02
İPARA FARKI İNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticarette Kullanabileceğiniz Yaygın Pazarlama Biçimleri Nelerdir?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
27.06.2020

E-ticarette Kullanabileceğiniz Yaygın Pazarlama Biçimleri Nelerdir?

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının farklı kitlelere ulaşması ve marka sadakatini oluşturması için çeşitli pazarlama yöntemlerinden faydalanması gerekir. Ayrıca bu tür firmalar için farklı pazarlama yöntemlerini kullanmak, markanın gelişimi ve bilinirliğini artırmak adına da gereklidir. Pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanaldan yönetmek ve farklı amaçlara cevap verebilmek, markanın kapsamını geliştirir.

    

Bu yazımızda e-ticaret firmalarının kullanabileceği popüler ve yaygın pazarlama biçimlerinden bahsedeceğiz. Hazırsanız başlayalım ve pazarlama stratejilerinize göre en doğru yöntemi seçmenize yardımcı olalım.

    

Influencer Pazarlama

    

Influencer pazarlama, markaların son yıllarda en çok kullandığı pazarlama yöntemlerinden. Bir trend halini alan bu yöntem, tanınmış kişi ya da hesaplarla markanız ve ürünleriniz adına iş birlikleri yapmak üzerine kurulu.

    

Tabii bu pazarlama biçiminden faydalanırken markanızın konumu ile çalışmak istediğiniz influencer’ın aynı noktada kesişmesi oldukça önemli. O yüzden çalışacağınız influencer’ı seçerken hitap ettiği kitleyi, bilgi birikimini ya da uzmanlığını gözden geçirmek ve ona göre içerikler üretmek gerekiyor.

    

SEM (Arama Motoru Pazarlama)

    

Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlama) yani SEM, son yılların en yaygın şekilde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında. Özellikle online alışveriş markalarının sıklıkla kullandığı bir yöntem olan SEM, arama motorları üzerinden sitenize trafik çekmeye yardımcı oluyor. Günümüzdeki en popüler SEM aracı ise Google Adwords.

    

Ayrıca SEM’in yanı sıra mutlaka e-ticaret siteniz için SEO (Search Engine Optimization) çalışmaları yapmanız da gerekiyor. SEO çalışmaları ile sitenizdeki içerikleri arama motorlarına uyumlu hale getirebilir ve kullanıcıların aramalarında üst sıralarda çıkmayı başarabilirsiniz.

    

Sosyal Medya Pazarlama

    

Kullanıcı alışkanlıklarını ve mobil cihazların kullanımının yükselişini göz önünde bulundurduğumuzda sosyal medya pazarlaması, e-ticaret siteleri için olmazsa olmaz hale geldi diyebiliriz. Markanızın sosyal medya ağlarını aktif bir şekilde kullanmak, marka bilinirliği açısından oldukça önemli.

    

Sosyal ağları etkili şekilde kullanarak markanıza ait hesapları büyütebilir, kullanıcılardan geri dönüş alabilir ve ulaşmak istediğiniz grupları sitenize yönlendirebilirsiniz.

    

İçerik Pazarlama

    

Content marketing ya da içerik pazarlama; son yıllarda çok daha değerli hale gelmiş pazarlama türleri arasında. İçerik pazarlama yöntemi ile metin, infografik, video ya da podcast gibi içerikler üretebilirsiniz. Böylece kullanıcılarınıza hem çeşitli bilgiler verebilir hem de onları ürünlerinize yönlendirebilirsiniz. Ayrıca sitenize açacağınız blog bölümüyle kullanıcılarınıza düzenli şekilde ulaşabilirsiniz.

    

E-Posta Pazarlama

    

E-posta pazarlama biçimi son yıllarda biraz geride kalsa da hala geçerliliğini koruyan ve kullanıcıların yüksek oranda geri dönüş sağladığı bir pazarlama türüdür. Bu pazarlama yöntemi ile kullanıcılara doğrudan ulaşma şansına erişebilirsiniz. Ayrıca yapacağınız kampanyalar ile tüketicilere kişiselleştirme özellikleri de sunabilirsiniz.

    

E-posta pazarlama doğru şekilde kullanıldığında e-ticaret siteleri ve firmaları açısından olumlu sonuçlar doğuracak etkili bir pazarlama türüdür.

    

E-posta pazarlama önerisi ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Youtube İçeriklerinin E-ticaret Firmaları İçin Önemi Nedir? içeriğimize geçebilirsiniz.