Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Dijital dünyanın içine doğan Z kuşağı; dünya görüşleri, karakteristik özellikleri ve tüketici profilleri ile hayata farklı bakan bir jenerasyon olarak dikkat çekiyor.
Aynı zamanda “internet kuşağı” olarak da anılan bu kuşak, çok geniş bir tüketici topluluğundan oluşuyor. Bu nedenle internetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da online alışveriş platformları açısından bu kuşağa ulaşabilmek önem arz ediyor.
O yüzden bu yazımızda Z kuşağının e-ticarete etkisinden ve Z kuşağının ilgisini çekebilmek için dikkat edilmesi gerekenlerden bahsedeceğiz. Fakat öncelikle Z kuşağını biraz daha yakından tanıyalım.
Z Kuşağı: Dijitale Yön Veren Çocuklar
1996 senesinden itibaren dünyaya gelen bireylerin oluşturduğu kuşağa “Z kuşağı” adı veriliyor. Her şeyin giderek dijitalleştiği bir çağda doğmuş olmaları sebebiyle teknolojiyle oldukça iç içe yaşayan bu jenerasyon, “iGeneration” olarak da biliniyor. Bu kuşak için de sosyal medya ve sanal profiller olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. Çünkü vakitlerinin büyük kısmını online dünyada geçiriyorlar.
Girişimci, yenilikçi ve özgür karakterleri ile öne çıkan Z kuşağı; araştırmalara göre aynı zamanda çabuk sıkılan, çabuk tüketen ve çok hızlı yaşayan bir kuşak olarak da dikkat çekiyor. Ayrıca Z jenerasyonu, rutin işleri yapmayı sevmeyen ve disiplinden hoşlanmayan bir kuşak olduğu için otorite figüründen de hazzetmiyor.
İnternet evreninde her şeyin bir alternatifini bulabilen bu kuşak; çeşitliliği, hızı, özgürlüğü ve yeniliği e-ticaret sektöründe de arıyor. Peki, e-ticaret siteleri Z kuşağını etkilemek için ne yapabilir?
Z Kuşağının İlgisini Çekmek İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
Öncelikle bir e-ticaret sitesi ya da online alışveriş platformu, hedef kitle olarak Z jenerasyonuna hitap ediyorsa bu kitleye doğru şekilde yaklaşmalıdır. Çünkü özellikle geleneksel ve klasik pazarlama yöntemleri, bu gruba karşı ikna edici değil. Onun yerine Z jenerasyonuna yeni nesil pazarlama yöntemlerini uygulamak gerekiyor.
Bu kuşağın ilgisini çekebilmek için dikkat edilmesi gerekenlerin başında da iletişim dili ve yöntemi gelir. Vakitlerinin çok büyük bir bölümünü sosyal medyada geçiren bu gruba geleneksel pazarlamacılık anlayışı ile seslenmek hata olur. Bu nedenle Z kuşağına hitap eden e-ticaret sitelerinin, sosyal ağlara ve dijital mecralara uygun bir dil benimsemesi gerekir.
Z jenerasyonuna hitap ederken reklam ögelerini de çok fazla ön planda tutmamak gerekir. Çünkü bu kuşak için özgünlük ve orijinallik oldukça önemli. Ayrıca bu kuşakta mobil kullanım da hayli yaygın olduğu için e-ticaret sitelerinin mobil optimizasyonu çok kritik bir detay.
Bunun yanı sıra video ağırlıklı iletişim dili kullanmak ve Instagram’ın yeni özelliklerinden aktif şekilde yararlanmak da hayli önemli. Son olarak görselliğin ağırlıklı olduğu bir iletişim tasarlamak ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak da Z kuşağının ilgisini çekebilmek açısından dikkat edilmesi gerekenler arasında bulunuyor.
Bu öneriler ile de yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin KPI Örnekleri Nelerdir? yazımıza geçebilirsiniz.