Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
E-ticaret firmalarının amacı; markalarının hedef kitlelerine ulaşabilmek, onları müşteri haline getirebilmek ve satışlarını artırmaktır. Bunu başarmak için ise e-ticaret firmaları dijital ortamlardaki varlıklarını güçlendirerek markalarının başarılarını artırmayı hedeflerler. Bu noktada CTA yani Call To Action stratejileri size yardımcı olacak.
O halde şimdi öncelikle CTA’nın ne olduğunu ve sonrasında e-ticaret şirketiniz için CTA’yı nasıl kullanabileceğinizi ele alalım.
Call To Action Nedir?
Türkçesi eylem çağrısı anlamına gelen CTA, potansiyel müşterilerinizin web sitenize ve açılış sayfanıza geldiklerinde veya e-postalarınızı okuduklarında, hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirmelerini sağlayan pazarlama yöntemidir.
Bu eylemler; açılış sayfanıza gelen bir kullanıcının reklamınıza tıklaması, sitenize gelen kişinin formu doldurarak size e-posta adresini vermesi veya reklamınıza tıklayarak satın alma işlemini gerçekleştirmesi olabilir. İnternet kullanıcılarının, hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirmeleri için ise metinlerinizin sonunda eylem çağrısında bulunmanız gerekir. Bunu daha ayrıntılı açıklayabilmek için CTA mesajı örneği verelim.
Call To Action Örnekleri Nelerdir?
CTA, pazarlama çalışmalarında hazırlanan her türlü metinde yer alabilir. Ancak CTA’ların en etkili kullanıldığı alanlar; meta açıklamaları, web sitesi açılış sayfaları ve pay per click (PPC)’tir.
Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, bir online reklamcılık yöntemidir. PPC; e-ticaret markalarının kampanyalarını ücretli olarak Google Ads üzerinden SERP’te yani arama motoru sonuçlarında yayımlar. Site de tıklanma başına Google’a ödeme yapar.
PPC pazarlamada kullanılan metinlerde CTA’nın etkili bir şekilde kullanılması gerekir. Böylece tıklanma sayısı artar ve reklam daha fazla kullanıcıya ulaşır. Mesela; “kampanyaya katıl”, “indirim kazan”, “satın al”, sepete ekle” ve “%50 tasarruf et” bu eylem çağrılarına örnek olabilir. Bu CTA’lar büyük puntolu ve kalın karakterli yazılabilir.
Türkçesi açılış sayfası olan website landing pages, markanızın reklamına tıklayan birinin karşılaştığı ilk sayfadır. Yani Google üzerinden verdiğiniz bir reklama tıklayanların karşısına açılış sayfası çıkar. Landing page’ler, kullanıcıdan direkt olarak bir eylemi yapmalarını istemek için tasarlanır. Yani aslında CTA’ların en etkili olarak kullanılması gereken araçlardır. Bu nedenle etkili CTA (call to action) mesajı, başarılı bir landing page için olmazsa olmazdır.
Açılış sayfası kapsamında kullanabileceğiniz CTA örneklerindan bazılarını şöyle sıralayalım:
Ancak call to action’ın sadece kelimelerden ibaret olmadığını belirtmekte fayda var. Yani metinde CTA yaptığınız yerin punto ve yazı tipini değiştirebilir ve daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Üstelik tasarım anlamında da metnin etrafına “Ücretsiz indir” butonu gibi dikkat çekici butonlarla CTA ekleyebilirsiniz.
Meta açıklamaları, bir sitenin ya da yayımlanan içeriğin SERP’te kısa bir özetini veren HTML(web sayfası oluşturmak için kullanılan Hiper Metin İşaretleme Dili) ögeleridir. Yani SERP’te, linkin altında yer alan açıklamalardır. Meta açıklamaları sadece SEO açısından değil, kullanıcıyı linke tıklamaya teşvik etmesi için açısından da önemlidir. Meta açıklaması için hazırlayacağınız eylem çağrıları şu şekilde olabilir:
Bunlar dışında kullanabileceğiniz binlerce CTA örneğinden bahsetmek mümkün. Bu örneklerden bazılarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:
Etkili bir CTA için tabii ki tek yapmanız gereken bu kelime öbeklerini kullanmak değil. Bu nedenle “CTA nasıl kullanılır?” sorusunu maddeler halinde sıralayarak açıklayalım:
Bunların dışında CTA’nın, kullanıcının sorununu çözdüğünü ve ihtiyacını karşıladığını söyler nitelikte olması oldukça önemli. Yani spor ekipmanları satan bir e-ticaret web siteniz varsa “Yaşlanmak istemiyor musun? Formu doldur ve nasıl genç kalacağını öğren” cümlesi call to action kullanımına örnek olarak verilebilir.
Güçlü CTA’lar; sosyal medya hesaplarınızın takipçilerini, paylaşımlarınızın beğeni miktarını, web sitenizin ve içeriklerinizin trafiğini artırmada kullanılan etkili bir pazarlama modelidir. Bu da, dolayısıyla marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmada etkili olduğu için iyi CTA kullanımları, bir e-ticaret markası için şarttır.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Google Trends Nedir, E-Ticarette Nasıl Etkili Kullanılır? başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.