02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticarette Kargo Paketi Nasıl Hazırlanmalı?

  •     
  •     
Blog
07.12.2021

E-ticarette Kargo Paketi Nasıl Hazırlanmalı?

 

Ürünle ilk buluşma, markaya olan izlenimi de doğrudan besleyecek bir an. Ürün paketlemesi kötü yapılmış, nakliye sırasında oluşabilecek hasar durumları hesaplanmadan gönderilmiş ya da kişiye özel hissettirmeyen bir kargo paketlemesi, markanız için kötü bir izlenim oluşturacaktır.

    

Bu yazımızda e-ticaret siteleri için oldukça önemli olan kargo paketlemesiyle ilgili bir rehber hazırladık. Gelin, önerilerimizi birlikte inceleyelim.

    

Paketlemenizi Ürünü Koruyacak Şekilde Hazırlayın

    

Öncelikle yapacağınız paketleme, ürününüzü mutlaka korumalı. Ürün, nakliye ve dağıtım sırasında hasar görmezse kullanıcıya da sağlam bir şekilde ulaşır. Hassas ve kırılacak bir ürün paketliyorsanız mutlaka ürünün boyutuna uygun bir pakete korunaklı bir şekilde yerleştirmeniz gerekir. 

    

Cam ve seramik malzemeye sahip ürünleri baloncuklu naylona sarabilirsiniz. Köpük veya havalı torbaları da aynı şekilde ürünü korumak için paketinizin alt zeminine yerleştirebilirsiniz. Bu tarz malzemeler hafif olduğu için kargo maliyetlerinde büyük artışlara sebep olmayacaktır. 

    

Korunaklı Kutu Kullanın

    

Kutu kullanımı, ürünü sadece korumakla kalmaz, tüketicinin gözünde marka adına iyi bir izlenim bırakır. Bu sebeple ürünlerinizin ağırlıklarına ve boyutlarına göre markanızın da görünürlüğünü sağlayacak şekilde kutular hazırlamanız satışlarınız için faydalı olacaktır.

    

Ambalaj Kağıdını İlgi Çekecek Şekilde Seçin

    

Ürünlerinizi paketlediğiniz ambalaj kağıtlarını markanızı yansıtacak şekilde kişiselleştirin. Kullandığınız paketleme malzemeleriyle hem akılda kalıcılığınızı artıracak hem tüketiciye güzel bir paket açma deneyimi sağlayacak hem de müşterinizin güven algısına etki edeceksiniz.

    

Döneme Uygun Paketleme Yapın

    

Yılbaşı gibi özel günlerde paketlemelerinizi bu dönemin renklerine ve ruhuna uygun olarak hazırlayın. E-ticaret sitesi olarak yaptığınız bu küçük dokunuş, uzun vadede müşterilerinizin satın alma alışkanlıklarını da olumlu olarak etkileyecektir. 

    

Paketlerinize Mutlaka Not Ekleyin

    

Müşterinize ürünlerinizi gönderirken kişiselleştirilmiş notlar hazırlayın. Vereceğiniz mesajı sabit tutup isme özel olarak notlarınızı kurgulayabilirsiniz. Ürünle ilgili yorumlarını almak istediğinizi ve seçimlerinden dolayı teşekkürlerinizi aynı not içerisinde iletebilirsiniz. Eğer sattığınız ürünlerin kullanımıyla ilgili özel detaylar varsa yine bu not içerisinde yer verebilirsiniz. 

    

Göndereceğiniz notla birlikte müşteriyle bir bağ kurmuş olacaksınız. Bu notun ardından müşteriniz harekete geçer ve ürününüzle ilgili olumlu yorum bırakırsa potansiyel müşterileriniz için de bir tercih sebebi oluşturmuş olacaksınız. 

    

Paketlerinize Tester Ürün Ekleyin

    

Özellikle gönderdiğiniz ürünün tamamlayıcısı olabilecek ürünlerin tester versiyonlarını da  mutlaka paketlerinize ekleyin. Bu ürünü daha önce görmemiş ve deneyimlememiş müşteriniz için bu durum hem bir hediye anlamına gelecek hem de beğenirse sonrası için üründen sipariş verme eğiliminde bulunmasına yardımcı olacaktır. 

    

Bu öneri ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteniz İçin Yapabileceğiniz Ücretsiz Tanıtım Çalışmaları yazımıza geçebilirsiniz.