Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte tatil sezonu açılıyor. Bu da bütün yılın alışkanlıklarının aksine yeni bir alışveriş trendini beraberinde getiriyor. Firmalara da bu değişimi yakalamak düşüyor. E-ticarette yaz döneminde başarılı olmak için de müşterilerin ihtiyaçlarını, mevsimin gerekliliklerini ve talepleri yakından incelemek gerekiyor.
Doğru reklam ve pazarlama çalışmaları, ilgili dijital pazarlama kampanyaları ve yaz sezonuyla ilgili satış taktiklerinizi belirlemek için yaz mevsiminde e-ticaret satışlarınızı artırmada kullanabileceğiniz fikirleri derledik.
Yaz mevsimi düşünüldüğünde akla ilk gelen şey tatildir. Yaz aylarında satışlarınızı artırmak için ilk yapılması gereken şey de web sitenizin, reklamlarınızın ve her türlü dijital tasarımınızın hem markanıza hem yaz tatili konseptine uygun olarak hazırlanması.
Yaz temaları, kullanıcıları sitede kalıp ürünlerinizi gözden geçirmeye yönlendirebilir. Mesela yaz mevsiminde ailece deniz tatili yapan bir aileyi hedef alarak hazırladığınız kampanyada, afişinizi mutlu bir ailenin şahsi araçlarında seyahat ettikleri bir görseli kullanabilirsiniz. Ayrıca bu kampanyaları tüm sosyal medya dahil tüm dijital pazarlama kanallarınızda yayımlamayı unutmayın.
Tüm satış kanallarınızda popüler yaz ürünlerinin satışını yapmanız, yaz dönemindeki satışları artırmada etkili olur. Yazın satışını yapabileceğiniz ürünleri şöyle sıralayalım:
Yazın e-ticaret satışlarını arttırmak için ürünlerinize dair kampanya ve promosyonlar hazırlayın. Mesela tüm deniz tatili ürünlerinde %30 indirim sağlayabilirsiniz.
Alternatif olarak birbiri ile ilgili ürünleri yani tamamlayıcı ürünleri gruplandırarak sezonluk koleksiyonlar hazırlayabilirsiniz. Bunun için indirimli ürünlerinize mini tatil seti adı altında yüz ve vücut güneş koruyucu krem, bronzlaştırıcı, bandana ve şapka paketi sunabilirsiniz. Bu müşteri kitlenizin satın alma kararlarını kolaylaştırmaya yardımcı olur. Ayrıca bu kampanyaları e-posta pazarlama ile potansiyel müşterilerinize de ulaştırabilirsiniz.
Tüketicilerin ihtiyaçları, mevsimden mevsime ve dönemden döneme göre değişiklik gösterir. Yaz aylarındaki satışlarınızı yükseltmek için de hedef kitlenizin ihtiyaçlarını bilmeniz gerekir. Bunu sağlamak ise anahtar kelime çalışmaları ile mümkün. Yani hedef kitlenizin yaz dönemi boyunca arama motorlarında yaptığı aramalardan yola çıkarak içerikler oluşturabilir ve ürünlerinizi ön plana çıkarabilirsiniz. Böylece arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha yüksek sıralarda olarak hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.
Mesela düğün, nişan gibi organizasyonlar, yılın diğer aylarına kıyasla yaz aylarında daha fazla yapılır. Bu nedenle de “abiye elbise”, “düğün kombinleri”, “kır düğünü elbiseleri,” “yazlık topuklu ayakkabı” gibi aramalar bu aylarda sıklık kazanır. Bunun üzerinde blog sayfanızda abiye elbise seçimi hakkında bir yazı paylaşabilir, sitenizde abiye elbiseleriniz için kampanyalar hazırlayabilirsiniz.
Bu tüyo ile önerilerimizin sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Edinim Pazarlaması Nedir? E-Ticarette Nasıl Uygulanır?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.