Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
İnternet üzerinde görünür olmaya çalışan şirketlerin çoğu SEO ya da Türkçesiyle Arama Motoru Optimizasyonu ile ilgili yaptıkları çalışmalardan sonuç alamıyor. Çünkü küçük yerel işletmelerden büyük ölçekli firmalara kadar bu konuyla ilgili hatalı SEO çalışmaları yapılıyor ve sonuçlar analiz edilmiyor.
SEO hataları, doğal olarak Google tarafından algılanıyor. Böylece hatalı web sitesi, Google aramalarının üst sıralarında kendine yer bulamıyor. Sonuç olarak da sitesine ziyaretçi çekemiyor. Ayrıca SEO çalışması yapmak; sadece bu sıralamada yukarıda yer almak değil, güvenilir bir marka algısı oluşturmakla da ilgili.
Bu nedenle yazımızda yapmaktan kaçınmanız gereken ve sıkça yapılan Arama Optimizasyonu (SEO) hatalarından bahsedeceğiz.
Web Sitesini Mobil Uyumlu Yapmamak
Gün içinde neredeyse elimizden düşürmediğimiz cep telefonlarının ve tabletlerin artık kullanım amacı olarak bilgisayarlardan çok farkı kalmadı. Bu yüzden sitenizin “responsive” Türkçe anlamıyla “farklı ekran boyutlarına uyumlu” olması gerekir. Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol etmek ve mobil uyumlu hale getirmek, sitenizi arama motorundaki web sayfaları arasında mutlaka yukarıya taşıyacaktır.
Eski Tarz SEO Tekniklerinde Israrcı Olmak
Google düzenli olarak algoritmasını değiştiriyor, dolayısıyla bu değişim SEO’ya da yansıyor. Yıllar önce kullanılan teknikler artık geçerli değil. Üst sıralarda yer almak istiyorsanız sitenizi sürekli güncel tutmanız, modern SEO teknikleri kullanmanız ve trendleri takip etmeniz gerekiyor.
Metin Dışında İçerik Kullanmamak
Metin tabanlı içerikler, tüm web sitelerinin tercih ettiği bir yöntem. Ancak Google’da sadece metin değil; video, podcast, fotoğraf, infografik gibi içerikleri de kullanmanız faydalı olacaktır. Çünkü bu kullanımlar web sitenize trafik çekmenizi sağlar ve ziyaretçi sayısında belirgin şekilde olumlu değişimler yaratabilir.
Sayfa Başlık ve İçeriklerinin Özgün Olmaması
Google’ın içeriğinizi yorumlayabilmesi için içeriğin kapsayıcı ve sorulara cevap veren türde nitelikli olması gerekir. Tabii ki yazdığınız içeriğin ziyaretçileriniz tarafından da kolayca okunabilmesi hedefiniz olmalı. Hazırladığınız içeriğin kendisinin ve başlığının özgün olması da şart. Çünkü Google özgün içerik sever ve onu yukarı taşır.
Web Sitesinin Yavaş Yüklenmesi
Sık yapılan SEO hatalarının başında geç yüklenen web siteleri geliyor. Eğer web siteniz yavaş yükleniyorsa Google bunu analiz eder ve sıralamalarda yeriniz alt sıralar olur. Bu durumun tam tersi olarak hızlı yükleniyorsa hemen üst sıralara taşır. Bu durumu çözebilmek ve sitenize uygun öneriler alabilmek için Google sayfa hız testi aracını kullanabilirsiniz.
Ayrıca web sitenizdeki görselleri optimize etmek, sitenizin yüklenme hızı konusunda size mutlaka fayda sağlar.
Ziyaretçileri Web Sitesinde Tutamamak
Ziyaretçilerin sayfaya gelmelerini sağladıktan sonra yapılacak diğer şey, web sitesinde kalmalarını sağlamak. Bunun için sitenizin içindeki sayfalar arasında gezinmeleri, harekete geçmeleri amacıyla çeşitli teşvikler sunmanız gerekir. Ayrıca eklediğiniz bağlantılı içerikler de hem ziyaretçilerin hem de Google’ın sitenizdeki içerikleri anlamlı ve ilgi çekici bulmasını sağlar.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Web Sitelerine Trafik Çekmenin Püf Noktaları yazımıza geçebilirsiniz.