparken, Google Analytics ya da web sitenizin trafiğini takip ettiğiniz analiz aracından faydalanmanız doğru olacaktır. Sitenize gelen kullanıcıların hangi sayfaları ziyaret ettiğine bakarak, ürünler arasında bağlantı kurabilir ve bundle ürünleri bu trafiğe göre şekillendirebilirsiniz. Bundle ürün çalışmasının e-ticaret sitesine zaman ve emek dışında hiçbir maliyeti olmadığından, her e-ticaret sitesi tarafından denenmesinde fayda olacaktır.

    

iPara tarafından hazırlanan, e-ticaret ve satış ve pazarlama gibi konularda çeşitli ipuçları ve bilgiler içeren yazılarımıza ulaşmak için web sitemizin blog bölümünü ziyaret edebilir, iPara ürün ve hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.