Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Popüler e-ticaret modelleri arasında niş pazarlama da yer alır. Niş pazarlama, belirli ve sınırlı bir kitleye hitap ederek e-ticaret yapmak olarak tanımlanabilir. Bu modelde e-ticaret sitenizde sadece niş ürünler olur. Peki, niş ürün nedir, niş ürün bulmak için hangi adımlar izlenir ve niş ürün örnekleri nelerdir?
Niche ürün veya niş ürün, özel bir kullanıcı kitlesi bulunan ve dar kapsamlı pazarlara hitap eden ürünleri tanımlamak için kullanılan bir tabirdir. Niş ürün satan e-ticaret sitelerinde çok fazla kategori bulunmaz ve müşteri kitlesini sınırlı bir grup oluşturur. Örneğin deri kundura ayakkabı niş bir üründür ve sadece deri kundura ayakkabı giymek isteyen kitleye hitap eder. Deri de dahil olmak üzere tüm ayakkabı kategorilerini içeren e-ticaret siteleri ise niş pazarlamanın dışındadır.
Niş pazarlama modeliyle e-ticaret yapmak için öncelikle niş ürün bulmalısınız. Bu süreçte hitap edeceğiniz kitleyi de önceden belirlemenizde fayda var. Ürün araştırmasının yanında pazar, rakip, tedarikçi ve maliyet konularında da detaylı araştırmalar yapmalısınız.
Niş ürün bulmak için izlemeniz gereken adımları kısaca şöyle sıralayabiliriz:
Hangi ürünlerin niş ürün olabileceğiyle ilgili birçok soru işareti mevcut. Bu konuda verilebilecek en yaygın örneklerden biri pet shop grubudur. Pet ürünleri, sadece evcil hayvan sahiplerine hitap ettikleri için niş ürünlerdir.
Genel olarak niş ürün örneklerini şöyle sıralayabiliriz:
Niş ürün satmanın hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Bu nedenle niş pazarlamaya girmeden önce tüm detayları göz önünde bulundurmalısınız. Avantajların daha fazla olduğu bir durumdaysanız bu model ile e-ticaret yapabilirsiniz.
Niş ürün satmanın başlıca avantajı, rekabetin nispeten daha kolay olması. Dar bir pazara hitap edeceğiniz için rakip sayınız da az olur ve daha kolay rekabet edersiniz. Ürün yelpazeniz geniş olmadığı için depolama ve stok yönetimi konusunda da avantajlı olursunuz. Ayrıca hedef kitleniz arasında bilinirlik kazanmanız da çok zaman almaz. Dezavantaj olarak ise müşteri portföyünün çok geniş olmamasını gösterebiliriz. Yani kısıtlı bir alana hitap edersiniz.
Niş ürün araştırması yapmak için internetteki pek çok aracı ve siteyi kullanabilirsiniz. Bu süreçte işlerinizi kolaylaştırmak için yapay zekâ araçlarından da faydalanabilirsiniz. Faydalanabileceğiniz araçlarla ilgili bilgi almak için “E-Ticarette İşinize Yarayacak Yapay Zeka Araçları” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.