02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Yılbaşında E-ticarette Satışları Artırma Yöntemleri Neler?

  •     
  •     
Blog
04.06.2020

Yılbaşında E-ticarette Satışları Artırma Yöntemleri Neler?

     

    

Yılbaşı dönemi, markaların ve e-ticaret sitelerinin yıllık ciro hedeflerini yakalamak için en çok önem verdikleri dönemlerin başında gelir. Bu dönemde müşteriler hem kendileri hem de yakınları için yoğun şekilde alışveriş yaptıkları için satışlarda patlama yaşanır.

    

Bu önemli fırsatı mümkün olan en yüksek satış oranı ile kapatabilmek için ise e-ticaret sitenizin yılbaşı dönemini en iyi şekilde karşılaması gerekir. Peki, özellikle internetten alışverişin arttığı yılbaşında satışları artırmak ve bu dönemi en kârlı şekilde tamamlamak için neler yapabilirsiniz? Yılbaşı sezonunu en iyi şekilde geçirmek için dikkat etmeniz gerekenlere göz atalım.

    

İlgi Çekici Kampanya Stratejileri Oluşturun

    

Yılbaşı döneminde alışveriş yapmaya oldukça meraklı olan kullanıcılar, online satış yapan farklı web sitesi ve markaları takip ederler, ürünlerin fiyatlarını karşılaştırırlar. Bu nedenle dikkat çekici yılbaşı indirim kampanyaları ve stratejiler oluşturmak gerekir.

    

“Bir ürün alana bir ürün bedava”, “bir ürün alana ikinci ürün %50 indirimli” gibi kampanyaların yanı sıra kişiye özel promosyonlar, belli ürünlerde çoklu alımlarda indirim gibi stratejiler de geliştirilebilir. Ayrıca indirimli ürünlerin hızla tükenebileceğini göz önünde bulundurarak stoklarınızı kontrol etmeyi de ihmal etmeyin.

    

Yılbaşına Özel Kategori Hazırlayın

    

Genellikle internetten alışveriş yapan kullanıcılar, yılbaşı gibi özel günlerde seçenekler arasında boğulurlar. Çünkü ürün seçeneklerinin çokluğu kafa karıştırıcı olabilir. Bu nedenle de tüketicilerin doğru şekilde yönlendirilmeleri gerekir.

    

Dolayısıyla böyle dönemler için e-ticaret sitenizde özel bir kategori hazırlamanız önemlidir. Bu özel kategoriler, tüketicilerin ürünler arasında kaybolmasını engeller. Ayrıca kullanıcılara bu dönemler yani yılbaşı için özel ürün tavsiyelerinde de bulunabilir ve fırsat ürünlerini bu kategoride sergileyebilirsiniz.

    

Mobile Uyumlu Olun

    

2019 itibarıyla dünya nüfusunun %67'si interneti mobil şekilde kullanıyor. Bu istatistik de gösteriyor ki online alışveriş konusunda ve e-ticaret sektöründe geri kalmak istemiyorsanız e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan, mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntülendiğinden emin olmalısınız. Özellikle yılbaşında satışları artırmak için her tür cihazdan ulaşılabilir olmanız şart.

    

İçeriklerinizi Yenileyin

    

Bu dönemlerde kullanıcılar daha çok arama yaptığı için sitenizdeki içerikler, arama motorlarında öne çıkmanız açısından önemli bir detay haline gelir. O yüzden bu dönemde ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlattığınız, kullanıcılara doğrudan seslendiğiniz içeriklerinizi arama motorlarında öne çıkacak şekilde yenilemek önemlidir. Tüm içerikleri SEO’ya uyumlu hale getirmek ve görsellerinizin kalitesini arttırmak, sitenizin performansını iyileştirir, satışların artmasına yardımcı olur. Ayrıca yılbaşı temalı web sitesi tasarımlarını da müşterinin ilgisini çekme amacıyla değerlendirebilirsiniz.

    

Müşterilerinizle İletişime Geçin

    

Kampanyaların yoğunlaştığı ve rekabetin arttığı yılbaşı döneminde e-ticarette satışları artırıp hedeflenen hacmi yakalamak için müşterilerinize farklı kanallar üzerinden de ulaşmanız gerekir. Dolayısıyla sosyal medyayı, e-posta pazarlamayı ve hatta offline ilanları değerlendirebilirsiniz. Ayrıca bu dönemde yeni müşterilere ulaşmak kadar eski müşterilerinizi de sizden alışveriş yapmak konusunda etkilemelisiniz. Bunun için de eski müşterilere özel yılbaşı kampanyalarınızı duyurduğunuz e-postalar gönderebilir, yenilenen ürün ve hizmetlerinizi anlatabilirsiniz.

    

Ödeme Konusunda Pratik Çözümler Sunun

    

Yılbaşı gibi e-ticarette rekabetin arttığı dönemlerde sitenizdeki sepet terk oranlarını azaltmak için kullanıcılarınıza ödeme konusunda güvenilir, hızlı ve pratik çözümler sunmalısınız. Sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri, yılbaşında online alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir.

    

Bu konuda alternatif ödeme çözümleri sunan iPara size yardımcı olabilir. Ödeme almanın kolay yolu olan iPara ile e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilir ve müşteri memnuniyetini sağlayarak sepet terk oranını düşürebilirsiniz. Bu da size yılbaşı döneminde satışları artırmak olarak döner.