02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Marka Değerini Artırma İpuçları | iPara

  •     
  •     
Blog
28.01.2021

E-ticaret Siteleri İçin Marka Değerini Artırma İpuçları | iPara

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da firmaları için marka değeri, üzerinde dikkatle durulması gereken bir konu. Bir firmanın finansal değerini ifade eden marka değeri, sadık müşteri kitleleri edinmek ve ürünlerinize ya da hizmetlerinize olan güveni artırmak için de gereklidir.

    

Şirketlerin yıllık cirolarının yanı sıra marka bilinirliğini ve müşteri tabanını da kapsayan bu kavram, özellikle sektördeki yeni firmalar açısından oldukça önemlidir. Markalar; tüketicilerin gözünde bir kültürü ve kimliği simgeler. O yüzden markalaşma stratejilerine ve marka değerine yatırım yapılmalıdır. 

    

Bu yazımızda online alışveriş siteleri için marka değerini artırma ipuçlarından bahsedeceğiz. Haydi gelin, maddeler halinde inceleyelim. 

    

Hedef Kitlenizi Tanıyın ve Anlayın

    

Marka değerini artırmak için öncelikli olarak,hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi anlamalısınız. Hitap edeceğiniz kitleyi iyi şekilde tanırsanız onlarla kuracağınız bağ daha derin olur.

    

Bunun için de hedef kitlenizin beklentilerini ve davranış özelliklerini anlamalısınız. Yapacağınız reklam ve pazarlama stratejilerinizi de bu şekilde yönetmelisiniz. Bu nedenle marka değerinizi artırmak için potansiyel müşterilerinizin profillerini oluşturun ve çalışmalarınızı bu şekilde gerçekleştirin. 

    

Bir Kimlik Yaratın 

    

Bir marka değeri yaratabilmeniz için oturmuş bir kimliğinizin de olması gerekir. Tüketiciler nezdinde bir algı yaratabilmeniz ve size karşı bir aidiyet hissedilmesi için bu kimlik oldukça önemlidir.

    

O yüzden kurumsal renkleriniz, logonuz, sloganınız, diliniz, görsel çalışmalarınız ve web siteniz, kimliğinizi yansıtmalıdır. Yarattığınız bu kimlik sayesinde tüketiciler sizinle bir bağ kuracaklardır. 

    

Kullanıcı Deneyimini (UX) Önemseyin 

    

Tüketici alışkanlıklarına dair yapılan çalışmalar, ürünün görüntülendiği ilk 3-4 saniye içerisinde alışverişe karar verildiğini söylüyor. Bu nedenle günümüzün öne çıkan kavramlarından biri olan “user experience” yani “kullanıcı deneyimi” hakkında itinalı çalışmak gerekiyor.

    

Kullanıcılar özellikle web sitenize yöneldiğinde aradıkları şeyi kısa sürede bulabilmeliler. O yüzden site tasarımınızın dikkat çekici, ama aynı zamanda kullanıcı dostu olması gerekiyor. Bu sebeple tasarımlarınızı oluştururken kullanıcı deneyimini önemsemelisiniz. 

    

İçerik Pazarlaması Tekniklerini Kullanın 

    

Content marketing ya da “içerik pazarlaması”; son yıllarda çok değerli hale gelmiş pazarlama türlerinden. Sosyal medya reklamlarının yanı sıra e-ticaret siteniz için içerik üretmek, marka bilinirliğinizi artırmanız açısından hayli faydalıdır. 

    

İçerik pazarlama yöntemi ile metin, infografik, video ya da podcast gibi içerikler üretebilir ve arama motorlarında öne çıkabilirsiniz. Bu da sizin marka değerinizi artırmanıza yardımcı olur. 

    

Hizmet Kalitenizi Artırın

    

Marka değeriniz, müşteri memnuniyetiniz ile doğru orantılı şekilde ilerler. Bunu sık sık göz önünde bulundurmalısınız. O yüzden her fırsatta hizmet kalitenizi artırmaya yönelik çalışmalar yapmalısınız.

    

Ürünlerinizin kaliteli olması müşteriler açısından bir noktaya kadar önemlidir. Ancak satış öncesinde ve satış sonrasında da müşterilerinize kaliteli bir hizmet verme anlayışında olmalısınız. Bu nedenle hizmet kalitenizi belli bir standarta oturtmaya ve bu standardı da daima geliştirmeye çabalayın. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Yeni Nesil Pazarlama Yöntemleri Nelerdir? yazımıza geçebilirsiniz.