02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret Markanız İçin Uygulayabileceğiniz Damla Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
16.11.2022

E-Ticaret Markanız İçin Uygulayabileceğiniz Damla Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

 

E-ticarette müşterilerinizi; kampanyalarınız, markanız, mevcut veya yeni ürünleriniz hakkında bilgilendirmek, önemli bir dijital pazarlama çalışmasıdır. Müşterilerinizle kurduğunuz bu iletişimin ise birçok yolu bulunur. Bu yöntemlerin en etkili olanlarından bir tanesi de drip marketing yani damla pazarlamadır. 

    

Biz de bu nedenle yazımızda damla pazarlamayı ele almak istedik. Şimdi, ayrıntılı olarak damla pazarlamanın ne olduğunu sizin için açıklayalım.

    

Drip Marketing Nedir?

    

Türkçesi damla pazarlama olan drip marketing, müşterilerinize ileteceğiniz mesajları, belirli aralıklarla ve yavaş yavaş olacak şekilde yollayarak yapacağınız pazarlama yöntemidir. Bu yöntem, en yaygın olarak e-posta pazarlamada kullanılır. Ancak tabii ki, damla pazarlamayı kullanmanın başka yolları da var. 

    

Damla Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

    

Damla pazarlamayla sektörünüzdeki başarınızı artırabilir ve hedef kitlenizi büyütebilirsiniz. Bunun için, bazı drip marketing yöntemlerini bilmeniz gerekiyor. Öyleyse, bunları şu şekilde sıralayalım:

    
  • E-posta Damla Pazarlama
    

E-posta pazarlama, genellikle bir potansiyel müşterinin doldurduğu çevrimiçi bir formla başlar. Yani kullanıcıların, sitenize geldiklerinde kayıt olurken verdikleri bilgiler sayesinde etkili bir e mail veritabanı oluşturursunuz. Bunu; kullanıcıların ücretsiz seminer, online eğitim gibi hizmetlerinizden yararlanmasını önererek de yapabilir ve e-mail adreslerini alabilirsiniz. Böylece o kişiye, o andan itibaren aralıklı bir şekilde otomatik e-postalar gönderebilir ve damla pazarlamayı yapabilirsiniz.

    

E-posta damla pazarlamayı, Mailbird, Mailchimp ve ActiveCampaign gibi e-mail yazılımları sayesinde otomatikleştirebilirsiniz. Mesela e-mail otomasyonunu, sitenize üye olan müşterinize anında mail yollaması için ayarlamaktansa 24 saat sonra e-mail yollayacak şekilde planlayabilirsiniz. Ardından üyelikten 72 saat sonra ise 2. maili yollayacak şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Böylece iletişiminizi “damlalar” halinde yavaş bir şekilde yaparsınız. 

    
  • Sosyal Medya Damla Pazarlama
    

Sosyal medya damla pazarlama da aslında e-mail ile yapılan drip marketing’ten pek de farklı sayılmaz. Facebook, Instagram, TikTok veya LinkedIn gibi sosyal medya hesaplarınızda paylaşımlarınızı istikrarlı bir şekilde paylaşmanıza sosyal medya drip marketing denir. Bunu şöyle örneklendirelim:

    

Diyelim ki en öne çıkar ürünlerinizden biri için reklam çekimi yapıyorsunuz. Bu reklam çekiminin sahne arkasını videoya çekebilir ve videoları aralıklı bir şekilde sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Böylece paylaşımlar, müşterilerinizde merak uyandırır ve onları sıkmaz. 

    
  • SMS Damla Pazarlama 
    

SMS drip marketing yapabilmek için öncelikle potansiyel müşterilerinizin telefon numaralarına sahip olmanız gerekiyor. Bunu ise e-mail pazarlamada yapılan form doldurma yoluyla gerçekleştirebilirsiniz. Numaralarına ulaştığınız müşterilerinize belirli aralıklarla mesaj yollayabilirsiniz. Ancak SMS gönderme sıklığınızın e-mail ile aynı olmaması, müşterilerinizi bunaltmama açısından önemli. 

    

Damla Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

    

Damla pazarlama yöntemiyle potansiyel müşterilerinizi müşterileriniz, mevcut müşterilerinizi de markanıza sadık hale getirebilirsiniz. Drip marketing’in e-ticaret markanız için daha birçok faydasından söz etmek mümkün. Doğru uygulandığı takdirde, damla pazarlamanın sağlayacağı faydaları şu şekilde sıralayalım:

    
  • Müşteri sadakatinin artması
  • Önemli tekliflerin, kampanyaların ve ürün tanıtımlarının interaktif iletişimle ve kişiselleştirilmiş mesajlarla tanıtılması
  • Satış hacminin artması
  • Pasif abonelerin dikkatini yeniden çekmeyi sağlaması
  • Müşteri memnuniyetinin artması
  • Müşteri tutundurmadaki başarının artması
  • Marka bilinirliğinin artması
    

Damla pazarlamanın en önemli faydalarından biri; müşterileri agresif bir pazarlama kampanyasıyla bunaltmamasıdır. Aksine; iletişimi zamana yayarak, ilgi ve meraklarının yavaş yavaş artmasını sağlar. 

    

Drip marketing hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaştık. Ancak okumaya devam etmek isterseniz, “Word of Mouth Pazarlama Nedir? E-Ticarete Faydaları Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.