Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
E-Ticarette Google Ads Kampanyaları ile Satışları Artırmanın Yolları
Tüketiciler, çevrim içi olarak yaptıkları alışverişlerin büyük bir kısmını Google aracılığıyla gerçekleştirirler. Mağazadan ürün satın alacak kişilerin de çok büyük bir kısmı yine öncesinde Google’da ve sosyal medya platformlarında pazar araştırması yapar. Google Ads de Google’da hedef kitlenize yönelik reklam vermenizi sağlayarak ürününüzü ve markanızı tanıtan etkili bir dijital pazarlama platformudur. Google Ads ile işletmenizin potansiyel müşteriye yaklaşması için iyi bir fırsat elde edebilirsiniz.
Yatırımlarınızın karşılığını alabilmek, e-ticaret web sitenizin satışlarını artırabilmek için ise doğru zamanda ve doğru bir strateji ile Google Ads kampanyalarınızı oluşturmanız gerekiyor. Biz de bu yazımızda Google Ads kampanyaları ile satışlarınızı artırmak için neler yapabileceğinizi ele aldık.
Büyümekte olan bir işletmeyseniz ve reklamlarınızı web sitenize trafik çekmek yerine marka bilinirliğini artırmak için yayımlamak istiyorsanız manuel teklif verme stratejisini kullanabilirsiniz. Bu stratejiyle Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki her 1.000 görüntülenebilir reklam gösterimi için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı belirlersiniz.
Böylece kampanyanız ön sıralarda yer alarak hedef kitleye daha fazla ulaşır. Çünkü tüketiciler bazen hemen bir ürün ya da hizmeti satın almayı planlamazlar, almak istedikleri ürün ya da hizmet için piyasa araştırması yaparlar. Satın almaya hazır olduklarında markanız tanıdıksa sayfanızı ziyaret etme olasılıkları daha yüksek olur.
Başarılı bir Google Ads kampanyası hazırlamak için kampanya türünüze bağlı olarak Google Ads eşleşme türlerinizi ve anahtar kelimelerinizi seçmeniz gerekir. Geniş, sıralı, tam gibi eşleşme türleri; kampanyanızın hedef kitlenize görüntülenmesini sağlayan Google Ads düzenlemeleri arasındadır.
Buna göre sıralı eşleşme seçtiğinizi ve anahtar kelimeye “tenis ayakkabısı” yazdığınızı varsayalım. Arama motoruna “mavi tenis ayakkabıları”, “konforlu tenis ayakkabıları” yazanlar kampanyanızı görüntüleyebilir. Ancak “Tenis yaparken düz taban ayakkabı giyilir mi?” gibi bir aramada bu mümkün değildir. Çünkü tenis ve ayakkabı kelimelerinin arasına başka bir kelime yer alır.
Bu nedenle mümkün olduğunca eşleşme yöntemlerine uygun olarak çok sayıda farklı anahtar kelime grupları eklemeniz, kampanyanızın daha fazla kullanıcı tarafından görüntülenmesini sağlar.
Kampanyanızı, ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek olan kişilerin önüne çıkarmayı hedefleyin. Yemek masası için bir kampanya hazırlamayı düşünüyorsanız kampanyanızı, ev dekoru ile ilgili aramalar yapmış kullanıcıların görmesini sağlayabilirsiniz. Çünkü Google Ads bu ayarla kampanyanızı bu kişilere gösterir.
Google’da yayımladığınız reklamların görsel olarak çekici görünmesi için onları emojilerle şekillendirin. Böylece reklamınız diğerlerinden ayrışarak potansiyel müşterilerin dikkatini çekebilir. Ayrıca kullanıcıyı harekete geçirmeyi hedefleyen kısa ve akılda kalıcı başlıklar, pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.
Dilerseniz etkili reklam kampanyaları hazırlamadan önce “Google Reklam Türlerinin Olmazsa Olmazları” başlıklı yazımızı okuyarak Google Arama Ağı Reklamları ve Görüntülü Reklam Ağı gibi Google Ads reklam türleri hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca reklam gelirlerinizi optimize etmek ve iyi bir dönüşüm oranına sahip olmak için başarılı PPC stratejilerine sahip olmanız gerektiğini de unutmayın.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “D2C İş Modeli Nedir? E-Ticarette Nasıl Kullanılır?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.