02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Edinim Pazarlaması Nedir? E-Ticarette Nasıl Uygulanır?

  •     
  •     
Blog
26.05.2022

Edinim Pazarlaması Nedir? E-Ticarette Nasıl Uygulanır?

     

    

Edinim Pazarlaması Nedir? E-Ticarette Nasıl Uygulanır?

    

E-ticarette başarılı olmak yani satışlarınızı artırmanız için marka bilinirliğini yaygınlaştırmanız, potansiyel müşterilerinizi web sitenize çekmeniz gerekir. Sitenizin ziyaretçilerini artırmak için ise çeşitli pazarlama yöntemleri bulunur. Bu yollardan biri de acquisition marketing yani edinim pazarlamasıdır. 

    

Biz de sizin için “Edinim pazarlaması e-ticarette nasıl kullanılır?” sorusunu cevapladık. O halde birlikte göz atalım.

    

Edinim Pazarlaması Nedir?

    

Markanızdan haberdar olan ve sunduklarınızı satın almayı düşünen tüketicileri hedef alarak markanızın müşterisi olmaları için pazarlama çalışmaları yapılmasına edinim pazarlaması denir. Burada hedef alınan kitle, markanızın neler sunduğunun farkında olan ancak şirketinizle herhangi bir sadakat bağı olmayan kişiler yani potansiyel müşterilerdir. 

    

Edinim Pazarlaması Nasıl Yapılır?

    

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz edinim pazarlama yollarını şu şekilde sıralayabiliriz:

    
  • E-Posta Pazarlama
    

Dijital pazarlama denildiğinde akla gelecek etkili yöntemlerden biri olan e-mail pazarlama, potansiyel müşterilerinizi gerçek müşteriye çevirerek satışlarınızı artırmanızda fazlasıyla etkili olan bir pazarlama türüdür. E-posta; ürün bilgilerini, indirimleri ve etkinlikleri hedef kitleye birinci elden ulaşarak tanıtmanıza yardımcı olur. Ayrıca doğum günü, üyelik yıl dönümü veya promosyon e-postası göndererek hedef kitlenizle etkili bir bağlantı kurabilirsiniz. 

    
  • Blog Oluşturma
    

Blog; küçük, orta ya da büyük ölçekli her türlü işletme için etkili bir edinim pazarlaması yöntemidir. Bloglar, hedef kitlenizle etkileşim kurmanız için sürekli olarak size yeni fırsatlar sunar. Blog yoluyla ürün veya hizmetinizi potansiyel müşterilerinize tanıtabilir ve onların bu konuda bilgilenmelerini sağlayabilirsiniz. Bu noktada blog metinlerinin yalnızca ürün ya da hizmetlerinizi anlatmaması gerektiğini, kullanıcının faydalanabileceği içeriklere yer verilmesi gerektiğini unutmayın.

    
  • Video Hazırlama
    

Potansiyel müşterilerinizi sadık müşterilere dönüştürmede video oldukça değerli bir yoldur. Blog içerikleri kullanıcılara zaman zaman bazı konular için için yeterli etkiyi vermeyebilir. Video hazırlamak isee hedef kitlenizle bağlantı kurmak için diğer yollara göre nispeten pahalı olsa da dönüşüm oranlarınızın daha etkili bir şekilde artırması açısından önemlidir. Çünkü video yoluyla ürün veya hizmetlerinizi daha gerçekçi ve daha eğlenceli şekilde kullanıcılara sunmanız mümkün.

    
  • Sosyal Medya Pazarlama
    

İçerik pazarlama (content marketing) için etkili araçlardan biri olan sosyal medya, edinim pazarlaması için de oldukça kıymetlidir. Sosyal medya üzerinden potansiyel müşterilerinizin dikkatini ücretli ya da ücretsiz paylaşımlarla çekebilirsiniz. Kullanacağınız sosyal mecrayı ürün veya hizmetinize, hedef kitlenize bağlı olarak belirlemeniz burada önemli bir rol oynar. 

    

Mesela çoğunlukla erkeklerden oluşan bir hedef kitleniz varsa Pinterest bu anlamda uygun bir sosyal medya kanalı olmayabilir. Çünkü Pinterest, erkeklerin düşük oranda kullandığı bir sosyal medya platformudur. Hedef kitleniz milenyum çağı ise Facebook, Instagram uygun platformlar olabilir. 

    

Öte yandan ücretli reklamlar da dönüşüm oranınızı olumlu açıdan etkileyerek müşteri edinimi sağlamanızı kolaylaştırır. Çünkü verdiğiniz reklamlar, ilgili tüketicilere görünür. Bu da yaptığınız yatırımdan alacağınız kârı yani yatırım getirisi oranını (ROI) olumlu bir şekilde etkiler.  
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Sıklıkla Yapılan SEO Hataları Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.