Türkçe’ye “Güvenli Giriş Katmanı” olarak çevrilen “Secure Sockets Layer” teriminin kısaltması olan SSL, sunucu ile istemci arasındaki veri trafiğinin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar. Bu teknoloji sayesinde veri trafiği sürecinde sunucu ile internet tarayıcısı arasındaki iletişim şifrelenir. Böylece, internet sitesini ziyaret eden kullanıcıların kişisel bilgiler, kart numaraları ve şifreleri gibi önemli bilgilerin güvenliği sağlanır. SSL sertifikaları güvenlik seviyelerine göre Kurumsal, Kurumsal Doğrulama ve Alan Adı Doğrulama olarak üçe ayrılır.
SSL sertifikasına sahip olmak için öncelikle bir SSL sağlayıcı seçilmesi gerekiyor. Bu süreçte, seçilen sertifikanın tüm tarayıcılar, cihazlar ve işletim sistemleri tarafından tanınırlığı dikkate alınmalı. SSL sağlayıcısını seçtikten sonra, SSL sertifika türüne karar verin. SSL sertifikaları güvenlik düzeyleri ve doğrulama süreçlerine göre birbirinden ayrılıyor. SSL sertifika türünü seçtikten sonra CSR (sertifika imzalama talebi) oluşturulur. CSR sayesinde hem sertifikanın kullanılacağı sunucu seçilir hem de SSL sertifikasının atanacağı alan adları tanımlanır.
SSL sertifikası bulunduğu her internet sitesinde avantaj sağlasa da e-ticaret siteleri için oldukça önemli bir rol oynar. E-ticaret sitelerini ziyaret eden kullanıcıların üyelik ve alışveriş süreçlerinde kişisel bilgiler, kart numarası ve şifresi gibi kritik bilgileri paylaşmasıdır. Bu nedenle de SSL sertifikası günümüzde her e-ticaret sitesi için zorunlu hale getirildi. SSL sertifikasının veri güvenliğinin yanı sıra sağladığı diğer avantajlar sertifikalı sitelerin SEO çalışmalarında etkinliğinin ve arama sonuçlarındaki konumunun daha yüksek olmasıdır.