02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Sevgililer Günü’nde E-Ticarette Satışları Artıracak 5 Öneri

  •     
  •     
Blog
07.02.2022

Sevgililer Günü’nde E-Ticarette Satışları Artıracak 5 Öneri

     

    

Sevgililer Günü, e-ticaret siteleri için büyük bir fırsat. E-ticaret siteleri Sevgililer Günü’nde pazar rekabetinde farklarını ortaya koyarak pay edinebilir veya var olan paylarını büyütebilir. Bu doğrultuda Sevgililer Günü kampanyalarını, güne özel ürün önerileri ve günün enerjisini yansıtan içerikler, web sitenizin başarısını olumlu olarak etkiler. 

    

Peki, web siteniz bu özel gün için hazır mı? Değilse doğru yerdesiniz. Çünkü “Sevgililer Günü’nde e-ticaret satışları nasıl artar?” sorusunu sizin için cevapladık. Birlikte göz atalım.

    
  • Web Sitenizi Ziyaret Edecek Müşterilerinizi Sınıflandırın
    

Etkili bir pazarlama kampanyasında alıcıları sınıflandırmak, satışları arttırmak için olmazsa olmazlardan biridir. 14 Şubat için de doğru ürünü doğru yerde pazarlamak önemli. 

    

Bu noktada Sevgililer Günü’nde online satışları arttırmak için ürün ve hizmetlerinizi cinsiyet, ilgi alanları, yaş gibi markanıza uygun kategorilere ayırabilirsiniz. Tabii sitenizde kategorilere ayırdığınız ürünleri görselleştirerek kullanıcıların ilgisini çekmeyi unutmayın. Bu şekilde onları hediye alma konusunda harekete geçirebilirsiniz.

    
  • Hızlı Teslimat Seçeneği Sunun
    

Özel günlerde insanlar sevdiklerine hediye alırken her şeyin sorunsuz olmasını ister. Erken hazırlanan bir hediye ile ilgili sorunlar varsa da kısa sürede çözülebilir. Ancak tüketiciler bazen ürünleri satın alma konusunda hızlı davranamayabilir. 

    

Satış sayfanızda aynı gün kargo ya da mümkünse gün içi teslimat gibi hızlı kargo seçenekleri sunarak müşterilerinizi, ürünü satın almak için harekete geçirebilirsiniz. 

    
  • Alıcılara Hediye Konusunda Yol Gösterin
    

Özellikle Sevgililer Günü’nde insanlar alacakları hediyenin tutarına çok odaklanmaz. Çiçek, kolye, çikolata gibi ürünler bu özel günde yüksek satış rakamlarına ulaşırken faydalı öneriler de mutlaka değerlendirilir. Bu doğrultuda tüketicilere, alacakları hediyeler için küçük önerilerde bulunabilirsiniz. 

    

Web sitenizin satış sayfasında “Sevgililer Günü’nde çok satılanlar” veya “Sevgililer Günü hediye trendleri” gibi başlıklar oluşturabilirsiniz. Çünkü talep gördüğü kanıtlanmış ürünler, kararsız ya da ne aradığını bilmeyen kullanıcılar tarafından daha kolay tercih edilebilir.

    
  • Sevgililer Günü’nde Yalnızları Düşünen Kampanyalar Yapın
    

Şubat ayının 11’inde kutlanan “Single Day” yani “Yalnızlar Günü”nde e-ticaret satışlarında araştırmalara göre ciddi bir artış yaşanıyor. Üstelik buna paralel olarak Sevgililer Günü’nde de sevgilisi ya da eşi olmayan kişiler kendilerine hediye alma eğiliminde. Buradan hareketle web sitenizde satışları arttırmak için insanların kendilerine alacakları hediyeler konusunda bir kampanya yapabilirsiniz. 

    

Sitenizde “Kendinize”, “Yalnız Değilsiniz”, “Kendin İçin” gibi kategori isimleriyle kalıpların dışına çıkabilirsiniz. Bu sayede Sevgililer Günü’nde e-ticaret satışlarınıza ivme kazandırmış olursunuz.

    
  • Hizmetiniz ve Kampanyanız Arasında Derin Bağ Kurun
    

14 Şubat için çok uygun bir e-ticaret sitesi olmayabilirsiniz. Ancak merak etmeyin! Yaratıcı ve sıradışı fikirlerle çok basit düşünerek ürün-kampanya ilişkisini maksimum seviyede tutabilir ve Sevgililer Günü alışverişlerinizi arttırabilirsiniz. Çünkü pazarlama çalışmalarında markanızın sunduğu hizmet veya ürün ile tekliflerinizin alaka düzeyi her zaman can alıcı bir noktadadır.

    

Mesela WWF (Dünya Doğayı Koruma Vakfı), gelirlerinin bir kısmını yine doğaya bağışlayacak şekilde sürdürülebilir materyaller ve yöntemler kullanarak tekstil ağırlıklı satış yapıyor. Geçtiğimiz yıllarda WWF, Sevgililer Günü için bir reklam kampanyası hazırladı. Kampanyada asıl sevilenin doğa olduğundan yola çıkarak tüketicileri doğayı korumaları için NHS’ye (Ulusal Sağlık Sistemi) bağış yapmaya teşvik etti. Kampanyanın büyük ses getirdiğini söylememize gerek bile yok. Yani yapmanız gereken, marka-kampanya ilişkisini doğal ve yaratıcı bir şekilde oluşturarak kendi dijital pazarlama kampanyanızı bulmak.
Sevgililer Günü’nde e-ticaret firmanız ya da markanızın satışlarına ivme kazandırmak için dijital pazarlama stratejilerinizi nasıl geliştirebileceğinizden bahsettik. Sevgililer Günü’nde en çok satılan ürünler hakkında bilgi sahip olup en uygun stratejiyi uygulayarak satışlarınızı artırabilirsiniz.