Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Bir e-ticaret sitesinin ya da firmasının başarıyla büyümesi için hedef kitle özelliklerinin detaylı şekilde tanımlanması gerekir. Potansiyel müşterilerin satın alma motivasyonlarını anlamak, kalıcı ve sürdürülebilir olmak için hayli önemlidir.
Müşterilerinizi ne kadar yakından tanırsanız firmanızın karakteristik özelliklerini de o şekilde belirleyebilirsiniz. Bu da tasarımınızdan sloganınıza, hizmetlerinize ve markalaşma sürecinize kadar her şeyi daha doğru şekilde yapmanızı sağlar.
O yüzden bu yazımızda online alışveriş siteleri ve internetten satış yapan firmalar için persona kavramını inceleyeceğiz ve ne şekilde oluşturulacağını anlatacağız. Haydi gelin, beraber inceleyelim. Önce persona kavramını biraz açalım.
Persona: Müşterilerinize Ait Kimlik Kartı
Kişisel kriterler doğrultusunda belirlenen ve karakteristik özellikler taşıyan reel müşteri profili, “persona” olarak ifade edilir. Kişilik kartı olarak da kullanılan bu kavram, ortalama bir müşterinizin sahip olduğu karakteri ve kimliği tanımlar.
Müşterileriniz için persona yaratırken potansiyel müşterilerinize dair Google Analytics gibi hedef kitle analiz araçları üzerinden veriler toplamanız ve bu verilerden profesyonel şekilde faydalanmanız gerekir.
Persona oluştururken öncelikle cinsiyet, yaş, medeni durum, coğrafi konum, aylık gelir ve eğitim durumu gibi demografik özelliklerden faydalanmalısınız. Daha sonra ise hedef kitlenizin isteklerini ve ihtiyaçlarını anlamalısınız. Unutmamalısınız ki kullanıcıların şikayetleri, beklentileri, negatif tepkileri sitenizin gelişimi için büyük önem taşır. Böylece daha detaylı bir yol haritası çıkarabilirsiniz.
Dijital pazarlama stratejilerinizi belirlerken müşterilerinizin karakteristik özellikler taşıyan kimliklerini analiz etmek size büyük avantajlar sağlayacak ve yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır.
Şimdi persona oluşturmanın bazı faydalarına göz atalım.
Ürün Stratejilerinizi Geliştirebilirsiniz
Oluşturacağınız personalara göre ürün yelpazenizi genişletebilir, daraltabilir ya da güncelleyebilirsiniz. İdeal müşteri profilinizi iyi analiz ederseniz ürün gamınızı da geliştirebilirsiniz.
Kullanıcı Deneyiminizi İyileştirebilirsiniz
Persona yaratarak ve bu stratejiden yararlanarak kullanıcı deneyiminizi daha iyi ölçebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti sağlamak ve yeni müşteriler kazanmak için kullanıcı deneyiminiz kilit bir roldedir. Bu nedenle yarattığınız personaya göre sitenizin eksiklerini daha iyi anlayabilir ve çeşitli iyileştirmeler yapabilirsiniz.
Fiyatlandırma Stratejinizi Belirleyebilirsiniz
Persona oluştururken demografik özelliklerden yararlanacağınız için müşterilerinizin ortalama kazancını da öğrenebilirsiniz. Bu sayede de fiyat politikanızı belirlemeniz daha kolay olur. Eğer ortalama üzerinde ya da altında bir fiyat politikanız varsa bunu yarattığınız persona üzerinden daha iyi anlayabilirsiniz.
İçerik Stratejinizi Oluşturabilirsiniz
Persona kavramı size içerik stratejiniz hakkında bir harita sunabilir. Oluşturduğunuz personaya göre en çok hangi sayfanızın tık aldığını ya da en çok hangi sayfalarınızda vakit geçirildiğini tahmin edebilirsiniz. Bu sayede hangi içeriklerinizin daha dikkat çekici olduğunu analiz edebilir ve içerik stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.
Bu madde ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Sosyal Ticaret Nedir: Sosyal Ticaretin Avantajları Nelerdir? yazımıza geçebilirsiniz.