02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin CTR’yi Artırmanın Yolları

  •     
  •     
Blog
10.06.2021

E-ticaret Siteleri İçin CTR’yi Artırmanın Yolları

     

    

İnternetten satış yapan bir e-ticaret sitesinin ya da firmasının başarıyla büyüyebilmesi için dijital pazarlamanın gücünden ve yeni nesil pazarlama yöntemlerinden yararlanması gerekir. Günümüzde modern pazarlama stratejileri; markaların ya da firmaların, hedef kitlelerine ulaşması açısından oldukça önemlidir. Ancak bu pazarlama stratejileri doğrultusunda yapılan kampanyaların, yayımlanan reklamların ve performansın da ölçümlenmesi gerekir.

    

Özellikle dijital pazarlama yöntemlerinden yararlanılırken tüm veriler en ince ayrıntısına kadar öğrenilebilir ve stratejiler de bu doğrultuda geliştirilebilir. İşte, Click Through Rate (CTR) kavramı da bu noktada önemlidir. Bu nedenle bu yazımızda CTR kavramından bahsedeceğiz. Hadi, beraber inceleyelim. 

    

CTR Nedir: Bir Performans Ölçme Yöntemi

    

Click Through Rate yani tıklanma oranı; yayımlanan reklamları ve anahtar kelime performanslarını ölçmek için yararlanılan yöntemlerden biridir. Bu kavram online alışveriş siteleri açısından arama sonuçları özelinde büyük bir önem taşır. 

    

CTR; basit bir matematiksel hesaplamaya dayanır ve arama sonucunda reklamınızı gören kullanıcılar ile reklama tıklayarak sitenize gelen kullanıcıların sayısal değerleri hesaplanır. Bir reklamın CTR olarak değeri, tıklanma sayısı ile görüntülenme sayısının bölünmesi sonucunda ortaya çıkar. 

    

Örneğin bir reklamın 24.000 kez görüntülendiği ve 1.200 kez tıklandığı bir durumda CTR %5'tir.

    

CTR = 1.200 / 24.000 = 0.05 yani %5 şeklindedir. 

    

Peki; CTR oranı nasıl artırılır, maddeler halinde inceleyelim. 

    

Dikkat Çeken Title ve Description Metinleri Yazın

    

E-ticaret siteleri açısından title ve description metinleri oldukça kritiktir. Çünkü kullanıcılar bu metinler doğrultusunda sitenize yönelir ya da yönelmekten vazgeçer. O yüzden siteniz için metinler hazırlarken ilgi çekici olmayı başarmalısınız.

    

Eğer kullanıcıları teşvik eden ve yakalayan metinler hazırlamayı başarırsanız bu durum CTR oranlarınıza da olumlu şekilde yansıyacaktır. 

    

Mobile Uyumlu Olun

    

Yapılan güncel araştırmalara göre dünya genelinde 5.16 milyar mobil kullanıcı bulunuyor ve bu sayı dünya nüfusunun %66’sını oluşturuyor. Üstelik mobil kullanım oranları her geçen gün daha da artıyor.

    

Dolayısıyla e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının mobil site optimizasyonu yapması standart bir gereklilik durumunda. Artık kullanıcıların büyük bir çoğunluğu online alışveriş sitelerini mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyor ve alışverişleri bu şekilde gerçekleştiriyor.

    


Eğer mobile uyumlu bir siteniz olursa mobil üzerinden gelen kullanıcılar doğrultusunda CTA oranlarınız da artış gösterebilir. 

    

Görsel Seçimlerinize Özen Gösterin

    

Kullanıcıların sitenize yönelmesi için karşılaştıkları görsellerin kalitesi de oldukça önemli. Özellikle görüntülü ağlarda reklam veriyorsanız ilgi çeken görseller kullanmalısınız. Ayrıca reklamlarınızdaki görsellerin kampanyanızla ilgili ve hitap ettiğiniz kitleye uygun olmasına da özen göstermelisiniz. Bu sayede sitenizdeki trafik artabilir ve bu da CTR oranlarınıza yansıyabilir. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Sosyal Ticaret Nedir: Sosyal Ticaretin Avantajları Nelerdir? yazmıza geçebilirsiniz.