02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Call To Action (CTA): Nedir? Nasıl Kullanılır? Örnekleri Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
16.11.2022

Call To Action (CTA): Nedir? Nasıl Kullanılır? Örnekleri Nelerdir?

     

    

E-ticaret firmalarının amacı; markalarının hedef kitlelerine ulaşabilmek, onları müşteri haline getirebilmek ve satışlarını artırmaktır. Bunu başarmak için ise e-ticaret firmaları dijital ortamlardaki varlıklarını güçlendirerek markalarının başarılarını artırmayı hedeflerler. Bu noktada CTA yani Call To Action stratejileri size yardımcı olacak.

    

O halde şimdi öncelikle CTA’nın ne olduğunu ve sonrasında e-ticaret şirketiniz için CTA’yı nasıl kullanabileceğinizi ele alalım. 

    

Call To Action Nedir?

    

Türkçesi eylem çağrısı anlamına gelen CTA, potansiyel müşterilerinizin web sitenize ve açılış sayfanıza geldiklerinde veya e-postalarınızı okuduklarında, hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirmelerini sağlayan pazarlama yöntemidir. 

    

Bu eylemler; açılış sayfanıza gelen bir kullanıcının reklamınıza tıklaması, sitenize gelen kişinin formu doldurarak size e-posta adresini vermesi veya reklamınıza tıklayarak satın alma işlemini gerçekleştirmesi olabilir. İnternet kullanıcılarının, hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirmeleri için ise metinlerinizin sonunda eylem çağrısında bulunmanız gerekir. Bunu daha ayrıntılı açıklayabilmek için CTA mesajı örneği verelim.

    

Call To Action Örnekleri Nelerdir?

    

CTA, pazarlama çalışmalarında hazırlanan her türlü metinde yer alabilir. Ancak CTA’ların en etkili kullanıldığı alanlar; meta açıklamaları, web sitesi açılış sayfaları ve pay per click (PPC)’tir. 

    
  • Pay Per Click (PPC)
    

Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, bir online reklamcılık yöntemidir. PPC; e-ticaret markalarının kampanyalarını ücretli olarak Google Ads üzerinden SERP’te yani arama motoru sonuçlarında yayımlar. Site de tıklanma başına Google’a ödeme yapar. 

    

PPC pazarlamada kullanılan metinlerde CTA’nın etkili bir şekilde kullanılması gerekir. Böylece tıklanma sayısı artar ve reklam daha fazla kullanıcıya ulaşır. Mesela; “kampanyaya katıl”, “indirim kazan”, “satın al”, sepete ekle” ve “%50 tasarruf et” bu eylem çağrılarına örnek olabilir.  Bu CTA’lar büyük puntolu ve kalın karakterli yazılabilir. 

    
  • Website Landing Pages
    

Türkçesi açılış sayfası olan website landing pages, markanızın reklamına tıklayan birinin karşılaştığı ilk sayfadır. Yani Google üzerinden verdiğiniz bir reklama tıklayanların karşısına açılış sayfası çıkar. Landing page’ler, kullanıcıdan direkt olarak bir eylemi yapmalarını istemek için tasarlanır. Yani aslında CTA’ların en etkili olarak kullanılması gereken araçlardır. Bu nedenle etkili CTA (call to action) mesajı, başarılı bir landing page için olmazsa olmazdır. 

    

Açılış sayfası kapsamında kullanabileceğiniz CTA örneklerindan bazılarını şöyle sıralayalım:

    
  • E-Kitap indirin
  • Web seminerine kaydolun
  • Özel teklif alın
  • Ücretsiz kursa yazılın
  • Online eğitime başlayın
    

Ancak call to action’ın sadece kelimelerden ibaret olmadığını belirtmekte fayda var. Yani metinde CTA yaptığınız yerin punto ve yazı tipini değiştirebilir ve daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Üstelik tasarım anlamında da metnin etrafına “Ücretsiz indir” butonu gibi dikkat çekici butonlarla CTA ekleyebilirsiniz. 

    
  • Search Engine Optimization(SEO) Meta Açıklama
    

Meta açıklamaları, bir sitenin ya da yayımlanan içeriğin SERP’te kısa bir özetini veren HTML(web sayfası oluşturmak için kullanılan Hiper Metin İşaretleme Dili) ögeleridir. Yani SERP’te, linkin altında yer alan açıklamalardır. Meta açıklamaları sadece SEO açısından değil, kullanıcıyı linke tıklamaya teşvik etmesi için açısından da önemlidir. Meta açıklaması için hazırlayacağınız eylem çağrıları şu şekilde olabilir:

    
  • Yazıya tıklayın
  • Daha fazlası için okuyun
  • Bilgi edinmek için yazıya tıklayın
  • Hemen okuyun
  • Kampanyayı öğrenmek için tıklayın
    

Bunlar dışında kullanabileceğiniz binlerce CTA örneğinden bahsetmek mümkün. Bu örneklerden bazılarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:

    
  • Ücretsiz dene
  • Üye ol
  • Kayıt yap
  • Başka
  • Daha fazla bilgi al
  • Şimdi incele
  • Ücretsiz indir
  • Paylaş
  • Beğen
  • Videoyu izle
  • İndirimleri kaçırmayın
  • Siteyi ziyaret et
  • İndirmeye başla
  • Alışverişe başla
  • Hemen incele
  • Yeni sezon ürünlerini keşfet
  • Tek tıkla
  • Hemen deneyin
  • Ücretsiz kargo fırsatını kaçırma
  • Tek tıkla iade et
  • Formu doldur
  • Sepete ekle
  • Ürüne git
    

Etkili bir CTA için tabii ki tek yapmanız gereken bu kelime öbeklerini kullanmak değil. Bu nedenle “CTA nasıl kullanılır?” sorusunu maddeler halinde sıralayarak açıklayalım: 

    
  • Aciliyet duygusu yaratın: İnternet kullanıcıları, bir eylemi yapmak için ne kadar kısa sürede karar verirse onu gerçekleştirme ihtimalleri de o kadar artma eğilimi gösterir. Bu nedenle CTA’larınız onları hemen harekete geçirebilecek ifadeler de içermeli. “Hemen satın al”, “anında tıkla” gibi ifadeler bunlara örnek olarak verilebilir.
  • Kullanıcıyı harekete geçirecek CTA’lar hazırlayın: Metinde kullandığınız yüklemler emir kipiyle yani “üye ol, kayıt ol” gibi ifadeler olmalı.
  • Dikkat çekici cümleler kurun: Sadece CTA için değil, tüm metinlerinizin ilgi çekici olması, kullanıcıların metinlerinizi okuması noktasında önemlidir. “Nedenini merak ediyorsan öğrenmek için tıkla” gibi bir ifade buna örnek olabilir.
  • Basit, sade ve anlaşılır cümleler kurun: Cümlelerinizin anlaşılabilir ve basit yapıda olması, kullanıcıların efor harcamadan hızlı bir şekilde sizi anlamasını sağlar. Böylece CTA’ya karşılık verme ihtimalleri de artar.
    

Bunların dışında CTA’nın, kullanıcının sorununu çözdüğünü ve ihtiyacını karşıladığını söyler nitelikte olması oldukça önemli. Yani spor ekipmanları satan bir e-ticaret web siteniz varsa “Yaşlanmak istemiyor musun? Formu doldur ve nasıl genç kalacağını öğren” cümlesi call to action kullanımına örnek olarak verilebilir. 

    

Güçlü CTA’lar; sosyal medya hesaplarınızın takipçilerini, paylaşımlarınızın beğeni miktarını, web sitenizin ve içeriklerinizin trafiğini artırmada kullanılan etkili bir pazarlama modelidir. Bu da, dolayısıyla marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmada etkili olduğu için iyi CTA kullanımları, bir e-ticaret markası için şarttır. 

    

Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Google Trends Nedir, E-Ticarette Nasıl Etkili Kullanılır? başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.