02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Sitenizde Kullanacağınız Video İçerik Trendleri Hangileri?

  •     
  •     
Blog
06.06.2020

E-ticaret Sitenizde Kullanacağınız Video İçerik Trendleri Hangileri?

     

    

Videolar günümüzde kullanıcıların en çok dikkat ettiği içerikler arasında yer alıyor. Hootsuite tarafından her yıl açıklanan “We Are Social” verilerine göre Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya uygulaması YouTube. Onu Instagram takip ediyor. Bu da demek oluyor ki e-ticaret sitenizi, güncele uygun olarak videolarla zenginleştirmeniz ya da uygun sosyal medya mecralarda videolar paylaşmanız, sizi rakiplerinizin önüne geçirecektir. Peki, günümüzde video trendleri ve dikkat edilmesi gereken konular neler?

    

Her Zaman Mobil Cihazlarla Uyumlu Videolar Hazırlayın

    

Günümüzde kullanıcıların çok büyük bir kısmı mobil cihazlar üzerinden YouTube ve Instagram’a bağlanıyor. Bu nedenle de video pazarlaması yapacağınız zaman mobil cihazlara öncelik tanımanız gerekiyor. Örneğin mobil veri ile videolar oynatılacağı için kullanıcılara daha kısa videolar sunmaya ve mesajınızı net bir şekilde iletmeye dikkat edebilirsiniz.

    

Ürün Kullanım ya da Görünüm Videoları Çok Önemli!

    

Kıyafet, vazo ya da sandalye ile ilgili fotoğraflar, satın almak isteyen kullanıcıların ilgisini yeterince çekmeyebiliyor. Bu nedenle kullanıcılara model üzerinde kıyafetin nasıl durduğunu ya da vazo içerisine çiçek yerleştirildiği zaman görünümün ne kadar değiştiği hakkında fikir veren videoların paylaşılması önemlidir. Yüklenen video’ları e-ticaret sitenizde yer alan ilgili sayfalarına yerleştirip kullanıcılara ürün ve hizmet ile ilgili bilgi verebilirsiniz.

    

Kullanıcı Deneyimi Videoları Seviliyor

    

İçerik pazarlaması konusunda kullanıcı deneyimi yıllardan beri beğenilen ve diğer kullanıcıları satın almaya teşvik eden bir noktada yer alıyor. Hedef kitle taraması yaptıktan sonra e-ticaret siteniz üzerinden sattığınız ürün ya da hizmetlerin hangilerinin beğenilip beğenilmediğini tespit etmeniz gerekiyor. Beğenilen özelliklerinizin ön planda olduğu videolar hazırlayıp imajınızı bu özellikler üzerinden şekillendirebilirsiniz.

    

“Kendin Yap” ya da “Nasıl Yapılır?” Videoları Paylaşın!

    

Genellikle kullanıcılar bir ürünün nasıl kullanılacağını ya da bir ürünle neler yapılabileceğini merak ediyor. “Nasıl yapılır?” ya da İngilizce adıyla “How to” videoları, YouTube ve Instagram kullanıcıları tarafından çok izleniyor. YouTube içerikleri için e-ticaret siteniz üzerinden sağladığınız ürün ya da hizmetlerin daha uzun anlatıldığı ve mümkün olduğunca görsel ile anlatımın beraber ilerlediği videoları tercih etmeniz gerekiyor. Instagram’da ise daha kısa videolar daha yüksek izlenme oranlarına ulaşıyor. Bir ürünün nasıl kullanıldığını anlatan ya da kullanıcıların sizin ürünlerinizi kullanıp kendi başlarına yapabilecekleri şeyleri içeren videolar üretmeniz yararlı olacaktır. Tabii Instagram videolarında dış ses yaygın olmadığı için görsel olarak tüm işlemlerin anlatılabilmesi önemlidir.

    

Dikey Videolara Dikkat Edin!

    

Cep telefonlarının giderek incelip uzaması, Instagram gibi uygulamaların dikey videolar paylaşmaya izin vermesini beraberinde getirdi. Kullanıcılar da yavaş yavaş dikey videolara alışıyor. Tabii kullanıcıların önemli bir kısmı hala dikey videolara alışkın değil. Ancak içinde bulunduğumuz yılla birlikte dikey videoların video içerik trendlerinde yer almaya başlayacağını söylemek mümkün. Bu nedenle dikey videoların izlenme oranları ve gelen yorumlar dikkatle takip edilmeli.

    

Canlı Yayın Yeterince Verimli mi?

    

Birçok e-ticaret sitesi canlı yayınlar yaparak video pazarlama yapmaya dikkat ediyor. Ancak kullanıcılar markaların canlı yayınlarına bazen yeterince ilgi gösteremeyebiliyor. Bu nedenle canlı yayın gibi yeni trendleri takip ederken hedef kitlenizi iyi tanımalı ve doğru mesajları verdiğinizden emin olmalısınız.