02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Google Trends Nedir, E-Ticarette Nasıl Etkili Kullanılır?

  •     
  •     
Blog
28.09.2022

Google Trends Nedir, E-Ticarette Nasıl Etkili Kullanılır?

     

Google’ın ücretli veya ücretsiz olarak kullanılabilen çok sayıda hizmeti mevcut. Google Ads, Google Analytics, Magento ve Google Search Console bunlardan bazıları. Bu hizmetler; dijital pazarlama stratejileri, SEO çalışmaları ve e-ticaret satışları için efektif bir şekilde kullanabiliyor. Google Trends de bu amaçlarla kullanabileceğiniz Google hizmetlerinden bir tanesi.

    

Biz de bu nedenle e-ticarette başarılı olmak için en önemli araçlardan biri olan Google Trends hizmetini ele aldık.

    

Google Trends Nedir?

    

Google Trends, internet kullanıcıların, belirli bir zaman diliminde belirli anahtar kelimelerin ne sıklıkta aradığını gösteren çevrim içi ve ücretsiz olarak sunulan bir hizmettir. Ancak bu hizmetin, bir kelimenin veya kelime öbeğinin ne kadar sayıda aratıldığını yani hacmini değil, belirli bir zaman aralığındaki aranma sıklığını gösterdiğini belirtelim. Peki, Google Trends ne işe yarar?

    

Google Trends sayesinde geçmişte veya o gün içinde gerçekleşen popüler aramaları ve bu aramaların zaman içinde nasıl değiştiğini öğrenebilirsiniz. Ayrıca trend kelimelerin hangi ülkede ve bölgede diğerlerine göre ne kadar yoğun olarak aratıldığını inceleyebilirsiniz. 

    

Google Trends Nasıl Kullanılır?

    

Bu hizmetten yararlanmak için bir Google e-mail hesabınızın olması yeterli. Ardından Google Trends’e giriş yapabilir ve aratmak istediğiniz kelimeyi, sayfada bulunan arama çubuğuna yazabilirsiniz. Ancak bulunduğunuz konum dışında başka bir bölgedeki verileri merak ediyorsanız ülke ayarlarını değiştirmeniz gerekiyor. Ardından çıkan sonuçları kategorilere göre değerlendirebilir, dilerseniz farklı kelime ve kavramları karşılaştırabilirsiniz.

    

Google Trends E-Ticarette Nasıl Kullanılır?

    

E-ticarette satışları artırmak için Google Trends’ten faydalanmak mümkün. Google Trends’in e-ticaretteki yararlarını şu şekilde sıralayalım:

    
  • E-ticaret işletmenizle alakalı trend konuları öğrenebilir ve pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda şekillendirebilirsiniz. Mesela sezonluk ürünler satan bir işletmeyseniz veya sezonluk ürünleriniz varsa müşterilerinizin o ürüne ne zaman ihtiyaç duyduğunu kolayca tespit edebilir ve hızlıca bu ürün özelinde kampanyalar oluşturabilirsiniz. 
    
  • Müşterilerinizin ihtiyaç duyduğu hizmet veya ürünlerinizi Google Trends sayesinde geç kalmadan öğrenebilir ve böylece o ürünler genelinde envanter stoklayabilirsiniz. Bu da müşterilerinizin beklentilerini karşılamanıza olanak tanır. 
    
  • Uzun süreyi kapsayan arama trendleri sayesinde kullanıcı davranışlarını analiz edebilir ve böylece pazar araştırmalarınızda başarı sağlayabilirsiniz.
    
  • Trend olan yani internet kullanıcılarının sıklıkla merak edip araştırdığı konulara uygun Search Engine Optimisation (SEO) ve içerik pazarlaması çalışmaları yapabilirsiniz. Trend konulardan oluşan veya onlara değinen video, blog ve infografik gibi içerikler hazırlamanız, sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Bu da marka bilinirliğinizi, dolayısıyla da satışlarınızı artırmanızda etkili olur.
    
  • Reklam kampanyalarınızı trend konulardan esinlenerek şekillendirebilirsiniz. Böylece reklamlarınızdan alacağınız etkileşimi artırabilirsiniz.
    

Google Trends hizmetinden daha efektif bir şekilde yararlanmak için dilerseniz hizmetin “e-mail alert” özelliğini aktif hale getirebilirsiniz. Bu sayede her gün hangi anahtar kelimelerin trend olduğunu gün sonunda mail yoluyla hızlı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

    

Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz. E-ticaret satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz diğer Google hizmetlerini öğrenmek istiyorsanız “E-Ticaret Siteniz İçin Faydalanabileceğiniz Google Hizmetleri Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.