02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri Normalleşme Sürecinde Neler Yapmalı?

  •     
  •     
Blog
08.07.2021

E-ticaret Siteleri Normalleşme Sürecinde Neler Yapmalı?

     

    

Covid-19, coronavirüs ya da koronavirüs olarak anılan salgın uzun bir süredir hayatımızı ciddi şekilde etkiliyor. Tüm dünyaya yayılan bu salgın, bazı özel tedbirlerin alınmasına sebep oldu. Geçen zamanın ardından normalleşme süreci yaşanırken de birçok şirket ve marka, stratejilerinde değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

    

Bu süreçte tüketici davranışları değişti ve dijital dönüşüm hızı arttı. Özellikle internetten satış yapan firmaların ve online alışveriş sitelerinin de dönüşüm oranlarında ciddi bir yükseliş gerçekleşti. 

    

Ancak adım adım tüm dünyada normalleşme süreci yaşanırken firmaların dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunuyor. O yüzden bu yazımızda normalleşme sürecinde e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi gerekenlerden bahsedeceğiz. Gelin, beraber detaylandıralım. 

    

Online Mağazanızı Geliştirin 

    

Pandemi sürecinde e-ticaretin önemi daha da arttı. Kullanıcılar tek tıkla istedikleri her ürüne sahip olmanın avantajını kullandılar. Bu nedenle de algıları değişti. Normalleşme sürecine geçilse de kullanıcıların çoğu bu alışkanlıklarını koruyacak ve dijital platformları kullanmaya devam edecek.

    

Yapılan araştırmalara göre de 2020 yılında rekor büyüme yaşayan Türkiye’deki e-ticaret sektörünün 2021 hedefi 400 milyar TL civarında. Bu nedenle normalleşme sürecinde online mağazanızı geliştirmeli, SEO çalışmalarına yatırım yapmalı ve web sitenizi ön plana çıkarmalısınız. 

    

Kullanıcı Deneyiminizi Artırın

    

Online hizmet sunan firmalar açısından kullanıcı deneyimi, dikkat edilmesi gereken en önemli özelliklerin başında geliyor. Artık her şeyin dijitalleştiği bir çağda yaşıyoruz ve kullanıcılar zamanlarının çok büyük bir kısmını sanal mecralarda geçiriyor.

    


Özellikle e-ticaret sitelerinin kullanıcılara iyi bir alışveriş deneyimi sunması son derece kritik. Eğer siteniz “user friendly” yani kullanıcı dostu değilse tüketicileri sitenizde tutmakta ve satış yapmakta zorlanabilirsiniz.

    

Stoklarınızı Kontrol Altında Tutun

    

Normalleşme sürecinde dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de stok yönetimi. Pandemi sürecinde kullanıcıların taleplerinin artması dolayısıyla birçok firma stok sorunları yaşadı ve müşterilerinin siparişlerini geciktirmek durumunda kaldı.

    

Dolayısıyla normalleşme sürecinde ürün tedariki ve lojistik oldukça önemli bir hal aldı. Ürün teslimatlarında sorun yaşamamak adına stoklarınızı gözden geçirmenizde ve taleplere göre esnek hareket edebilme kabiliyeti kazandırmanızda fayda var. Stoklarınızı güncel tutmanız ve stok alt limitlerinize dikkat etmeniz, yaşayabileceğiniz olası tedarik sorunlarının önüne geçecektir.

    

Firmanızın Zarar Gören Yapılarını Gözden Geçirin

    

Pandemi sürecinde firmanız, ekonomik sorunlar sebebiyle bazı problemler yaşamış olabilir. Bu nedenle adım adım normalleşmeye geçilirken bu sorunları gidermelisiniz. İş ve önem derecesinin önceliğine göre problem yaşadığınız bölümleri analiz edebilirsiniz. Bu konular üzerinde çalışmak için bir iş ve mali plan hazırlayabilirsiniz. Ayrıca bir başka olağanüstü duruma ya da krize yönelik yedek bir planınız da olmalı. 

    

Ödeme Seçeneklerinizi Kolaylaştırın

    

Normalleşme sürecinde dikkat etmeniz gereken hususlardan biri de ödeme konusunda sunduğunuz pratik çözümler. Sektördeki rakiplerinizden ayrışmak için kullanıcılara sunduğunuz yenilikçi ve kolay ödeme seçenekleri oldukça önemli.

    

Sitenizdeki sanal POS’ta tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi özellikler, dijital dönüşümün yaşandığı bu süreçte müşteri memnuniyetine olumlu şekilde yansıyacaktır. Online ödeme almanın kolay yolu olan iPara ise size bu konuda yardımcı olabilir. iPara ile e-ticaret sitenizde güvenli ve hızlı şekilde ödeme alabilir, yeni normal sürecinde fark yaratabilirsiniz. 
Bu öneri ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin ROAS Hesaplama İpuçları yazımıza geçebilirsiniz.