02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticarette Fazla Stok Eritme Yöntemleri

  •     
  •     
Blog
20.12.2021

E-ticarette Fazla Stok Eritme Yöntemleri

     

    

E-ticaret yapan ve perakende ürün satan şirketlerin yönetme konusunda zorlandığı konuların başında stok yönetimi geliyor. Müşterilerine fazla ürün seçeneği ve stok sunmak adına online mağazalar genel olarak stoklarını yüksek tutmaya çalışıyor. Ancak stok fazlası olması durumu da şirketi zor duruma sokabilir.

    

İşletmeler büyümek istiyorlarsa dikkat etmeleri gereken en önemli hususlardan biri stok yönetimi. Stok yönetimi yaparken stoğun fazla olması da az olması da işletme adına problem yaratıyor. Fazla stok, depo maliyetini artırırken stok eksikligi ise satışları azaltabiliyor. 

    

İşletmelerin mali açıdan hayli etkilendiği “fazla stoğu eritme” konusunda yardımcı olabilmek için madde madde öneriler hazırladık. Haydi birlikte inceleyelim.

    
  • Envanterinizi Düzenli Olarak Kontrol Edin
    

İşletmenizin büyüklüğü önemli değil, stoklarınızı takip edebilmek için mutlaka bir envanteriniz olsun ve bu envanteri düzenli olarak takip edin. Ürün stoğunu ancak bu şekilde kontrol altında tutabilirsiniz.

    
  • İlk Giren İlk Çıkar (First In First Out) Yöntemini Benimseyin
    

İlk giren ilk çıkar yöntemi yani FIFO, stoğa ilk alınan ürünün ilk satışta gönderilmesi anlamına gelir. Özellikle son kullanma tarihi olan ürünleriniz varsa e-ticarette stok yönetimi yaparken bu durumu mutlaka göz önünde bulundurarak çalışmanız gerekir. 

    
  • Ürünleriniz İçin Bir Alt Limit Belirleyin
    

Elinizdeki ürün miktarını sabit tutabilmek ve daha risksiz bir depolama yapabilmek için her ürününüzün bir alt limite sahip olması gerekir. Böylece stoğunuz belirlediğiniz limitin altına düştüğünde sipariş vererek tamamlar ve mali açıdan size zarar vermeyen, hatta avantaj kazandıran bir pozisyonda olursunuz.

    
  • İndirimli Satış Yapın
    

Ürün maliyetinin altına inmeden, elinizde stok fazlası bulunan ürünün stoğunu eritmek için müşterilerinize indirim sunun. Sonrasında da ürünlerinizin ne kadar satıldığını kontrol edin. Satış konusunda hala zorlanıyorsanız depo maliyetini azaltmak adına ürünü maliyetinin altına satmayı deneyebilirsiniz. Gelir-gider dengesine baktığınızda bu yöntem daha az zararla sorunu çözmenize yardımcı olabilir.

    
  • Toplu Alımlarda İndirim Sunun
    

Stoğunuzda fazla olan ürünleri belirledikten sonra birden fazla ürün satın almak isteyen müşterilerinize çeşitli indirimlerde bulunun. Bir ürün satın almak için sepete giden müşterinize birden fazla ürün aldığında hangi avantajlara sahip olacağını gösterin. Satışlarınıza direkt etki edecektir.

    
  • Birbiriyle İlgili Ürünleri Paket Olarak Sunun
    

Satışı düşük olan bir ürünle satışı yüksek olan ürünü birbirleriyle olan alaka durumuna göre birleştirin. Kategori olarak aynı olan, ancak farklı işlevlere sahip olan ürünleri birleştirmeyi tercih edebilirsiniz. Elbette bu ürünleri birleştirirken ufak indirimler yapıp bu birleşimi bir avantaj ürününe çevirmelisiniz. Normalde aklında diğer ürünü satın almak olmayan müşteri, bu avantaj karşısında paketi satın alma eğiliminde olacaktır.

    
  • Ayni Bağış Yapın ya da Hediye Edin
    

Stok fazlası ürünlerinizi STK’lara ya da okullara bağışlayabilirsiniz. Ayrıca stok fazlası olan ürünlerinizi, belli bir sipariş limitinin üzerine çıkıldığında müşterilerinize hediye olarak gönderebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizin pazarlama stratejisine hem katkı sağlayacak hem de müşteri bağlılığını artırmak adına bir adım atmış olacaksınız.

    

Bu madde ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-lojistik Nedir?: Lojistiğin Önemi başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.