02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret Siteniz İçin Faydalanabileceğiniz Google Hizmetleri Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
26.05.2022

E-Ticaret Siteniz İçin Faydalanabileceğiniz Google Hizmetleri Nelerdir?

     

    

E-Ticaret Siteniz İçin Faydalanabileceğiniz Google Hizmetleri Nelerdir?

    

Bir e-ticaret firması işletiyorsanız işinizi büyütmek, markanızın başarısını artırmak için birtakım analizler yapmaya, yaratıcı ve işlevsel stratejilere bolca ihtiyaç duyarsınız. Neyse ki dijital pazarlamada Google hizmetlerini kullanarak bu ölçümleri efektif bir şekilde yapabilir, uygun stratejileri belirleyebilir ve diğer markaların önüne geçebilirsiniz. 

    

E-ticaret markanızın bilinirliğini artırmak, yatırımlarınızdan kâr etmek ve satışlarınızı artırmak için dijital pazarlamada kullanabileceğiniz Google platformlarını sizin için derledik. Buyurun, birlikte söz konusu hizmetleri ele alalım.

    
  • Google Analytics
    

Google Analytics (GA), Google Marketing Platform hizmetlerinden biridir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarının yapıldığı ve pazarlama amacıyla istatistiklerin ölçüldüğü ücretsiz bir Google hizmetidir. Google Analytics’in faydalarından bazıları şunlardır:

    
  • Sitenizin ziyaretçilerinin yani potansiyel müşterilerinizin demografik yapılarına ve cinsiyet bilgilerine ulaşabilirsiniz
  • Kullanıcıların bir işlem yapmadan sitenizden çıkma oranını yani bounce rate’i öğrenebilirsiniz ve bu oran yüksekse bounce rate’i iyileştirmek için çalışmalar yapabilirsiniz
  • Web siteniz için doğru anahtar kelimeleri belirleyerek site trafiğinizi artırabilirsiniz.
    
  • Google Ads
    

E-ticaret konu olduğunda Google Ads’ten bahsetmemek mümkün değil. Çünkü Google Ads, ücretsiz olarak çevrim içi pazarlama imkanı sunan ve neredeyse her e-ticaret firmasının kullandığı efektif bir Google hizmetidir. Bu hizmet sayesinde Google arama motorunda ve Google’ın çeşitli sosyal medya hesaplarında reklam verebilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. 

    

Google Ads ile sadece reklam vermekle kalmazsınız, verdiğiniz reklamların potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkmasını da sağlarsınız. Bir bilboard reklamından nasıl bir geri dönüş alacağınızı tahmin etmek zordur; ancak Google Ads’te vereceğiniz reklam, reklam modelleri ve etkili anahtar kelime kullanımları sayesinde kitlenizin ürününüze/hizmetinize ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Görüntülü reklam ağı kampanyaları, arama ağı reklamları ve yeniden pazarlama reklamları bu reklam modellerinden sadece birkaç tanesi.

    

Google Ads hakkında daha fazla bilgi edinmek için “Google Reklam Türlerinin Olmazsa Olmazları” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

    
  • Google Trends
    

Google Trends, trendlerin aranmasını ve karşılaştırılmasını sağlayan ücretsiz bir analiz aracıdır. Yani bir kelimenin hangi dönemde ne kadar sıklıkla aratıldığının bilgisini verir. Bu sayede kelimenin tarihlere göre popülerlik düzeyini öğrenmek mümkün olur. 

    

Trend olan anahtar kelimeler üzerine araştırmalar yapabilir ve içeriklerinizi bu noktada zenginleştirebilir, hatta ürün veya hizmetlerinizi bu doğrultuda şekillendirebilirsiniz. Bu da Google arama sonuçlarında yani SERP’te sizi ön sıralara taşımakla kalmaz, müşterileri kazanmanıza da yardımcı olur. 

    
  • Google Merchant Center
    

Ürünlerinizi çevrim içi olarak yönetmek, reklamını ve satışını yapmak istiyorsanız Google Merchant Center, aradığınız Google hizmeti olabilir. Çünkü bu platform, e-ticaret sitenizdeki ürünleri satmanız için bilgileri kolayca Google’a yüklemenizi sağlayan ücretsiz bir hizmettir. 

    

Dilerseniz “Google Merchant Center E-Ticarette Nasıl Kullanılır?” başlıklı yazımızdan

    

Google Merchant Center’in e-siteniz için faydalarına ve bu aracı nasıl kullanabileceğinize dair ayrıntılı bilgi elde edebilirsiniz. 

    

E-ticaretteki başarınızı artırmak için kullanabileceğiniz Google hizmetlerinden bahsettik. Ek olarak e-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek platformlar hakkında bilgi almak isterseniz ilgili yazımıza göz atabilirsiniz.