Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
E-ticaret siteniz için yaptığınız pazarlama çalışmalarının performansını ölçmek amacıyla bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metriklerden biri de dönüşüm oranıdır. Peki, kısaca CVR (conversion rate) olarak bilinen dönüşüm oranı nedir, nasıl hesaplanır ve nasıl artırılır?
Dönüşüm oranı, bir web sitesine veya açılış sayfasına gelen toplam ziyaretçi sayısı içinde istenen işlemi tamamlayan kullanıcıların yüzdesidir. İstenilen işlem; satın alma, üye olma, form gönderme veya bültene kaydolma olabilir. Çoğunlukla reklam ve sosyal medya paylaşımları için hesaplanır. Yapılan reklamda veya paylaşımda kullanıcıdan hangi eylem bekleniyorsa hesaplama da o eylem üzerinden yapılır. Kısacası dönüşüm oranı, ilgili pazarlama çalışmasının performansını gösterir.
Dönüşüm oranını hesaplamak için reklamınızın veya mesajınızın ulaştığı kişi sayısını, beklediğiniz etkileşimi gerçekleştiren kullanıcıların sayısına bölmeniz gerekiyor. Yüzde olarak ifade etmek için bulduğunuz sonucu 100 ile çarpmalısınız. Dönüşüm oranı hesaplama formülü ise şöyle:
Şimdi, bir örnek üzerinden dönüşüm oranı hesaplayalım. Potansiyel müşterilerinize, e-ticaret sitenize üye olmaları için 5.000 adet e-posta gönderdiğinizi ve 200 kişinin e-postaya tıklayarak sitenize üye olduğunu varsayalım. Bu durumda hesaplama şöyle olacaktır:
Bu hesaplamaya göre verdiğimiz örnekte dönüşüm oranı %4’tür.
Dönüşüm oranları, pazarlama çalışmalarınız için temel bir performans göstergesi görevi görür ve bu nedenle oldukça önemlidir. Çeşitli kanallardan yaptığınız kampanyaların başarısı ve etkinliği hakkında analiz edilebilir sayılara bu hesaplama ile ulaşabilirsiniz. Dönüşüm oranlarını takip ederek pazarlama stratejilerini optimize edebilir ve bu çalışmalar için ayırdığınız bütçeyi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.
Dönüşüm oranını artırma konusunda yapabilecekleriniz, bu hesaplamaya konu olan pazarlama çalışmalarınıza bağlı olarak değişir. Yukarıda örneğini verdiğimiz üye olmaya davet eden e-posta çalışmalarında dönüşüm oranını artırmak için ilk olarak mailing tasarımı değiştirilebilir. Daha kolay anlaşılabilen ve sade bir tasarım ile e-posta gönderebilirsiniz. Ardından üyelik sayfasındaki adımları basitleştirmenizin ve sayfanın hızını artırmanızın da faydaları olur.
Dönüşüm oranını artırmak için yapılabilecek en etkili eylemlerden biri de doğru kitleye hitap etmektir. Reklamlarınızı internette gören kullanıcılar ile sosyal medyada gören kullanıcılar farklı gruplardan olabilirler. Aynı zamanda reklamın görüntülendiği alan ile verilen tepki de farklılaşabilir. Bu nedenle reklamınızı yayımlayacağınız alan ile o alandaki müşteri kitlenizi doğru eşleştirmeniz gerekir.
Reklam ve pazarlama çalışmaları çoğunlukla satış odaklı yapıldığı için satın alma konusundaki dönüşüm oranını artırmaya yönelik bazı yöntemleri de uygulayabilirsiniz. Bu yöntemlerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:
Gördüğü bir reklama tıklayan tüketici, ulaştığı sitenin güvenilir olmasını ister. Yani e-ticaretin temel dinamiği olan güvenlik, dönüşüm oranını da doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bu nedenle dönüşüm oranını artırmak için güvenliğe dikkat etmelisiniz. E-ticaret sitenizi daha güvenilir bir hale getirmek için de TCMB lisansına ve PCI-DSS sertifikasına sahip iPara Sanal POS’u ve iPara’nın diğer ödeme çözümlerini kullanabilirsiniz.