02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Omnichannel Marketing Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  •     
  •     
Blog
10.06.2021

Omnichannel Marketing Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

     

    

E-ticaret sektörü 2020 yılında bir önceki yıla göre %85 oranında büyüdü. Şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırması dolayısıyla bu büyümenin önümüzdeki yıllarda da benzer şekilde devam edeceği düşünülüyor. Sektördeki pazarlama araçları da yeni nesil yöntemler sayesinde gelişiyor. Omnichannel pazarlama kavramı, bu yeni nesil yöntemler içerisinde önemli bir yerde duruyor. Birleşik bir yaklaşıma sahip olan bu kavram, tüm kanalları bütünsel olarak algılamak ve yönetmek üzerine çalışıyor. 

    

Bu yazımızda son yıllarda öne çıkan pazarlama kavramlarından biri olan omnichannel marketing’i inceleyeceğiz. Beraber detaylandıralım. 

    

Omnichannel Marketing: Çok Kanallı Pazarlama

    

Omnichannel marketing kavramı Türkçede çok kanallı pazarlama olarak ifade ediliyor. Hedef kitle ile iletişime geçilebilecek tüm kanalların aktif olarak kullanılmasını içeren bu strateji, dijital kanalların yanı sıra geleneksel kanalları da kapsıyor.

    

Omnichannel pazarlama yapılırken internetten satış yapan e-ticaret siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya ve e-posta pazarlama gibi yöntemlerin yanında fiziksel mağazaların da dahil edildiği bir model uygulanır. 

    

Omnichannel marketing'in amacı, müşteri deneyimini ve memnuniyetini en üst seviyeye taşımaktır. Müşteriniz neredeyse hizmeti oraya götürmeniz gerekir. Bu çok kanallı model içerisinde online alışveriş sitenizin, mobil uygulamanızın, sosyal medyanızın, fiziksel mağazanızın ve teslimat ağınızın birbirleriyle entegre şekilde çalışması gerekir. 

    

Peki, omnichannel marketing stratejisi uygularken nelere dikkat etmelisiniz? Maddeler halinde inceleyelim. 

    

Kullanıcı Verilerinden Yararlanın

    

Dijital dünyanın en başta gelen özelliklerinden bir tanesi ölçülebilir olmasıdır. Bu nedenle çok kanallı bir strateji uygularken kullanıcı verilerinden faydalanmanız hayli önemlidir. Bu sayede kime hitap ettiğinizi bilir, persona oluşturabilir ve bu verilere göre kampanyalarınızı ve süreçlerinizi geliştirebilirsiniz. 

    

Nitelikli Kullanıcı Deneyimi Oluşturun 

    

Omnichannel marketing yaparken kanal fark etmeksizin tüm kullanıcılara markanızın genel kurallarına uygun şekilde ulaşabilmeniz gerekir. Kullanıcılar web sitesinden, mobil uygulamadan, sosyal medyadan aynı nitelikte hizmet almalıdır ki omnichannel marketing stratejiniz başarılı olsun.

    

Dolayısıyla omnichannel marketing’in olmazsa olmazlarından biri kullanıcı deneyimidir. Ayrıca bütün iletişim kanalları amaçları ve araçları doğrultusunda genel standarlarınıza ek özel bir müşteri deneyimi de sunabilir

    

Omnichannel İçin Kullanılabilecek Araçlardan Faydalanın

    

Omnichannel yaklaşımı ile sadece doğrudan satış değil, etkileşim de alınabiliyor. Bu yüzden bu yaklaşım da marka deneyimi hayli önemli ve bu yaklaşımı uygulamak isteyen şirketlerin teknik alt yapılarını da detaylı bir şekilde planlaması gerekiyor.

    

O yüzden Omnichannel marketing yaparken cloud sistemlerini, otomasyon sağlayıcıları ve analytics özellikleri olan uygulamarı incelemelisiniz. Ayrıca Insider ve Sap Commerce gibi araçlara da bakabilirsiniz.

    

Doğru Kanalları Seçin

    

Omnichannel marketing stratejisinde dikkat edilmesi gereken noktalardan bir tanesi de doğru kanalları seçebilmektir. Verimli olamayacağınız ve nitelikli kullanıcı deneyimi sunamayacağınız bir kanalı omnichannel stratejinize dahil etmemelisiniz. 

    

Bu nedenle kanal seçimi yaparken müşteri verilerini doğru şekilde analiz etmelisiniz ve bu veriler doğrultusunda hareket etmelisiniz. 
Bu öneri ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin KPI Örnekleri Nelerdir? yazımıza geçebilirsiniz.