02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticarette Dinamik Fiyatlandırma Yapmanın Püf Noktaları

  •     
  •     
Blog
18.08.2021

E-ticarette Dinamik Fiyatlandırma Yapmanın Püf Noktaları

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da online alışveriş firmalarının sürdürülebilir olması için pazarlama yöntemlerini ve stratejilerini doğru şekilde planlaması gerekir. Dijital dünyaya dair stratejileri verimli şekilde kullanmak da kazancı artırmak için son derece önemlidir. 

    

Neticede bir üründen sağlanan kazancı artıran en önemli detaylardan biri fiyatıdır. Ancak fiyatı maksimuma çekmek ve satışlarınız o şekilde yapmak, maksimum kazanç elde edeceğiniz anlamına gelmez. Bu sebeple dinamik fiyatlandırma stratejisini bilmek gerekir.  

    

Bu yazımızda dinamik fiyatlandırmanın öneminden ve dinamik fiyatlandırma yapmanın püf noktalarından bahsedeceğiz. Öncelikle dinamik fiyatlandırma kavramından başlayalım. 

    

Dinamik Fiyatlandırma Nedir: Anlık Fiyat Güncellemeleri

    

Dinamik fiyatlandırma; ürün ve hizmetlerin satış fiyatının alıcıya, zamana, arza ve talebe bağlı olarak değiştirilmesini ifade eden bir stratejidir. Bu stratejide bir ürün veya bir hizmet için belirlenen satış fiyatı, sadece dönemsel olarak yapılan kampanyalarda düşürülmez. Bunun yerine ürünlerin veya hizmetlerin fiyatında anlık olarak değişebilecek bir politika izlenir. 

    

Özellikle e-ticaret siteleri için önemli olan dinamik fiyatlandırma, fiyat karşılaştırması yapan potansiyel müşterileri yakalamanıza yardımcı olur. Dinamik fiyatlandırma sayesinde kullanıcılar nezdinde bir avantaj yakalayabilir ve öne çıkabilirsiniz. Böylece kazancınızı da artırabilirsiniz.

    

Şimdi, dinamik fiyatlandırma yaparken dikkat etmeniz gerekenleri detaylandıralım. 

    

Şeffaf Olun

    

Fiyat dalgalanmalarına kolayca adapte olunmasını sağlayan bu fiyatlandırma stratejisi, bazen kullanıcı tarafında olumsuz tepkilere yol açabilir. Bir müşterinizin sizden satın aldığı bir ürünü ya da hizmeti başka bir yerde daha farklı bir fiyatla görmesi, müşterinizi rahatsız edebilir. Bunun önüne geçmek için şeffaf davranmanız oldukça önemlidir. 

    

Bu nedenle mevcut veya potansiyel müşterilerinizin, dinamik fiyatlandırma yaptığınızın farkında olmasına özen göstermelisiniz.

    

Ürün ve Hizmetler Arasında Farklılık Yaratın

    

Dinamik fiyatlandırma yaparken ürün ve hizmetler arasında farklılıklar yaratmak size avantaj sağlar. Örneğin bazı hizmetlerinize ya da ürünlerinizi kapsamına göre ayırarak paketlendirebilirsiniz. Bu paketleri de farklı fiyat politikaları ile satışa sunabilirsiniz. Tabii bunu yaparken paket içeriklerinin birbirinden farklı olmasına dikkat etmelisiniz. Dinamik şekilde fiyatlandırdığınız versiyonlar arasında özellik farkı yaratmak, bu stratejiye dair önemli gerekliliklerden biridir. 

    

Zamanı Doğru Ayarlayın

    

Satış yaparken zamanı gözetmek hayati bir önem taşır. Zamanı doğru kullanarak stok fazlalığının doğmasını önleyebilirsiniz ya da kısa vadeli satış artışları sağlayabilirsiniz. Özellikle otel ve seyahat sektöründe yer alan firmaların stratejileri de zamana endekslidir. Sattığınız hizmetin kullanılabileceği zaman yaklaştıkça fiyatı artırmak ya da düşürmek suretiyle ürünü ve hizmeti daha değerli ve çekici hale getirebilirsiniz. 

    

İndirimler Dağıtın

    

E-ticaret siteleri, zaman zaman indirimler dağıtarak sınırlı sayıda müşteriye indirimli alışveriş dönemleri tanımlayabiliyor. Bu indirimler de dinamik fiyatlandırma yapmak için bir araç olarak kullanılabilir.. Örneğin “5 yıldan eski müşterilere %20 indirim” şeklinde bir strateji izleyerek sadık müşterilerinize daha uygun fiyatlar sunmayı tercih edebilirsiniz. Aynı ürünü farklı fiyatlarla satmanın en verimli yöntemlerinden biri de budur. 
Bu madde ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Omnichannel Marketing Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler yazımıza geçebilirsiniz.