02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

İnteraktif Pazarlama Modeli: Sohbet Pazarlaması Nedir, Nasıl Kullanılır?

  •     
  •     
Blog
12.09.2022

İnteraktif Pazarlama Modeli: Sohbet Pazarlaması Nedir, Nasıl Kullanılır?

     

    

E-ticarette satışları artırmak için potansiyel müşterileri yakalamak ve onlara kaliteli müşteri deneyimi sunmak gerekir. Yeni potansiyel müşteriler elde etmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için de çeşitli pazarlama modelleriyle pazarlama sürecini başarılı bir şekilde sürdürmek şarttır. Bunun için geleneksel pazarlama yöntemleri kadar interaktif yöntemler de değerlendirilmelidir.

    

İşte, interaktif pazarlama modellerinden bir tanesi olan ve son yıllarda dijital pazarlamada sıklıkla tercih edilen sohbet pazarlaması da bu anlamda oldukça efektiftir. Önce sohbet pazarlamasının tam olarak ne anlama geldiğini açıklayalım, ardından dikkat edilmesi gerekenlere değinelim.

    

Sohbet Pazarlaması Nedir?

    

İngilizcesi conversational marketing olan sohbet pazarlaması, markanın web sitesi üzerinden ziyaretçileriyle iletişim kurması amacıyla uygulanan bir dijital pazarlama modelidir. Burada amaç, web sitesi ziyaretçilerinin ve potansiyel müşterilerin sorularını cevaplamak, ihtiyaçlarına karşılık vermektir. 

    

Böylece marka hem yeni müşteriler kazanır hem de var olan müşterilerin memnuniyetini artırır. Bu yöntemde önemli olan nokta ise şudur: Müşteriler istediği zaman istediği yolla markayla iletişime geçer. Aynı şekilde istediği zaman iletişimi sonlandırır. Tüm bunların sonucunda da sohbet pazarlaması, ürün veya hizmetlerinizin satışlarının artmasında etkili olur. 

    

Sohbet Pazarlaması Nasıl Yapılır, Örnekleri Nelerdir?

    

Kısa mesaj (SMS), Facebook Messenger ve e-posta gibi kanallar üzerinden sohbet pazarlaması kullanılabilir. Sohbet pazarlaması yapmak için öncelikle internet kullanıcılarının web sitenizi veya sosyal medya hesaplarınızı ziyaret etmesi gerekir. Bu mecralarda uygulayabileceğiniz bazı sohbet pazarlaması yöntemleri bulunur: 

    
  • Canlı destek: Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara ihtiyaçları olan bilgiyi anında vermenizi sağlayan müşteri hizmetleri uygulamasıdır. Burada potansiyel müşterileriniz sizinle anlık olarak mesajlaşabilir. Ancak mesajlaşmalar tek oturumluktur. Yani internet kullanıcısı siteyi terk ettiğinde mesaj kayıtları da silinir. 
  • Canlı mesajlaşma: Canlı mesajlaşmada potansiyel müşterilerinizle gerçek zamanlı mesajlaşmalar kurmazsınız. Ancak sohbet kayıtları tutulur. Bu sayede kullanıcılar müşteri temsilcisine anında ulaşamasalar da mesaj platformu üzerinden daha sonra yanıtlarını alabilirler. Yani canlı mesajlaşmayı sosyal medya mesajlaşma sistemine benzetebilirsiniz.
    

Bu sohbet pazarlaması yöntemleri, katılımı en üst düzeye çıkararak sosyal medya ve diğer pazarlama kanalları aracılığıyla paylaşılabilir.

    

Canlı sohbet veya canlı mesajlaşma aslında chatbot olarak bildiğimiz interaktif pazarlama yazılımlarındandır. Dilerseniz “Mobil Alışveriş Trendi: Chatbot’un E-ticaretteki Yeri” başlıklı yazımızı okuyarak chatbot hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz. 

    

Sohbet Pazarlamasının Faydaları Nelerdir?

    

İnteraktif pazarlama stratejilerinden biri olan sohbet pazarlaması, e-ticaretteki satışları artırmada etkilidir. Sohbet pazarlamasının faydalarından bazılarını şu şekilde açıklayalım:

    
  • Hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmenize olanak tanır.
  • Müşterilerinizin memnuniyetini artırır.
  • Satış döngüsünü hızlandırır yani kısa zamanda daha fazla satış yapmanızı sağlar.
  • Müşterilerinizle daha güçlü ilişkiler kurmanıza yardımcı olur.
    

Conversational marketing uygulamasını yaparken ayrıca önem vermeniz gereken bazı noktalar bulunur. Aksi hâlde uyguladığınız pazarlama stratejilerinden istediğiniz verimi alamayabilirsiniz. 

    

Sohbet Pazarlaması Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

    

Sohbet pazarlaması yazılımlarını web sitenize uygulamadan önce bazı konulara dikkat etmenizde fayda var. Bu konular şu şekilde:

    
  • Sohbetin ne zaman yapılacağına müşteri karar versin: Sohbet pazarlamasında en önemli konu, sohbetin müşteriler tarafından istedikleri zamanda ve şekilde olmasıdır. Bu nedenle 7/24 ulaşılabilir olmanız önemli.
  • Sohbetinizin sonuç odaklı olmasına özen gösterin: Sohbet sırasında müşterilerin sorularına anında çözüm bulmak her zaman kolay olmayabilir. Böyle bir durumda müşterilerinizin sisteme e-posta bırakmasını rica edebilir ve sorunun en kısa zamanda çözüleceğini açıklayabilirsiniz. 
  • Sohbetin kalitesi eşit olsun: Müşteri temsilcileri yoluyla yaptığınız sohbet pazarlamasında hizmetinizin kalitesini korumanız önemli. Yani ürün veya hizmetlerinizi iyi tanımalı ve potansiyel müşterilerin sorularına efektif cevaplar vermelisiniz. İletişim standardınız da yüksek ve tutarlı olmalı.
    

E-ticarette satışları artırmak ve büyümeyi sağlamak için müşteri deneyimini güçlendirmek en önemli adımlardan biridir. Sohbet pazarlaması da bu anlamda uygulayabileceğiniz güçlü stratejilerdendir.

    

Bu maddeyle yazımızın sonuna geliyoruz. Okumaya devam etmek isterseniz “Dijital Pazarlamada Mikro Site Nedir, Nasıl Kullanılır?” başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.