02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.


  •     
  •     
E-Ticaret
2020

E-ticarette En Çok Yapılan Lojistik Hataları Nelerdir?

Ürünlerin tedarikçiden ya da üreticiden toplanmasına, depoya getirilmesine ve devamında kullanıcılara ulaştırılmasına lojistik adı veriliyor. Lojistik kavramı, başarılı bir e-ticaret operasyonunun en önemli olgularından birisi olarak karşımıza çıkıyor.

Online alışverişin gerçekleşmesinin ardından siparişlerin doğru şekilde yönetilmesi ve ürünlerin hızlı şekilde alıcılara ulaştırılması, müşteri memnuniyetini doğrudan etkiliyor. İnternetten satış yapan e-ticaret firmaları; satıcı ile alıcı arasında bir köprü görevi gören bu lojistik operasyonları, kendi bünyelerinde oluşturulan departmanlar ya da çözüm ortakları üzerinden yönetiyor.

Ancak e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının karşılaştığı sorunların başında, ürün teslimatında yaşanan aksaklıkların geldiği gözlemleniyor. Ürünleri tedarik edememekten ötürü karşılaşılan teslimat sorunları da müşteri memnuniyetini olumsuz şekilde etkiliyor ve kullanıcıların depo yönetimi açısından gelişmiş başka firmalara yönelmesine yol açıyor.

Bu yazımızda sizn için en çok karşılaşılan lojistik hatalarından bahsedeceğiz ve bu tür sorunların önüne geçmenize yardımcı olacağız. Hazırsanız başlayalım ve maddeler halinde inceleyelim.

Stok Değerlerine Hakim Olmamak

E-ticaret firmalarının lojistik operasyonlarına dair yaşadığı sorunların başında stok durumları geliyor. Stok sayımları doğru yapılmadığı ya da stok alt limitleri belirlenmediği için kullanıcılardan sipariş aldıktan sonra ürünün depoda olmadığı anlaşılabiliyor. Bu da sipariş edilen ürünün başka bir tedarikçiden elde edilmesine ve teslimat sürecinin uzamasına yol açıyor. En kötüsü ise sipariş edilen ürünün temin edilemediğini kullanıcıya iletmek oluyor. Bu durumda müşteri memnuniyetsizliği oldukça artıyor.

Bu tür sorunlara karşılaşmamak için stokları doğru şekilde yönetmek ve stokların durumunu anlık görmek gerekiyor.

Depo Yönetimini Kişi Odaklı Yapmak

Lojistik operasyonlarında yapılan bir başka önemli hata da operasyonu kişi odaklı şekilde yönetmeye çalışmak. Operasyonel süreçlerde tüm sorumluluğu ve hakimiyeti bir kişiye vermektense sistematik şekilde dağıtmak gerekiyor. Artık her şeyin dijitalleştiği ve kayıt altına alındığı bir çağda yaşıyoruz.

Bu nedenle lojistik sürecini yönetirken ve depo yönetimini yaparken olabildiğince sistem odaklı olmak gerekiyor. Tüm ürünlerin barkodlandığı, kayıt altına alındığı ve tüm çalışanların sürece hakim olduğu bir yapı kurmak, sürecin daha sağlıklı çalışmasını sağlayacaktır.

Kargo Gönderimlerinin Takibini Yapmamak

Lojistik sürecini yönetirken kargo ile gönderdiğiniz ürünlerin takibini yapmanız ve müşterilerden geri bildirim almanız oldukça önemlidir. Unutmamalısınız ki lojistik süreci, ürünler alıcıya ulaştığında sona eriyor.

Bu nedenle müşterilerinizin kargolarını da takip etmelisiniz. Sizden kaynaklı olmayan gecikmeler yaşanması halinde de bunları telafi edecek yedek planlarınız olmalı. Müşterilerinize alternatif kargo seçenekleri sunmanız, akıllıca bir çözüm olacaktır.

Öncelikli Ürünleri Belirlememek

Lojistik sürecinde yaşanılan problemlerden biri de ürünleri önceliklendirmede görülür. E-ticaret sitenizde satış yaparken diğer ürünlerinize göre daha çok talep gören ürünleri belirlemenizde fayda vardır. Popüler ürünleri belirleyebilir ve bu ürünlerin stok alt limitlerini diğer ürünlere göre farklı tutabilirsiniz.

Öncelikli ve popüler ürün gruplarında ek stoklar tutmak, bu ürünlere gelen talebi daha hızlı şekilde karşılamanızı ve lojistik sürecini doğru şekilde yönetmenizi sağlar.

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Firmalarındaki Harcamalar Nasıl Azaltılır? başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.