02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Metin ve Slogan Yazarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  •     
  •     
Blog
16.03.2021

E-ticaret Siteleri İçin Metin ve Slogan Yazarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

     

    

E-ticaret sektörü küresel ölçekte her geçen gün biraz daha büyüyor ve gelişiyor. Üstelik kullanıcıların yeni alışveriş alışkanlıkları edindiği pandemi sürecinde e-ticaret daha da büyük bir güce sahip oldu.

    

2020 yılında online alışveriş sektörü, 2019 yılına göre %85 oranında büyüdü. Bu da rekor büyüme olarak adlandırıldı. Tabii sektör hızla gelişirken e-ticaret siteleri arasındaki rekabet de farklılaşıyor. 

    

O yüzden internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin kullanıcılara ulaştıkları reklam kampanyalarına, web sitelerine ve içeriklerine daha çok dikkat etmesi gerekiyor. Hazırladığınız sloganlar ve metinler ise özellikle kampanyaların başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında geliyor.

    

Sosyal medya ya da Google Adwords kampanyalarındaki dönüşümü artırabilmek için yazdığınız metinler de büyük önem taşıyor. Bu nedenle bu yazımızda slogan ve metin yazarken dikkat etmeniz gerekenlerden bahsedeceğiz. Gelin, beraber inceleyelim. 

    

Anahtar Kelime Kullanımına Özen Gösterin

    

Web sitesi ya da kampanya metinlerinizi hazırlarken konu ile ilgili anahtar kelimelere mutlaka yer vermelisiniz. Sitenizde anahtar kelime kullanmanız, SEO (Search Engine Optimization) çalışmalarınız için gereklidir. Kullanıcıların o ürünü nasıl aradığını ve hangi amaçla kullanmak isteyebileceğini anahtar kelime araştırmalarıyla öğrenebilir, metinlerinizde o anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.

    

Anahtar kelimeleri doğru şekilde kullanırsanız arama motorlarındaki aramalarda öne çıkabilirsiniz ve indeks değeriniz artar. 

    

Hedef Kitlenizin Beklentilerine Cevap Verin 

    

Sloganlarınızın ve metinlerinizin dikkat çekici olabilmesi için hedef kitlenizin ilgi alanına girmesi gerekir. Bu nedenle hedef kitle analizinizi çok iyi şekilde yapmalı ve müşteri profilinizi doğru şekilde çıkarmalısınız.

    

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını, beklentilerini, hangi mecraları kullandıklarını ve hangi ürünü daha fazla talep edeceklerini anlarsanız stratejilerinizi de bu yönde geliştirebilirsiniz. Ayrıca hedef kitlenize göre iletişim dilinizi ve tonunuzu da ayarlamalısınız.

    

Hangi Sorununu Çözdüğünüzü Açıkça İfade Edin

    

Metinleriniz ve sloganlarınız üzerinde çalışırken kullanıcıların hangi sorunlarını çözdüğünüzü açıkça ifade etmelisiniz. Kullanıcılar sürekli farklı markaların kampanyalarına ve sloganlarına denk geldiği için sizin bir şekilde ayrışmanız gerekir.

    

Bu nedenle oluşturduğunuz metinlerde kullanıcıların hangi problemlerini çözüme ulaştırdığınızı net bir şekilde ifade etmeli ve kullanıcıları bu şekilde yakalayabilmelisiniz. Fayda odaklı sloganlar ve metinler hazırlamanız, kullanıcıların dikkatini çekmek açısından oldukça yararlıdır.

    

Yanlış Yönlendirmeler Yapmayın 

    

Metinlerinizde ve sloganlarınızda kullanıcıları yanlış yönlendirmemeniz ve hatalı bilgiler vermemeniz de önemli bir detay. Çünkü yanlış yönlendirmeler siteyi ve sepet terk etme oranlarını olumsuz şekilde etkileyen faktörlerden. 

    

Özellikle kampanya dönemlerinde hazırlayacağınız landing page (varış sayfası) içeriklerinde buna çok dikkat etmelisiniz. Eğer tüketicileri yanlış yönlendirirseniz, yaptığınız reklam kampanyalarından da gerekli performansı elde edemezsiniz. Bu nedenle metinlerinizde kullanıcılara karşı dürüst ve açık olmaya özen göstermelisiniz.

    

Bu madde ile yazımızın da sonuna geliyoruz, ancak e-ticaret sektöründe iş fırsatları arıyorsanız linke tıklayarak inceleyebilirsiniz.