Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Makaleler, blog yazıları, videolar ve diğerleri… Birçok türde kaliteli içerik ile uygulanan içerik pazarlama stratejileri en başta tüketicileri elde tutmayı ve marka bilinirliğini artırmayı sağlar. Kazanılmış medya ya da orijinal şekliyle earned media da içerik pazarlamasının en etkili araçlarındandır.
Kazanılmış medya, temelde satın alınan ve sahip olunan medya ile entegre bir kavramdır. Yani bu üç kavramı bir tripod gibi düşünebilirsiniz. Buradaki üç kavram da dijital pazarlama stratejilerinin başarıya ulaşmasında önemlidir. O halde kazanılmış medyayı açıklayıp “E-ticarette önemi nedir?” sorusunu cevaplayalım.
Earned Media (Kazanılmış Medya) Nedir?
Markanızın ürün veya hizmetleri hakkında sadık müşteriler, hayranlar ya da kullanıcılar tarafından yayımlanan içeriklere kazanılmış medya, kazanılmış içerik ya da edinilmiş medya denir. Yani earned media; markanın kendisi tarafından üretilmeyen ya da satın alınmayan, doğrudan müşterilerin ürettiği içeriklerdir.
Satın alınan medya ise satın alma yoluyla elde ettiğiniz içerikler ve reklamlardır. Bunlar, sosyal medya ve çevrim dışı reklamlar olabilir. Sahip olunan medya da e-ticaret markanız için kendi oluşturduğunuz içerikleri ifade eder. Bunlar; web siteniz, blog sayfalarınız, hazırladığınız tanıtıcı videolar ve sahip olduğunuz sosyal medya hesapları olabilir.
Kazanılmış Medyanın E-Ticaret Sitenize Faydası Nedir?
Kazanılmış medya, maliyeti olmayan pazarlama stratejilerinden biridir ve potansiyel müşterileri, gerçek müşterilere dönüştürmek için iyi bir araçtır. Bu nedenle de yatırım getirisi oranı (ROI) reklam yatırımlarından daha yüksek olur. Ayrıca marka bilinirliğini artırmanın en organik ve en etkili yollarından biridir. Diğer medya kanallarına kıyasla kazanılmış medya sayesinde, ürün veya hizmetlerinizden daha memnun müşteri kitlesine ve daha geniş hedef kitleye ulaşabilirsiniz.
Ancak kazanılmış medya size olumsuz olarak da dönüş yapabilir. Ürün veya hizmetinizden memnun kalmayan müşteri, kazanılmış medyayı aleyhinize çevirebilir. Bunu sosyal medyada veya forumm sayfalarında olumsuz yorumlar ve şikayetlerle gerçekleştirebilir. Bu yüzden e-ticaret satışlarınızda müşteri memnuniyetini her zaman önde tutarak dijital pazarlama stratejilerinizi geliştirmeniz önemli.
Kazanılmış Medya Örnekleri Nelerdir?
Bir içeriğin kazanılmış olması için onun ücretli ya da ücretsiz olarak markanız tarafından oluşturulmamış olması gerekir. Bunları şu şekilde örneklendirelim:
Markanıza ait sosyal medya platformlarında yayımladığınız paylaşımların yani içeriklerin kullanıcılar tarafından alıntı yapılarak paylaşılması, kazanılmış medya örneğidir. Tweetinizin retweet yapılması buna örnek olabilir.
Tüketicilerin %90'ından fazlası, aile ve arkadaşlarının önerilerine reklamlardan daha çok güveniyor. Word of mouth marketing (WOMM) kavramı da tam olarak tüketicilerin, satın aldıkları ürün veya hizmet hakkında kendi çevrelerine yorum yapması ve öneride bulunması anlamına geliyor. Yani WOMM, bir çeşit kazanılmış medya örneğidir diyebiliriz. Sosyal medyada tüketicilerin ürünleriniz hakkında yaptığı öneriler veya yorumlar da bu başlık altında yer alır. Ayrıca influencer marketing de en etkili WOMM örneklerinden biridir.
Müşterileriniz ürün veya hizmetiniz hakkında öneri ve yorumlarını forum sitelerine, web sitenizin yorum kısmına yazabilir. Böylece hedef kitleniz bu yorumlardan haberdar olarak kazanılmış medyanın bir parçası olur. Bu yöntem de yorumlar lehinize olduğunda markanız için organik müşteri edinmenize katkı sağlar.
E-ticaret firmanız için uygulayacağınız kazanılmış medya yöntemleri, marka bilinirliğinizi artırırken yatırımlarınızdan daha çok kâr etmenizi sağlar. Pazarlama stratejinizde organik medyanın ne kadar önemli olduğunu ve kazanılmış medyanın da buna hizmet ettiğini unutmamakta fayda var.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “E-Ticarette Başarı Sağlamak İçin Bilinmesi Gereken PPC Stratejileri ve Tüyoları” yazımıza göz atabilirsiniz.