02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Refund (İade) Hangi Durumlarda Geçerlidir?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
14.07.2020

Refund (İade) Hangi Durumlarda Geçerlidir?

     

    

Satın alınan ürünün iade edilmesi anlamına gelen refund (iade) işleminin geçerli olduğu durumlar hakkında detaylı bilgileri bu yazımızda bulabilirsiniz!

    

Refund (İade) Hangi Durumlarda Geçerlidir?

    

Satın alınan ürünün iade edilmesi işlemine refund (iade) denilmektedir. Temelde, ürünün beklentileri karşılamaması, arızalı olması, kullanılmış olması ya da alıcının fikir değiştirmesi gibi nedenlerle gerçekleştirilen refund (iade) işlemi, ürünü satıcıya göndererek, ücretin geri alınması şeklinde gerçekleştirilir. iPara olarak bu yazımızda, refund yani iade işlemleri hakkında bilinmesi gereken konulara değindik.

    

Refund (İade) İşleminin Geçerli Olduğu Durumlar

    

Ülkemizde, online alışverişlerde geçerli refund (iade) şartları, fiziksel mağazadan yapılan alışverişlerden farklı ve daha kapsamlıdır. İnternet üzerinden bir ürün aldığınızda, herhangi bir neden göstermeden, 14 gün içerisinde üründen cayma hakkınız vardır. Ancak bu hak belirli ürünlerde ve şartlarda geçerliliğini kaybetmektedir.

    

Refund (İade) İşleminin Geçersiz Olduğu Durumlar

    

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un açık bir şekilde dile getirdiği durumlarda, internet üzerinden satın almış olduğunuz ürün ya da ürünlerden cayma hakkınız ortadan kalkar ve refund (iade) hakkından yararlanamazsınız.

    

Bu durumlar;

    
  • Kişiye özel olarak hazırlanmış ürünler: Eğer ürün ayıplı değilse; alıcının beden ölçülerine göre hazırlanmış giysi ya da alıcının isteği doğrultusunda hazırlanmış mobilya gibi ürünler, cayma hakkı kapsamı dışındadır ve refund (iade) edilemez.
  • Son kullanma tarihi geçebilecek ya da çabuk bozulabilen ürünler: Gıda ürünleri ya da canlı çiçek gibi ürünler, eğer ayıplı değilse cayma hakkı kapsamı dışındadır.
  • Hijyen riski taşıyan ürünler: İç çamaşırı, kulak içi kulaklık gibi, paketi açılıp denendikten sonra hijyen riski taşıyan ürünler için refund (iade) işlemi gerçekleştirilemez.
  • Kitap ve DVD gibi ürünler: Kitap, dergi ya da bilgisayar sarf malzemeleri gibi ürünlerde paket açıldıktan sonra refund (iade) işlemi gerçekleştirilemez.
  • Çeşitli hizmetler: 14 günlük cayma hakkı süresi dolmadan önce ve alıcının onayı ile alınmaya başlanan hizmetlerde refund (iade) işlemi gerçekleştirilemez.
  • Başka ürünlerle karışabilen ürünler: Kullanımı için başka ürünler karıştırılan ürünleri tekrar eski haline getirmek mümkün olmadığından, bu ürünlerin refund (iade) işlemi gerçekleştirilemez.
    

Refund (İade) İşlemi Nasıl Gerçekleştirilir?

    
  • Refund (iade) işlemine karar verildikten sonra, satıcıya yazılı olarak ya da kalıcı veri saklayıcısı (sms ya da e-posta gibi) aracılığıyla bildirimde bulunmak gerekmektedir.
  • Satıcıya yapılan bildirimden sonraki 10 gün içerisinde ürünü satıcıya karşı taraf ödemeli olarak göndermek gerekmektedir.
    

Refund (İade) ile Chargeback (Ters İbraz) Arasında Fark Var mıdır?

    

Tüketiciler tarafından sıklıkla karıştırılan refund ve chargeback, birbirinden farklı iki kavramdır. Refund (iade) işlemi tamamen yasal bir süreç sonunda ürünün iade edilmesi anlamına gelirken, chargeback (terz ibraz) işlemi kart dolandırıcılığı gibi işlemler sonucunda ortaya çıkan yasa dışı işlemlerde geçerli olan uygulamadır.

    

iPara ürün ve hizmetleri, eticaret ve pazarlama gibi konularda bilgiler içeren yazılarımıza ulaşmak için web sitemizde yer alan blog bölümünü ziyaret edebilir; iPara ürün ve hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.