02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaretin Geleceği: Sürdürülebilir E-Ticaret Nedir?

  •     
  •     
Blog
10.10.2023

E-Ticaretin Geleceği: Sürdürülebilir E-Ticaret Nedir?

     

Dünya genelinde gittikçe popülerleşen sürdürülebilirlik, günümüzde e-ticaret için de önemli bir faktör haline geldi. Sürdürülebilirliğin daha kolay bir şekilde uygulanabildiği e-ticaret sektöründe de bu trend yaygınlaşmaya devam ediyor. Peki, sürdürülebilirlik nedir ve e-ticarette sürdürülebilirlik için neler yapmak gerekir?

    

Sürdürülebilirlik Nedir?

    

Sürdürülebilirlik; doğanın diğer canlıların ve gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılama imkânına zarar vermeden üretim, satış ve pazarlama yapmak olarak tanımlanabilir. Oldukça geniş bir içeriği bulunan sürdürülebilirlik; çevre, ekonomik, sosyal gelişim, insan, maddi refah ve benzer birçok alt başlığa sahiptir.

    

E-ticarette sürdürülebilirlik ise kısaca bu ilkelere uyum sağlayarak e-ticaret yapmaktır. Müşterilere hizmet verirken doğal kaynak tüketimine ve çevresel faktörlere dikkat etmek, e-ticaretin sürdürülebilirliği için önemli detaylardır.

    

Sürdürülebilir E-Ticaret ve Boyutları

    

Sürdürülebilirliğin e-ticaret sektöründeki boyutları genellikle sosyal, ekonomik ve çevresel olarak değerlendiriliyor. Sosyal sürdürülebilirlik, e-ticaretin yarattığı istihdamı ifade ediyor. Özellikle e-ticaret firmalarındaki kadın çalışan oranının yüksek olması bu konuda önem taşıyor. 

    

E-ticaretin ekonomik sürdürülebilir boyutunda ürün ve ambalaj atıkları ele alınıyor. Ambalaj ve kargo paketlerinin doğurduğu maliyet karşısında sürdürülebilir yöntemler geliştiren e-ticaret şirketleri, sektörde rakiplerinin önüne geçebiliyor. Çevresel sürdürülebilirlik ise e-ticaretin yarattığı lojistik hareketliliği içeriyor. Nakliye ve lojistik süreçlerinde alternatif ulaşım yöntemleri, e-ticarette çevresel sürdürülebilirlik için etkili oluyor.

    

Sürdürülebilir E-Ticaret İçin Yapılması Gerekenler

    

E-ticaret, sürdürülebilir stratejiler uygulayabilmeniz için oldukça uygun bir sektör. Ayrıca geleneksel e-ticaret süreçleri sürdürülebilirlik için pek uygun değil. Bu nedenle firmanız adına bazı yöntemler uygulamanız gerekebilir. İşte, e-ticaret için sürdürülebilirlik stratejisi oluştururken faydalanabileceğiniz yöntemler:

    

Şirket İçi Geri Dönüşüm

    

Geri dönüşüme şirket içinde başlayın. Ofis, depo ve diğer çalışma alanlarınızda ortaya çıkan atıkları sürdürülebilirlik ilkelerine uygun bir şekilde ayrıştırarak ilgili kurumlara teslim edin ve geri dönüşüme destek olun.

    

Daha Az Paketleme Malzemesi

    

Paketleme yaparken çok fazla ambalaj kullanmayın. Bunun yerine dayanıklı ambalajlar seçip daha az paketleme malzemesi kullanın. Söz konusu malzemelerin de çevre dostu olmasına özen gösterin.

    

Çevre Dostu Kargo

    

Kargo sürecinde ortaya çıkan kargo emisyonunu azaltmak için çevre dostu nakliye yöntemleri seçin. Elektrikli araç gibi çevre dostu yöntemleri bulunan kargo firmalarıyla çalışarak karbon ayak izini en aza indirebilirsiniz.

    

İade Oranını Düşürme

    

Müşterinin bir ürünü iade etmesi, yeniden paketlemeden dolayı iki kat daha fazla ambalaj atığı ve nakliye süreci sebebiyle iki kat daha fazla karbon ayak izi anlamına gelir. Bu nedenle iade oranını minimuma indirmelisiniz. İade oranını düşürmek için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar ise şöyle:

    
  • Yüksek çözünürlüklü, her açıdan çekilmiş ürün fotoğrafları
  • Müşterinin tüm sorularına cevap verebilecek detaylı ürün açıklamaları
  • Teslimat süresi hakkında net bilgiler
  • Özenli ve şık paketleme
  • Teşekkür notu ve küçük hediyeler
  • Satış sonrası destek
    

Sürdürülebilir Ürün Satışı

    

Ürün yelpazenize geri dönüştürülmüş veya organik malzemelerden üretilmiş yeşil ürünler ekleyerek de e-ticarette sürdürülebilirliğe geçiş yapabilirsiniz. Faaliyet alanınıza uygun sürdürülebilir ürünleri satarak sürdürülebilir üretim süreçlerini ve bu konuda hassas davranan üreticileri de desteklemiş olursunuz. 
Ürün yelpazesini genişletmeniz, sürdürülebilirliğin yanında satışlarınızı artırmanıza da yardımcı olur. Konuyla ilgili detaylı bilgiler için “Ürün Yelpazesini Genişletmenin Önemi Nedir? E-Ticaret Satışlarınızı Nasıl Artırır?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.