Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
E-Ticarette Başarı Sağlamak İçin Bilinmesi Gereken PPC Stratejileri ve Tüyoları
Dijital pazarlamada başarı sağlayarak e-ticaret gelirlerinizi artırmak için markanızın ihtiyacı olan PPC stratejilerini uygulamanız ve başarılı bir PPC pazarlama gerçekleştirmeniz gerekir. Çünkü yaptığınız yatırımlardan istediğiniz dönüşümü alamazsanız yatırım getirisi oranınız (ROI) düşer. Bu da ek bir gider olarak hanenize yazılır.
Biz de bu nedenle bu yazımızda PPC metriğini dijital pazarlamada nasıl başarılı olarak kullanabileceğinizden bahsedeceğiz. Öncelikle PPC pazarlamayı tanıyalım.
PPC Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlamada PPC yani İngilizce olarak “pay per click” kavramı, tıklama başına maliyeti gösteren bir metriktir. PPC pazarlama ise bir çevrim içi reklamcılık modelidir. PPC reklamcılığa göre çevrim içi olarak verdiğiniz her reklam için değil, reklamınızın aldığı her tık için ödeme yaparsınız. Yani reklamın verileceği platformda reklam başına 1 TL üzerinden anlaşma sağladıysanız reklamınıza tıklayan biri için reklamın verildiği platforma 1 TL ödeme yapmanız gerekir.
Bu noktada doğru hedefleme yaparak markanızın, web sitenizin başarı elde etmesi için PPC metriğini iyi analiz etmeli ve doğru stratejileri uygulamalısınız. Fayda sağlayacak PPC stratejileri ise şu şekilde sıralanabilir:
Dijital pazarlamanın olmazsa olmazlarından biri olan A/B testi, oluşturduğunuz PPC kampanyalarının başarılı olup olmadığını anlamanın en hızlı ve etkili yoludur. Bu sayede hem tıklama hem dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz. Testlerinizi; reklamınızın başlığı, açıklaması, açılış sayfası ve hedef anahtar kelimeleri üzerinden yapabilirsiniz. Sadece bir tanesinde yapacağınız küçük bir değişiklik bile PPC başarınızı artırabilir ve yatırım getirisi oranının (ROI) düşük olduğu yatırımlar yapmanıza engel olabilir.
Anahtar kelimeler, e-ticarette PPC reklam modelini hazırlama konusundaki başarınızı ölçen önemli noktalardandır. Çünkü anahtar kelimelerinizin geniş (“X marka spor ayakkabı” yerine sadece “ayakkabı” yazmak, geniş keyword örneğidir.) olması, çok sayıda tıklama almanızı sağlarken yeterli dönüşüm elde etmenizi engelleyebilir. Ayruca çok spesifik anahtar kelimelerin kullanıldığı reklamlar, kullanıcılara yeterince ulaşmayabilir.
Önde gelen pazarlama kanallarından biri olan Google Ads’deki eşleşme türleri, reklamlarınızın ürün veya hizmetinizle ne kadar alakalı olduğunu ortaya koyan anahtar kelimelerdir. Geniş eşleşme, sıralı eşleşme, tam eşleşme ve geniş eşleşme düzenleyici ve negatif eşleşme bu eşleşmelerdendir. Mesela anahtar kelimenizi “Balık nasıl tutulur?” olarak belirlerseniz ve geniş eşleşmeyi seçerseniz Google, “balık avı” ve “balık” gibi kelime ve kelime öbekleri ile arama yapan kullanıcılara da reklamınızı gösterir. Ancak aynı keyword’ü sıralı eşleşmede kullanırsanız reklamınız arama ağı (Google Ads’de reklamların görüntülendiği, ilgili aramayla ilişkili web sitelerinden oluşan ağ) sonuçlarında çıkmaz.
Çoğu işletme, çevrim içi reklamlarını Google Ads üzerinden verir. Google Ads ile şirketiniz ve kampanyanız, hedeflenen pazar da dahil olmak üzere milyonlarca kişiyi kapsayan büyük bir kitleye ulaşabilir. Ancak bu, işletmenizin başka bir reklam ağı kullanamayacağı anlamına gelmez. Mesela bazı sosyal medya platformlarında reklam verebilirsiniz. Instagram PPC reklamları, Facebook PPC reklamları ve Linkedin PPC reklamlarını bunlara örnek olabilir.
Site bağlantı uzantıları, yayımlanan reklamınızın linkinin altında bulunan ve kullanıcıların aramalarında görüntülenen uzantı linklerdir. Bu uzantılar, SERP’te yani arama motoru sonuç sayfasında daha fazla alan kaplar ve bu sayede arama motorlarında ön sıralara çıkma şansınızı artırır. Mesela bir mağazanın sezonluk bir ürününün reklamını veriyorsanız mağazanın çalışma saatlerini ve konumunu da bağlantılara ekleyebilirsiniz. Alternatif olarak bir güneş kremi reklam kampanyası yayımlıyorsanız uzantılara bronzlaştırıcı yağ ürününü ekleyerek tüketicinin taleplerini tahmin edip başarınızı artırabilirsiniz.
Bu madde ile önerilerimizin sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Backlink Nedir: Backlink Kazanmanın Faydaları” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.