02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Dijital Pazarlamada Mikro Site Nedir, Nasıl Kullanılır?

  •     
  •     
Blog
22.08.2022

Dijital Pazarlamada Mikro Site Nedir, Nasıl Kullanılır?

     

E-ticarette başarıyı artırmak, kârı yükseltmek için dijital pazarlama stratejileri olmazsa olmazdır. Markanızın hedefi doğrultusunda birbirinden farklı stratejiler uygulayarak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de ürün veya hizmetinizi daha kolay ve etkili pazarlamanıza yardımcı olan mikro sitelerdir.

    

Mikro siteyi nasıl ve neden oluşturacağınızı bilmiyor olabilirsiniz. Bu nedenle size yardımcı olacak bilgileri derledik. Öncelikle mikro sitenin ne olduğunu açıklayalım.

    

Mikro Web Sitesi Nedir?

    

Mikro site; e-ticaret markalarının bir ürünü, alt markayı, kampanyayı, etkinliği tanıtmak için kullanabilecekleri küçük ölçekli olan ve özel olarak hazırlanan web sitesidir. Bazen tek sayfa, bazen küçük çaplı olarak tasarlanan birkaç sayfalı web siteleri olarak hazırlanır. Mikro siteler, markanın kendi web sitesinden bağımsız olarak oluşturulur. Üstelik genellikle farklı alan adlarına sahip olurlar. 

    

Mikro siteler, marka değerleri hakkında bilgileri barındırmaz. Sitede; hakkımızda, sıkça sorulan sorular gibi kısımlar da yer almaz. Çünkü bu bilgiler zaten ana sitede bulunur. Ayrıca mikro sitenizi marka siteniz üzerinden kullanıcıya sunabilirsiniz.

    

Ne Zaman Mikro Site Kullanmanız Gerekir?

    

Mikro siteyi her zaman her durumda kullanmanıza gerek yoktur. Kullanmanız gereken zamanları şöyle sıralayalım:

    
  • Dönemsel kampanyalarınız varsa: Mikro siteler bir kereye mahsus etkinlikler, geçici reklam kampanyaları ve sezonluk ürün promosyonları için uygundur. Yıl boyunca web sitenizde bulunması gerekmeyen herhangi bir içerikle mikro site oluşturabilirsiniz.
    
  • Ürünün yanında reklam kampanyası hazırlayacaksanız: Mikro siteler, reklam kampanyalarıyla kullanıldığında PPC (tıklama başına maliyet) oranını artırabilir. Mikro siteyi ziyaret eden potansiyel müşteriler; reklam kampanyalarına tıklayabilir, mikro sitedeki ayrıntılı bilgiler ve yönlendirmelerle ikna olarak ürün satın alma işlemini gerçekleştirebilir.
    
  • İş birliğine dikkat çekmek istiyorsanız: Belirli bir ürüne, alt markaya, influencer iş birliğine, marka ortaklığına veya başka herhangi bir şirket girişimine dikkat çekmek istiyorsanız mikro site oluşturmak yerinde bir seçim olabilir.
    

Mikro Web Sitesi Nasıl Kullanılır?

    

Mikro site kurmaya karar verdiyseniz size yardımcı olabilecek bazı önerilerimiz var. Amacınıza ve hedeflerinize göre yapmanız gerekenler değişiklik gösterse de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekir. Web sitesi kurarken şunları uygulayabilirsiniz: 

    
  • Hedeflerinizi Kararlaştırın
    

Neden bir mikro site oluşturuyorsunuz? Bunu kimin için yapacaksınız? Bu soruların cevaplarına odaklanın. Ayrıca siteyi kurmadan önce ne elde etmek istediğiniz ve mikro sitenin ihtiyacınızı karşılayıp karşılamadığı konusunda emin olmanız gerekiyor. 

    
  • Bir Alan Adı Seçin
    

“Satın alacağınız alan adı, hedef kitlenize hitap ediyor mu?”, “Potansiyel müşterilerinizin, sitenizi tekrar ziyaret edebilmesi için alan adınız yeterince akılda kalıcı mı?” gibi soruları yanıtlayın. Dilerseniz alan adı konusunda ayrıntılı bilgiye “E-ticaret Sitesi Kurarken İzlemeniz Gereken Yollar Nelerdir?” başlıklı yazımızdan ulaşabilirsiniz.

    
  • İçeriği Hazırlayın
    

Başarılı bir mikro site oluşturmak için içerikler oldukça önemlidir. Kullanılan anahtar kelimelerin, markanızın web sitesini nasıl etkileyebileceğini göz önünde bulundurun. Web sitenizle rekabet etmeyecek anahtar kelime gruplarıyla hareket etmeniz gerekir. Bu noktada hedef kitlenizle bağlantı kurun. Bu sayede içerikleriniz arama motorlarında indekslenirken kafa karışıklığı yaratmaz ve birbirleriyle yarışmaz. 

    
  • Hedefe Uygun Tasarım Yapın 
    

Mikro sitenizin, kullanıcıları tek bir call to action’a (CTA) yönlendiren basit tasarıma sahip olması önemli. Ayrıca markanızın web sitesinde olduğu gibi renk ve görsellerde de yaratıcı olmanızı öneririz.
Bu madde ile önerilerimizin sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “E-Ticarette Başarı Sağlamak İçin Bilinmesi Gereken PPC Stratejileri ve Tüyoları” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.