Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Tüketiciler, alışveriş yaparken nispeten daha aşina oldukları markanın ürün veya hizmetlerini satın alma eğilimi gösterir. Potansiyel müşterilerin markaya aşina olması da marka bilinirliği kavramı ile doğrudan ilgilidir.
Biz de bu yazımızda e-ticaret firmanız için marka bilinirliğini nasıl artırabileceğinizi ele aldık. Fakat öncesinde marka farkındalığı ve marka bilinirliği arasındaki farkı açıklayalım.
Marka Farkındalığı ile Marka Bilinirliğinin (Marka Bilinci) Farkı Nedir?
Bu iki kavram birbirine çok yakın anlamlara sahip olsa da tam olarak aynı değildir. Marka farkındalığı, kişilerin markanızın varlığından haberdar olmalarını sağlamak anlamına gelir. Marka farkındalığından sonra atılan adım olan marka bilinirliği kavramı ise hedef kitleniz tarafından markanızın varlığının tanınması, ne ürettiğinizin bilinmesi, logonuzun renginin ve sloganınızın hatırlanması demektir.
Marka Bilincini Artırmanın Yolları
Marka bilinirliğini artırmak, markanızın potansiyel müşterileriniz tarafından rakip markalara göre daha fazla tercih edilmesini sağlar. Bu nedenle e-ticaret firmanız için doğru uygulamanız gereken en önemli stratejilerden biridir. Marka bilincini artırmanın yollarını şu şekilde açıklayalım:
Yayımladığınız içeriklerin, web sitenizin, ürün sayfalarınızın arama motoru sayfası sonuçlarında (SERP) ön sıralarda çıkması, marka bilincini artırmak anlamına gelir. Sektörünüz için anahtar kelime araştırması yapın. Hangi kelimeler en üst sıralarda yer alıyor? Hedef kitleniz arama motorlarında en çok ne arıyor? Bu sorulara cevap bulun. Ardından hedef kitlenizin sorularını yanıtladığınız ve ilgili anahtar kelimeleri kullandığınız içerikler oluşturun.
Mesela okulların açılma sezonu yaklaşıyorsa insanlar, arama motorlarında çanta ve kırtasiye ürünlerini arayabilir. Siz de okul araç gereçleri satan bir e-ticaret firmasıysanız blog sayfanızda “Okul Öncesi İhtiyacınız Olacak Malzemeler” başlıklı bir blog içeriği hazırlayabilirsiniz. Dilerseniz e-ticaret siteleri için SEO araştırmasının ne kadar önemli olduğunu ilgili yazımızı okuyarak öğrenebilirsiniz.
Sosyal medya, marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilecek iyi bir pazarlama aracıdır. Markanızın diline uygun içerikler hazırlayarak güncel ve düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız önemli. Paylaşımlarınızın sıkıcı olmadığına ve yararlı olduğuna emin olun. Ücretsiz materyaller paylaşarak hedef kitlenizin ihtiyaçlarına karşılık verin. Ancak tüm bunları sahip olduğunuz sosyal medya hesaplarıyla entegre bir şekilde yaptığınızdan emin olun.
Tüketiciler; blog yazıları okumak kadar görerek veya izleyerek de öğrenmeyi tercih edebiliyor. İnfografikler de sizi profesyonel göstermesinin yanı sıra içeriğin daha fazla etkileşim almasını sağlar. Bu da marka bilinirliğinizin artması anlamına gelir. Bu nedenle potansiyel müşterilerinize görsel içerikler sunarak onların sorularını cevaplamanız özellikle marka bilincini artırmak açısından önemli.
Influencer pazarlama, marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmanın güçlü bir yoludur. Sosyal medyada sayıca fazla takipçiye sahip olan ve tanınmış kişilerle ürünleriniz ile markanız hakkında iş birliğinde bulunmanız anlamına gelir. Böylece hedef kitlenize hitap edebilecek ve markanızla uyumlu bir influencer ile anlaşma yaparak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “E-ticarette Kullanabileceğiniz Yaygın Pazarlama Biçimleri Nelerdir?” yazımıza göz atabilirsiniz.