02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilir? | iPara

  •     
  •     
Blog
17.02.2021

E-ticaret Siteleri Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilir? | iPara

     

    

E-ticaret siteleri için hedef kitle analizini doğru şekilde yapmak kritik bir konudur. Eğer hedef kitle analizini doğru şekilde yapamazsanız, ürünleriniz ya da hizmetleriniz için reklam ve satış stratejilerinizi de verimli hale getiremezsiniz.

    

Bu nedenle pazarlama çalışmalarınızın performansını ve sitenizin geri dönüşüm oranını artırmak için doğru hedef kitleye ulaşmanız hayati bir önem taşır. Her firmanın ve sektörün hitap ettiği hedef kitle farklı olsa da hedef kitle analizi yapılırken uygulanan yöntemlerde benzerlikler mevcuttur.

    

Bu yazımızda internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının doğru hedef kitleye ulaşmak için yapması gerekenlerden bahsedeceğiz.

    

Amaçlarınızı ve Hedeflerinizi Belirleyin 

    

İş modelinize göre pekala farklı amaçlarınız ve hedefleriniz olabilir. Ancak hedef kitlenizi belirlerken öncelikli olarak yapmanız gereken, amaçlarınızı netleştirmektir. Örneğin marka değerinizi artırmak, yeni kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak, arama motorlarında öne çıkmak, web sitenize trafik çekmek gibi farklı amaçlarınız olabilir. 

    

Bu nedenle öncelikle kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerinizi iyi şekilde belirlemelisiniz.

    

Müşteri Profilinizi Tanımlayın

    

Hedef kitlenizi tanımlarken müşteri profilinizi oldukça detaylı bir şekilde oluşturmalısınız. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı, oluşturacağınız bu profile uygun şekilde gerçekleştireceğiniz için bu oldukça kritiktir.

    

Müşteri profilinizi oluştururken yaş, cinsiyet, yaşadıkları yer, ilgi alanları, online alışveriş alışkanlıkları, gelir durumları ve hangi sosyal medya mecralarında aktif olduklarına özellikle dikkat etmelisiniz. 

    

Veri Toplayın 

    

Doğru hedef kitleye ulaşmak ve müşteri profilinizi daha iyi tanımak için mümkün olduğunca veri toplamalısınız. Bunun için sokak anketleri ile kullanıcılara ulaşabilirsiniz, sosyal medya üzerinden anketler yapabilirsiniz ya da e-postalar ile mevcut müşterilerinizden veri toplayabilirsiniz. 

    

Ayrıca Google Analytics üzerinden e-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılarla ilgili verilere de ulaşabilirsiniz. 

    

Rakiplerinizi Analiz Edin

    

Hedef kitlenizi belirlerken rakiplerinizden de mutlaka faydalanmalısınız. Özellikle aynı sektörde yer aldığınız ve rekabet ettiğiniz e-ticaret sitelerinin hedef kitlelerini analiz etmeniz, reklam ve fiyatlandırma politikalarını incelemeniz oldukça yararlıdır. Bu sayede rakiplerinizin hedef kitleleri hakkında bilgi edinebilirsiniz. Bu amaçla kullanabileceğiniz faydalı hedef kitle analiz araçları da mevcuttur. Bütçenize ve ihtiyacınıza uygun bir tanesinden destek alabilirsiniz.

    

Rakiplerinizin hedef kitlesi ile ilgili bilgi toplamanız ise pazarın mevcut durumunu görmenizi sağlar ve hedef kitlenin beklentilerini daha iyi anlamanıza yardımcı olur. 

    

Pazarlama Kanallarınıza Karar Verin 

    

Sizin için en uygun ve doğru hedef kitleye ulaşabilmek adına kullanıcılara nasıl ve nerede ulaşacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Bunun için ideal hedef kitlenizin hangi dijital mecralarda ya da sosyal ağlarda daha aktif bir şekilde vakit geçirdiğini belirlemelisiniz. 

    

Bu nedenle sosyal medya reklamları, Google Adwords kampanyaları, influencer pazarlama çalışmaları gibi farklı pazarlama çalışmaları yaparak hedef kitlenize en iyi şekilde nasıl ulaşabileceğinizi de görmeniz gerekir. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Sosyal Medya Reklamlarında Sıkça Yapılan 5 Hata yazımıza geçebilirsiniz.