02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Dijital Pazarlama Stratejisi Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  •     
  •     
Blog
22.03.2023

Dijital Pazarlama Stratejisi Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

     

Dijital pazarlama stratejisi, e-ticaret hedeflerinizi gerçekleştirmek için izleyeceğiniz yoldur. Bu yolda uygulayabileceğiniz pek çok dijital pazarlama yöntemi ve kullanabileceğiniz dijital pazarlama aracı bulunur. Peki, hangi yöntemin ve araçların hedefe götüreceğini nasıl bilirsiniz?

    

Bunun için dijital pazarlama stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gereken her bir adım oldukça önemli. Müşterilere hedefiniz doğrultusunda ulaşabilmeniz için dijital strateji oluşturmanın püf noktalarını inceleyelim. 

    

Müşteri Kitlenizi İyi Tanıyın 

    

Ürün ve hizmetlerinizin herkese hitap edebileceğini düşünüyor olabilirsiniz. Ancak bu sadece bir varsayım. Tabii ki her markanın olduğu gibi sizin de belirli bir kitleniz var. Örneğin evcil hayvan ürünleri satan bir e-ticaret web siteniz var. En genel hali ile kitleniz, evcil dostları ile birlikte yaşayan insanlardan oluşur.

    

Genel çıkarımları, kitlenizi analiz ederek daha spesifik hale getirebilirsiniz. Satın alma davranışlarına, yaşadıkları şehirlere, yaş ve cinsiyet gibi faktörlere göre kitlenizi analiz ettikten sonra potansiyel müşterileriniz hakkında öngörülebilir tahminlerde bulunabilirsiniz. 

    

Hedeflerinizi Güncel Tutun 

    

E-ticarette bir müşterinin satın alma kararı verene kadar etkilendiği pek çok nokta var. Marka bilinirliği, uygun fiyat, işletmenin müşteri ile açık ve doğru iletişim kurması gibi durumlar, müşteri davranışını etkiler. Bu nedenle dijital pazarlama stratejiniz için düzenli olarak hedef kitlenizin davranışlarını analiz etmeli ve işletmenizin gelişimini takip etmelisiniz. 

    

Diyelim ki yeni kurulan bir işletmeniz var ve e-ticarete başladınız. Buradaki ilk hedefiniz, potansiyel müşterilere ulaşmak için marka bilinirliğini artırmak olacaktır. Satış yapmak, aslında bu hedeflerinizi başarı ile gerçekleştirdiğinizde ulaşacağınız bir sonuç. Bu nedenle hedefinizi tek ve değişmez olarak görmeyin. Adım adım hedeflerinizi sıralayın ve her zaman güncel tutmaya çalışın.

    

Dijital Pazarlama Kanallarınızı Belirleyin 

    

Müşterilerle iletişim kurabileceğiniz pek çok kanal var. Sosyal medya, e-posta ve blog gibi farklı mecralar, dijital dünyada marka ile kitle arasında iletişim sağlayan kanallardan sadece birkaçı. Siz de işletmenizin varlığını doğru kitleye, doğru bir iletişim ile yansıtmak için bu kanalların kullanımını iyi değerlendirmelisiniz. Çünkü stratejinin eyleme geçeceği alanlar tam olarak buralar. 

    

Düşünün ki ürünleriniz daha çok 18-24 yaş aralığında gençlere göre ve marka konumlandırmasını gençler üzerinden yaptınız. Ancak istatistiklere bakıldığında en çok kullanıcının 18-24 yaş aralığında olduğu TikTok mecrası için bir iletişim stratejisi oluşturmadınız. Sizce de bu hatalı değil mi? Kitlenizi tanıdıktan sonra potansiyel müşterilerinize ulaşabileceğiniz dijital pazarlama kanallarınızı da belirlemeyi unutmayın.

    

İlgi Çekici İçerikler Oluşturun 

    

Dijital pazarlama yöntemi olarak hangi mecrayı seçerseniz seçin, her bir platform için metin, görsel veya video içerikler oluşturmanız gerekli. Kitlelere ulaşmanızı sağlayacak paylaşımlar, bu içerikler ile olacak. Bu nedenle içeriklerinizi ilgi çekici ve anlamlı bir şekilde kurgulamalısınız. İçeriklerin sadece ürünlerinizi değil, marka imajınızı da yansıttığını unutmayın. Müşterilerin ilgisini çeken konularda paylaşımlar ve hatta anlamlı girişimlerde bulunabilirsiniz. 

    

Google’ın pazarlama yöneticileri tarafından ortaya konulan 2023 dijital pazarlama trendlerinde markaların yaptığı anlamlı ve belirli amaca yönelik reklamların tüketiciler tarafından ilgi çektiği belirtiliyor. Örneğin çevre dostu ürünler satıyorsunuz. Ancak ürünlerinizin çevre dostu olması, markanızın çevreye duyarlı olduğunu göstermeye yeterli olmayabilir. Yaptığınız ve yapacağınız projeler hakkında müşterilerinizi bilgilendirmelisiniz. Hatta bir amaç belirleyip bu amaca uygun bir proje ile kitlenizi harekete geçirebilirsiniz. Tabii ki bu iletişimi doğru ve etkili bir şekilde kurabilmek ilgi çekici içeriklerden geçiyor. 

    

Dijital pazarlama stratejiniz doğrultusunda reklam kampanyaları oluşturmayı düşünüyorsanız dijital pazarlama reklamcılığının püf noktalarını öğrenmek için “E-Ticarette Başarı Sağlamak İçin Bilinmesi Gereken PPC Stratejileri ve Tüyoları” yazımızı okuyabilirsiniz.